ISW Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Musikk skrev (På 15.9.2026 den 21.43): Hva bryr du deg om hva jeg svarer andre her🙄dette har du faktisk ikke noe med. Hun virker ikke så bekymret mer spørend. Det tulle ditt må jo komme fra en anonyme så klart! Da kan jeg skrive med nick at jeg synes du skal holde deg på åpent forum, for her er det et sårbart menneske som har det ekstremt vanskelig, og du hjelper ikke. 1 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Angstlei skrev (1 time siden): Føler jeg ikke orker mer, får ikke sove lenger, orker ikke dusje, ligger bare på sofaen med angst og ett hjerte som hamrer. Fastlegen har ikke svart på meldingene jeg sendte forrige uke. Orker ikke ringe mental helse heller. Klarte å skrive dette Hei. Jeg forstår at dette er helt forferdelig for deg. Angst er utrolig vondt, særlig når den er så sterk som den er nå. Jeg har ti råd til deg. Du trenger ikke følge alle, men klarer du å følge noen få, så er det utrolig bra. 1) Forstå at dette er en midlertidig situasjon, selv om den er for jævlig. Det ville være dumt å gi seg nå, selv om det er fristende (og da snakker jeg både om oppstart SSRI og om selve livet). 2) Gi angsten mindre makt over deg. Det kjennes jævlig og hjertet hamrer, og du svetter. Det er grusomt ubehagelig, men det er ikke farlig. 3) Ikke kjenn etter. Fokuser på å skrive her, du kan ringe Mental Helse/KSOS, du kan ta et par minutter frisk luft. Alt er bedre enn å bare ligge og marinere hjernen i vonde følelser. 4) Ikke "forstå" angsten. Det er en ren biokjemisk reaksjon på opptrapping av en medisin, på toppen av at du er sterkt plaget med angst allerede. Og den vil gå over. 5) Å gjøre "ingenting" med det, kan iblant være det beste du kan gjøre. 6) Ikke flykt unna angsten eller definer den til å være farlig. Ideelt sett skulle du jogget en liten tur eller tatt noen pushups eller en liten treningsøkt. Kroppen din tåler dette, selv om det kjennes både umulig og farlig. 7) Følg mindre med på alle symptomer angsten skaper. Se deg selv litt utenfra og se at nå jobber kroppen din på høygir. Det gir rett og slett sånne symptomer. Det er bare en falsk alarm i kroppen din. 8 ) Vit at det du kjenner når du skal sove er hypnagoge fenomener og ikke noe farlig. Du kan trygt sove, det er bare hjernen som er i alarmberedskap. 9) Ikke slutt med Zoloft. 10) Ikke gi opp. Det kommer bedre dager. 1 Siter
Angstlei Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden ISW skrev (9 minutter siden): Hei. Jeg forstår at dette er helt forferdelig for deg. Angst er utrolig vondt, særlig når den er så sterk som den er nå. Jeg har ti råd til deg. Du trenger ikke følge alle, men klarer du å følge noen få, så er det utrolig bra. 1) Forstå at dette er en midlertidig situasjon, selv om den er for jævlig. Det ville være dumt å gi seg nå, selv om det er fristende (og da snakker jeg både om oppstart SSRI og om selve livet). 2) Gi angsten mindre makt over deg. Det kjennes jævlig og hjertet hamrer, og du svetter. Det er grusomt ubehagelig, men det er ikke farlig. 3) Ikke kjenn etter. Fokuser på å skrive her, du kan ringe Mental Helse/KSOS, du kan ta et par minutter frisk luft. Alt er bedre enn å bare ligge og marinere hjernen i vonde følelser. 4) Ikke "forstå" angsten. Det er en ren biokjemisk reaksjon på opptrapping av en medisin, på toppen av at du er sterkt plaget med angst allerede. Og den vil gå over. 5) Å gjøre "ingenting" med det, kan iblant være det beste du kan gjøre. 6) Ikke flykt unna angsten eller definer den til å være farlig. Ideelt sett skulle du jogget en liten tur eller tatt noen pushups eller en liten treningsøkt. Kroppen din tåler dette, selv om det kjennes både umulig og farlig. 7) Følg mindre med på alle symptomer angsten skaper. Se deg selv litt utenfra og se at nå jobber kroppen din på høygir. Det gir rett og slett sånne symptomer. Det er bare en falsk alarm i kroppen din. 8 ) Vit at det du kjenner når du skal sove er hypnagoge fenomener og ikke noe farlig. Du kan trygt sove, det er bare hjernen som er i alarmberedskap. 9) Ikke slutt med Zoloft. 10) Ikke gi opp. Det kommer bedre dager. Tusen takk, det hjalp veldig å høre. Prøver å si til meg selv at dette er hjernen som tilpasser seg. En av de mindre plagsomme bivirkningene er at jeg bruker tid på å fokusere nærme når jeg har på linser, men det går nå bra med briller. Så er veldig tydelig på at hjernen kalibrer seg. Er litt trøst i det. 0 Siter
Angstlei Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Psykologen sa det kunne ta lengre tid å venne seg til for meg siden jeg har så alvorlig angst og er så sensitiv når det kommer til medisiner. Kjemper nå alt jeg har for å få ett bedre liv. 0 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Angstlei skrev (Akkurat nå): Tusen takk, det hjalp veldig å høre. Prøver å si til meg selv at dette er hjernen som tilpasser seg. En av de mindre plagsomme bivirkningene er at jeg bruker tid på å fokusere nærme når jeg har på linser, men det går nå bra med briller. Så er veldig tydelig på at hjernen kalibrer seg. Er litt trøst i det. Bare hyggelig ❤️ Og takk for at du orket å svare meg. Det som skjer er at hjernen din ikke er vant med at det er mye serotonin i synapsene. Derfor reagerer de stimulerende serotoninreseptorene (5-HT2-reseptorer) veldig. Det tar noe tid (varierer litt hvor lenge) før de nedregulerer seg og angsten slipper. Jeg ville lest om detached mindfullness. Jeg synes det hjelper veldig. Ellers kan du sende meg melding når du vil hvis du har det vanskelig. Jeg har trening fra KSOS og kan støtte deg hvis du trenger. 1 Siter
Angstlei Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden ISW skrev (2 minutter siden): Bare hyggelig ❤️ Og takk for at du orket å svare meg. Det som skjer er at hjernen din ikke er vant med at det er mye serotonin i synapsene. Derfor reagerer de stimulerende serotoninreseptorene (5-HT2-reseptorer) veldig. Det tar noe tid (varierer litt hvor lenge) før de nedregulerer seg og angsten slipper. Jeg ville lest om detached mindfullness. Jeg synes det hjelper veldig. Ellers kan du sende meg melding når du vil hvis du har det vanskelig. Jeg har trening fra KSOS og kan støtte deg hvis du trenger. Tusen takk for at du svarer meg 1 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Angstlei skrev (1 minutt siden): Tusen takk for at du svarer meg Bare hyggelig det. Jeg skal følge med litt her inne i kveld, og få svart deg innimellom hvis det er ekstra tungt nå. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Angstlei skrev (1 time siden): Psykologen sa det kunne ta lengre tid å venne seg til for meg siden jeg har så alvorlig angst og er så sensitiv når det kommer til medisiner. Kjemper nå alt jeg har for å få ett bedre liv. Vi er flere som ønsker at du skal få et bedre liv. Akkurat nå kjemper du med alt du har for at det skal skje. Det er en tøff kamp og at du er villig til og stå i det er beundringsverdig. Sender deg alle gode tanker. Hold fast i håpet, det blir bedre. Anonymkode: 3fbed...69c 1 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi er flere som ønsker at du skal få et bedre liv. Akkurat nå kjemper du med alt du har for at det skal skje. Det er en tøff kamp og at du er villig til og stå i det er beundringsverdig. Sender deg alle gode tanker. Hold fast i håpet, det blir bedre. Anonymkode: 3fbed...69c Veldig fint svar til TS ❤️ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.