Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jenter eller Gutter? 

Endret av Musikk
  • Musikk endret tittelen til Hvem er mest intelligent 🤷🏼‍♀️
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gutter har de mest intelligente og minst intelligente, men ser en på snittverdien er den omtrent lik.

Men husk intelligente folk kan gjøre uintelligente ting, det som lønner seg i samfunnet er ofte å ikke stikke seg ut, men å følge flokken

Jenter er flinkere til å følge flokken, så hvis du analyserer handlinger vil jeg si at kvinner oppfører seg betydelig mindre intelligent, i praksis, selv om de teoretisk er like intelligente i snitt på papiret.

Anonymkode: ad0ce...274

Skrevet

Kjedelig svar fra Wikipedia: Det er ingen forskjell, men hvert kjønn har noen styrker og svakheter. IQ tester er kalibrert for at begge kjønn skal få samme IQ-score.

Min egen "svoger forskning" med null vitenskapelig verdi. Jeg å ha vært mentor for noen titalls ingeniører av begge kjønn gjennom årene:

Fortsatt ingen forskjell i ren IQ. Det er en forskjell i måten å jobbe på. Kvinner er litt mer strukturerte og følger boka. Menn har litt mer tendens til å finne egne metoder og stole på eget skjønn. På godt og vondt.

(Derfor er jeg ikke overrasket over at kvinnelige kirurger er litt bedre enn mannlige. I den bransjen skal man ikke være altfor kreativ)

Jeg ser at kvinner på min arbeidsplass tenderer mot å bli prosjektledere etter hvert. Menn tenderer noe mer mot å bli fageksperter. Mer jevnt fordelt når det gjelder ledere på høyt nivå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gutter har de mest intelligente og minst intelligente, men ser en på snittverdien er den omtrent lik.

Men husk intelligente folk kan gjøre uintelligente ting, det som lønner seg i samfunnet er ofte å ikke stikke seg ut, men å følge flokken

Jenter er flinkere til å følge flokken, så hvis du analyserer handlinger vil jeg si at kvinner oppfører seg betydelig mindre intelligent, i praksis, selv om de teoretisk er like intelligente i snitt på papiret.

Jenter er mest intelligente vi tenker med hode😁 

Skrevet
Grendel skrev (52 minutter siden):

Kjedelig svar fra Wikipedia: Det er ingen forskjell, men hvert kjønn har noen styrker og svakheter. IQ tester er kalibrert for at begge kjønn skal få samme IQ-score.

Min egen "svoger forskning" med null vitenskapelig verdi. Jeg å ha vært mentor for noen titalls ingeniører av begge kjønn gjennom årene:

Fortsatt ingen forskjell i ren IQ. Det er en forskjell i måten å jobbe på. Kvinner er litt mer strukturerte og følger boka. Menn har litt mer tendens til å finne egne metoder og stole på eget skjønn. På godt og vondt.

(Derfor er jeg ikke overrasket over at kvinnelige kirurger er litt bedre enn mannlige. I den bransjen skal man ikke være altfor kreativ)

Jeg ser at kvinner på min arbeidsplass tenderer mot å bli prosjektledere etter hvert. Menn tenderer noe mer mot å bli fageksperter. Mer jevnt fordelt når det gjelder ledere på høyt nivå.

Ok. Damer er ikke intelligente nok? 

Skrevet
Musikk skrev (4 minutter siden):

Ok. Damer er ikke intelligente nok? 

Jo. Mange damer er lynskarpe i hodet.

Skrevet
Grendel skrev (5 minutter siden):

Jo. Mange damer er lynskarpe i hodet.

🥰

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Grendel said:

Kvinner jobber tregere mer forsiktig i slike høyrisiko situasjoner, ja leder til litt færre feil i det minste når det ikke er en livstruende operasjon, samtidig betyr det jo færre pasienter de får behandlet, så dette blir helt avhengig av perspektiv. Tenk en kvinne behandler 9 av 10 pasienter, den 10 har hun ikke tid til den må klare seg uten behandling (som ofte har dårlig prognose/mye lidelse). Mannen behandler 10 av 10 pasienter.  I praksis vil det kreve betydelig mengde feil fra mannen før det veier opp for "skaden" kvinnen sørget for gjennom den pasienten ikke fikk behandling. Du kan jo argumentere for en eventyrverden hvor det er mer enn nok kapasitet, så at kvinnen er mindre effektiv ikke gjør noe, men observerer du verden er det ikke slik , selv i Norge med vår velstand er det ikke slikt, for resten av verden er det definitivt ikke slik. Det er betydelig mer behov for operasjoner enn folk har anledning til å få, så kvinnelige kirurgers treghet er en veldig stor global risiko for pasienter gjennom redusert mulighet for behandling for sykdommer!!!

Alltid vær kritisk når du leser feminist propaganda, de forteller sjelden hele sannheten, og noen ganger er sannheten i praksis motsatt av det du blir fortalt ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...