Gå til innhold

Har du ikke antivirusprogram?


Amiga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når Norton står på autooppdatering, oppdaterere den når du er på nett:-))

Da tror du feil! Jeg har oppdatert 2 ganger manuelt denne uka! Les mer on det på Data, tråd - Norton Antivirus! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror du feil! Jeg har oppdatert 2 ganger manuelt denne uka! Les mer on det på Data, tråd - Norton Antivirus! :-)

Det står i Norton antivirus,der du krysser av for "automatic" at den kun tar de oppdateringene som ikke krever reboot (altså virus-updates,men ikke program-updates) fordi den ikke vil forstyrre ditt vanlige arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i Norton antivirus,der du krysser av for "automatic" at den kun tar de oppdateringene som ikke krever reboot (altså virus-updates,men ikke program-updates) fordi den ikke vil forstyrre ditt vanlige arbeid!

Så står det dato for alle typer oppdateringerpåvirusdefinisjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står i Norton antivirus,der du krysser av for "automatic" at den kun tar de oppdateringene som ikke krever reboot (altså virus-updates,men ikke program-updates) fordi den ikke vil forstyrre ditt vanlige arbeid!

Jeg har Automatic Live Update krysset av på On, det opdateres automatisk, men noen ganger når jeg prøver å oppdatere manuelt så oppdateres det da også og jeg må restarte. Skjer ikke oppdateringen hver gang de har oppdaterte filer?

- Amiga

LiveUpdate sjekker selv med jevne mellomrom om det er noe nytt. Men den er ikke magisk. Den kan ikke vite om det er noe nytt før den har sjekket. Med andre ord sjekker den med gitte intervaller. Hvis du sjekker, og det er kommet noe nytt siden sist intervall, så lastes det ned - det ville uansett automatisk blitt lastet ned ved neste intervall.

- citoyen

LiveUpdate sjekker altså om det er kommet noe nytt i forhold til hva som er nedlastet på kundenes PCer, om jeg forstår deg rett? Men burde det ikke heller vært sånn at LU oppdaterer PCene ved første anledning (oppkobling) når den selv har noe nytt?

- periskop

LiveUpdate er jo et program som ligger på PCene rundt omkring. Det er teknisk umulig for serveren LiveUpdate henter oppdateringer fra, å selv kontakte PCene når det kommer en oppdatering. Hvordan skulle det skje? De aller fleste PCer får jo ny IP-adresse hver gang de kobler seg på nett. Hvordan skulle serveren vite hvilke PCer som skulle kontaktes, og hvilken adresse de har? Skulle den søke gjennom alle de mangemangemillioner PCer som er tilknyttet Internett, for å finne PCer med LiveUpdate installert? Skulle man bruke slike metoder ville det tatt _langt_ mer enn en uke å få oppdatert maskinen sin. Og hvordan skulle serveren i det hele tatt vite at LiveUpdate var installert på maskinen, dersom LiveUpdate ikke sendte ut et signal om dette?

I tillegg til dette, som i seg selv utelukker muligheten for en slik løsning, kommer det inn andre aspekter, f.eks brannmurer og rutere som krever at porter for trafikk inn på maskinen åpnes _innenfra_. Dette kan man omgå ved å gjøre spesifikke innstillinger på ruteren og i brannmuren, men det er ikke noe som er likeframt å gjøre for folk som ikke har særlig mye greie på data. Dvs. de aller fleste hjemmebrukere. Og med ruterløsninger vil man i et slikt tilfelle bare kunne oppdatere EN maskin, på grunn av måten trafikk rutes på når trafikken er åpnet utenfra og ikke innenfra. Dermed ville folk med hjemmenettverk og bredbåndstilknytning få problemer med det også.

- citoyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så står det dato for alle typer oppdateringerpåvirusdefinisjonen

Jada og tirsdag var virusdefinisjonen den 19.04, etter at jeg lastet ned manuelt ble den forandret til 23.04!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp Amiga. Takk for tipset. Da Gemalen stakk sin kos, så oppdaga jeg at Norton også var borte vekk. Så dette har plaget meg en stund. Håper bare at jeg får den i drift og at det ikke blir kun en falsk trygghet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp Amiga. Takk for tipset. Da Gemalen stakk sin kos, så oppdaga jeg at Norton også var borte vekk. Så dette har plaget meg en stund. Håper bare at jeg får den i drift og at det ikke blir kun en falsk trygghet :-)

Det gjelder å bruke sundt vett selv om man har antivirusprogram, de kan aldri bli 100% sikre!

Denne bruker jeg som startside:

http://www.datavirus.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både grønn og naiv på virusområdet. Når jeg nevner dette for mine "verdensmestere" her hjemme, så får jeg høre at jeg er hysterisk. :-)

Hvor stor er sjansen er det for å få et virus hvis en er forsiktig med å åpne mail med vedlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både grønn og naiv på virusområdet. Når jeg nevner dette for mine "verdensmestere" her hjemme, så får jeg høre at jeg er hysterisk. :-)

Hvor stor er sjansen er det for å få et virus hvis en er forsiktig med å åpne mail med vedlegg?

Man trenger ikke å åpne vedlegg, man kan få virus ved å laste ned filer, lese e-post eller gå inn på en webside også!

Det er bedre å være litt hysterisk enn å få ødelagt PC! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å bruke sundt vett selv om man har antivirusprogram, de kan aldri bli 100% sikre!

Denne bruker jeg som startside:

http://www.datavirus.com/

Glimrende... Start siden min har også vært blank i noen måneder.... Skulle f... meg tro at siden Gemalen stakk at ingenting funker lenger. Men det er ikke tilfelle. Dette har vært rein og skjær latskap :-) Men nå har jeg iallefall fått en start side også. Takker og bukker.

Ps. Hvordan er været? Her tror jeg søren meg at det sluddet litt tidligere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke å åpne vedlegg, man kan få virus ved å laste ned filer, lese e-post eller gå inn på en webside også!

Det er bedre å være litt hysterisk enn å få ødelagt PC! :-)

Jeg skal nok installere det når jeg får satt i sammen min nye (gamle) PC. De andre i huset har det på sine maskiner.

Men jeg har nå blitt vant til å bli kalt hysterisk, selv om jeg anser meg selv som ganske rolig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende... Start siden min har også vært blank i noen måneder.... Skulle f... meg tro at siden Gemalen stakk at ingenting funker lenger. Men det er ikke tilfelle. Dette har vært rein og skjær latskap :-) Men nå har jeg iallefall fått en start side også. Takker og bukker.

Ps. Hvordan er været? Her tror jeg søren meg at det sluddet litt tidligere :-)

Denne uka har det vært varmt, men vi har hatt sydøst vind og sand fra Sahara i luften, da blir det bestandig varmt og uutholdende for astmatikere, men det begynner å bedre seg nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det vært varmt, men vi har hatt sydøst vind og sand fra Sahara i luften, da blir det bestandig varmt og uutholdende for astmatikere, men det begynner å bedre seg nå! :-)

Må innrømme at jeg aldri har vært i Spania. Men meg og småtten skal mest sannsynlig på ferie der i sommer. Og det gleder jeg meg til :-) Det eneste sydlige stedet jeg har vært i er Hellas. Der bodde meg og småtten i 4 mnd. Det var veldig kaldt og rått de første 2, så ble det veldig deiiiiiiliiiiiig....Men når du ikke har en jobb eller noe særlig å ta deg til, så blir det jo litt kjipt i lengden å kun ligge på stranden da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg aldri har vært i Spania. Men meg og småtten skal mest sannsynlig på ferie der i sommer. Og det gleder jeg meg til :-) Det eneste sydlige stedet jeg har vært i er Hellas. Der bodde meg og småtten i 4 mnd. Det var veldig kaldt og rått de første 2, så ble det veldig deiiiiiiliiiiiig....Men når du ikke har en jobb eller noe særlig å ta deg til, så blir det jo litt kjipt i lengden å kun ligge på stranden da :-)

Det er kjedelig uten jobb ja, men jeg er nesten ikke på stranden, jeg må nok ta meg sammen og dra snart så jeg kan få nyte litt strand uten unger før skoleferien begynner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig uten jobb ja, men jeg er nesten ikke på stranden, jeg må nok ta meg sammen og dra snart så jeg kan få nyte litt strand uten unger før skoleferien begynner! :-)

De siste 2 mnd. så måtte vi være på stranden pga. småtten. Hun er en skikkelig svett unge:-) Prøvde å ta henne med meg litt runt i nærområde for å bli kjent med historien o.l., men det ble bare skriking :-) Dessuten , når hetebølgen slo over oss, med 50 grader i skyggen, og hun hadde 40 i feber. Da skal jeg love deg at vi holdt oss inne i leiligheten. Gjett om jeg gikk på veggene etter en stund:-) Hun også forresten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 2 mnd. så måtte vi være på stranden pga. småtten. Hun er en skikkelig svett unge:-) Prøvde å ta henne med meg litt runt i nærområde for å bli kjent med historien o.l., men det ble bare skriking :-) Dessuten , når hetebølgen slo over oss, med 50 grader i skyggen, og hun hadde 40 i feber. Da skal jeg love deg at vi holdt oss inne i leiligheten. Gjett om jeg gikk på veggene etter en stund:-) Hun også forresten....

Så varmt blir det heldigvis aldri her nede, det er det flotte med Kanariøyene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så varmt blir det heldigvis aldri her nede, det er det flotte med Kanariøyene! :-)

Jeg skal ned i slutten av juli.. Hørte rykter om at vi kom til å renne helt vekk jeg!! Uansett, gleder meg kjempe mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...