Gå til innhold

Hvorfor er å ta overdoser så vanlig når man har eupf/borderline?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så typisk når man har eupf/borderline å ta masse overdoser? Er det noen her som har denne diagnosen og kan forklare hvorfor?

Anonymkode: 69ae4...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det så typisk når man har eupf/borderline å ta masse overdoser? Er det noen her som har denne diagnosen og kan forklare hvorfor?

Jeg har ikke kunnskap eller diagnosen. Kan det være et rop om hjelp?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke diagnosen men tror også det kan være et rop om hjelp fordi de har det ganske jævlig - ikke alle, men en del. 

Anonymkode: 796d0...e0b

Skrevet

En kombo av flere ting slik som: mye følelsesmessig smerte, kaos og et ganske solid innvendig trykk. Medisiner er ofte lett tilgjengelig. + En impulskontroll som ofte er ganske dårlig. Ikke sjelden er også et rusmisbruk tilstede som bidrar med å gjøre vondt enda verre, på alle plan.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Info: Dette innlegge blir nok slettet pga reglene her. 

Anonymkode: bc7a7...1fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Info: Dette innlegge blir nok slettet pga reglene her. 

Anonymkode: bc7a7...1fc

Hvilke regler henviser du til?

Det er et kjent faktum at folk med eupf ofte tyr til selvskading, svært ofte skjer dessverre det i form av overdose.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har diagnosen og har tatt overdose flere ganger. Det er jævlig vanskelig tilstand å leve med. Det gjør så vondt psykisk at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg. Det er tortur

Er nå innlagt på akuttpsykiatrisk for å unngå blant annet overdose .Jeg håper alle med borderline som vurderer overdose sier ifra til helsepersonell. Så de får hjelp. Et rop om hjelp kan ende med døden 

Anonymkode: 3314e...f31

Skrevet

Jeg skrev innlegget over. Jeg mente å skrive at overdose pågrunn av rop om hjelp kan føre til døden

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev innlegget over. Jeg mente å skrive at overdose pågrunn av rop om hjelp kan føre til døden

Det har du helt rett i (og jeg forsto hva du mente i forrige innlegg også). Jeg tenker på ulike varianter av alvorlig selvskading som å spille russisk rulett. Man har ikke nødvendigvis selv kontroll over hva som vil være dødelig og ikke, men er villig til å ta sjansen. Dette er en av grunnene til at helsepersonell ikke bør formidle at de ikke ser på selvødeleggelsen som "alvorlig nok" - det i seg selv kan medføre mer alvorlige handlinger i neste omgang. 

Skrevet

Eupf medfører store svingninger i følelsene, og stor psykisk smerte når emosjonene blir ekstreme.  Hvis en ikke klarer å hindre eskalering av emosjoner, er det mange med denne sårbarheten som tyr til selvskading av ulike typer for å komme ut av de sterke følelsene. Det kan være spising, ikke-spising, rus, utagering, kutting eller overdose - eller andre ting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bør slutte med de negative trådene dine om borderline på div forumene. Vi skjønner du gjør det for å hetse dem med lidelsene. 

Anonymkode: ae089...999

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...