psykedeliker Skrevet 7. august Skrevet 7. august Glitter skrev (1 minutt siden): Og det mener du vi sykepleiere er? Du refererer til deg selv som beboer i innlegget jeg siterer. 0 Siter
Glitter Skrevet 7. august Skrevet 7. august (endret) psykedeliker skrev (10 minutter siden): Du refererer til deg selv som beboer i innlegget jeg siterer. Nei eksempelet på at han ikke hjalp til å vaske så var jeg ansatt i omsorgsboliger for tungt rusavhengige. Alle andre vasket, inkludert vi sykepleiere som var "øverst" på arbeidsplassen. Har senere vært beboer og da fikk erfaringskonsulenten sparken for å selge vape-olje. Endret 7. august av Glitter 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. august Skrevet 7. august Glitter skrev (7 minutter siden): Alle andre vasket, inkludert vi sykepleiere som var "øverst" på arbeidsplassen. Var det en del av arbeidsinstruksen? 0 Siter
Glitter Skrevet 7. august Skrevet 7. august psykedeliker skrev (4 minutter siden): Var det en del av arbeidsinstruksen? Det vet jeg ikke da jeg ikke var leder der. Men i og med at alle andre trødde til så burde han også gjort det. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. august Skrevet 7. august Glitter skrev (1 minutt siden): Det vet jeg ikke da jeg ikke var leder der. Alle ansatte skal ha en arbeidsinstruks. 0 Siter
Glitter Skrevet 7. august Skrevet 7. august psykedeliker skrev (Akkurat nå): Alle ansatte skal ha en arbeidsinstruks. Ja og lederen fritok han ikke. Er det vanskelig for deg å se at det finnes unnasluntrere? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. august Skrevet 7. august Glitter skrev (3 minutter siden): Er det vanskelig for deg å se at det finnes unnasluntrere? Da er det et individproblem, uavhengig av yrkestittel. 0 Siter
Glitter Skrevet 7. august Skrevet 7. august psykedeliker skrev (14 minutter siden): Da er det et individproblem, uavhengig av yrkestittel. Klart 0 Siter
krøll9 Skrevet 8. august Skrevet 8. august (endret) psykedeliker skrev (19 timer siden): De er ønsket, ellers hadde ikke stillingene vært opprettet i det hele tatt. De er faste ansatte på lik linje med andre, det har ingenting med noen "inkluderingsgreie" å gjøre. Erfaringskonsulenter er ikke ansatt for å være renholdere. Av nettopp inkluderingsformål? Skape arbeidsplasser for folk som ellers har vanskeligheter med å komme inn på arbeidsmarkedet ved å gi dem en rolle som har med deres egne erfaringer å gjøre? Selv ser jeg stor potensiell verdi i erfaringskonsulenter! Men samtidig regner jeg med skepsis, mye hykleri fra arbeidsgiverside og delte meninger om nytten av disse. Jeg er for. Ikke mot. Bare lurer på om de mottas på en ok måte eller ikke. De er ikke ansatt som renholdere, men er en del slike oppgaver i helse som går på helt grunnleggende oppgaver som ikke er delegert til andre en ansatte som er der for pasientene, være seg assistenter eller sykepleiere. Synes alle bør ta sin del og at det bør gå litt på tur. Men når sykepleier skal gjøre oppgaver som må gjøres til samme tid på medisinrommet f.eks. så er det klart at den som er i ufaglært rolle bør ta jobben akkurat da. De kan i mange tilfeller ikke bytte om på arbeidsoppgavene da mange er kvalifikasjonavhengige. Da blir det en del husholdssysler... Endret 8. august av krøll9 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. august Skrevet 8. august krøll9 skrev (1 minutt siden): Bare lurer på om de mottas på en ok måte eller ikke. Hvorfor skulle de mottas på en annen måte enn andre arbeidstakere? 0 Siter
krøll9 Skrevet 8. august Skrevet 8. august psykedeliker skrev (7 minutter siden): Hvorfor skulle de mottas på en annen måte enn andre arbeidstakere? På grunn av fordommer? På grunn av at mange av dem er ufaglærte? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. august Skrevet 8. august (endret) krøll9 skrev (2 minutter siden): På grunn av fordommer? På grunn av at mange av dem er ufaglærte? Ingen av de jeg kjenner har sagt noe om dette. De er forøvrig ikke ufaglærte, men har utdannelse i andre fag. Endret 8. august av psykedeliker 0 Siter
krøll9 Skrevet 8. august Skrevet 8. august psykedeliker skrev (5 minutter siden): Ingen av de jeg kjenner har sagt noe om dette. De er forøvrig ikke ufaglærte, men har utdannelse i andre fag. Ja skjønner. Det er godt om de ikke har sagt noe om det. Da føler de sikkert ikke på slikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.