AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Var til kontrollundersøkelse i går og behandler valgte å forlenge TUD med ett år (med kontroll hver tredje måned). I skrivet til kontrollkommisjonen så skriver hun at jeg er i aktiv psykose, har bisarre vrangforestillinger, og har imperative stemmer. Også skriver hun at selv om jeg prater sammenhengende så er sykdomsinnsikten min dårlig og ett eller annet om samtykkekompetanse som jeg ikke husker. Hvorfor må jeg være på tvang imens andre med psykoselidelse ikke er det? Mange kjenner meg sikkert igjen, men dette er litt for privat til at jeg vil skrive med brukernavn. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden Kan det ha noe å gjøre med at du hadde et lengre tilbakefall til rus rett etter at du ble skrevet ut, og da blir sett på som selvdestruktiv? At du ikke klarer å ta vare på deg selv? Anonymkode: 0b826...d5a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det ha noe å gjøre med at du hadde et lengre tilbakefall til rus rett etter at du ble skrevet ut, og da blir sett på som selvdestruktiv? At du ikke klarer å ta vare på deg selv? Anonymkode: 0b826...d5a Jeg har ikke hatt et lengre tilbakefall til rus. Drakk alkohol flere dager i uken i sånn 5 uker. Det står ingenting om rus i skrivet til kontrollkommisjonen. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Klarer å ta vare på meg selv nå. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke hatt et lengre tilbakefall til rus. Drakk alkohol flere dager i uken i sånn 5 uker. Det står ingenting om rus i skrivet til kontrollkommisjonen. Anonymkode: b4dc7...162 Alkohol er også rus. Anonymkode: b92a6...d20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden Det er pga farekriteriet blant annet at vilkårene for tvang er oppfylt. Og pga risiko for forverring uten tett oppfølging. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alkohol er også rus. Anonymkode: b92a6...d20 Ja. Derfor skrev jeg alkohol. Dette har ingenting med de fem ukene å gjøre. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Du ber om tilbakemelding og så blir du sint når du synes svaret er feil. Anonymkode: 0b826...d5a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ber om tilbakemelding og så blir du sint når du synes svaret er feil. Anonymkode: 0b826...d5a Hvor ser du at jeg er sint? Jeg svarer helt nøytralt. Er uansett ute etter et mer generelt svar og ikke direkte knyttet til meg. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden Det er altså to grunner til tvunget psykisk helsevern behandler har krysset av. Risiko for alvorlig forverring uten TPH. Fare for liv og helse uten THP. Ingenting om rus. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er altså to grunner til tvunget psykisk helsevern behandler har krysset av. Risiko for alvorlig forverring uten TPH. Fare for liv og helse uten THP. Ingenting om rus. Anonymkode: b4dc7...162 Da har du vel svaret selv da? Anonymkode: b92a6...d20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du vel svaret selv da? Anonymkode: b92a6...d20 Nei. Spørsmålet mitt var på generelt grunnlag (derfor jeg skrev som AB), hvorfor noen må være på tvang imens andre ikke må det. @nachnoo ? Denne tråden skulle ikke handle om mine egne ting. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er altså to grunner til tvunget psykisk helsevern behandler har krysset av. Risiko for alvorlig forverring uten TPH. Fare for liv og helse uten THP. Ingenting om rus. Anonymkode: b4dc7...162 Etter hva jeg husker (jeg kan ta feil) har du sagt at du ville latt være å ta medisiner om du fikk ta ansvar for det selv. Enhver person i din tilstand vil mest sannsynlig både bli verre samt bli så psykotisk at det står i fare for liv og helse. Tillegg: Hvorfor du må være på tvang men ikke andre handler nok om lidelsestrykket ditt. Endret 38 minutter siden av Ikkeanonymnok 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden): Etter hva jeg husker (jeg kan ta feil) har du sagt at du ville latt være å ta medisiner om du fikk ta ansvar for det selv. Enhver person i din tilstand vil mest sannsynlig både bli verre samt bli så psykotisk at det står i fare for liv og helse. Tillegg: Hvorfor du må være på tvang men ikke andre handler nok om lidelsestrykket ditt. Ja det har jeg sagt. Kanskje det er derfor. Ble ikke spurt om mitt syn på å ta medisiner I går da. Kanskje det. Jeg synes det hele er vanskelig å akseptere. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Spørsmålet mitt var på generelt grunnlag (derfor jeg skrev som AB), hvorfor noen må være på tvang imens andre ikke må det. @nachnoo ? Denne tråden skulle ikke handle om mine egne ting. Anonymkode: b4dc7...162 Det er alltid en indviduell vurdering. Det beste er å spørre din egen behandler om det, hun kjenner saken din bedre enn nachnoo og andre her inne. Anonymkode: b92a6...d20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er alltid en indviduell vurdering. Det beste er å spørre din egen behandler om det, hun kjenner saken din bedre enn nachnoo og andre her inne. Anonymkode: b92a6...d20 Ja det burde jeg, men er tre måneder til neste gang. I mellomtiden er det en sykepleier som følger meg opp. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det burde jeg, men er tre måneder til neste gang. I mellomtiden er det en sykepleier som følger meg opp. Anonymkode: b4dc7...162 Da får du vente på svaret i 3 mnd. Klarer du det? Anonymkode: b92a6...d20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får du vente på svaret i 3 mnd. Klarer du det? Anonymkode: b92a6...d20 Joda, men tenkte jeg kunne spørre her i mellomtiden. Det skader jo ikke å søke kunnskap. Jeg er i utgangspunktet ikke enig i at jeg er psykotisk, men jeg prøver likevel å forstå. Er ikke det forståelig? Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja det har jeg sagt. Kanskje det er derfor. Ble ikke spurt om mitt syn på å ta medisiner I går da. Kanskje det. Jeg synes det hele er vanskelig å akseptere. Anonymkode: b4dc7...162 Nei, men de vet jo om din motstand til medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå): Nei, men de vet jo om din motstand til medisiner. Ja de gjør jo det. Anonymkode: b4dc7...162 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.