cathlin Skrevet 13. august Skrevet 13. august Jeg har fått en husflue i boligen min som henger rundt. Prøver ikke å ha mat tilgjengelig (er det slemt?). Men hva skal jeg gjøre med den. Hender jeg prøver å slå den i hjel men hittil har den sust av gårde fra mine tafatte slag. Den dukker gjerne opp når det er lukter mat. Skal jeg prøve å geleide den ut eller bare la den være liksom. Problemet med å sette vinduer og dører åpne er vel at det kommer inn flere. Jeg aner ikke hvor lenge den skal være her.... Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er synd i den og jeg bør gi den mat, eller om jeg skal fortsatt forsøke å drepe den. Eventuelt kreve inn leie. Det er noe irriterende over dens tilstedeværelse. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 13. august Skrevet 13. august cathlin skrev (2 minutter siden): Jeg har fått en husflue i boligen min som henger rundt. Prøver ikke å ha mat tilgjengelig (er det slemt?). Men hva skal jeg gjøre med den. Hender jeg prøver å slå den i hjel men hittil har den sust av gårde fra mine tafatte slag. Den dukker gjerne opp når det er lukter mat. Skal jeg prøve å geleide den ut eller bare la den være liksom. Problemet med å sette vinduer og dører åpne er vel at det kommer inn flere. Jeg aner ikke hvor lenge den skal være her.... Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er synd i den og jeg bør gi den mat, eller om jeg skal fortsatt forsøke å drepe den. Eventuelt kreve inn leie. Det er noe irriterende over dens tilstedeværelse. Støvsuge den. Det gjør jeg 0 Siter
cathlin Skrevet 13. august Forfatter Skrevet 13. august Nicklusheletida skrev (2 minutter siden): Støvsuge den. Det gjør jeg Den dør vel ikke i støvsugeren? Eller du mener du kan bo der 0 Siter
frosken Skrevet 13. august Skrevet 13. august cathlin skrev (17 minutter siden): Jeg har fått en husflue i boligen min som henger rundt. Prøver ikke å ha mat tilgjengelig (er det slemt?). Men hva skal jeg gjøre med den. Hender jeg prøver å slå den i hjel men hittil har den sust av gårde fra mine tafatte slag. Den dukker gjerne opp når det er lukter mat. Skal jeg prøve å geleide den ut eller bare la den være liksom. Problemet med å sette vinduer og dører åpne er vel at det kommer inn flere. Jeg aner ikke hvor lenge den skal være her.... Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er synd i den og jeg bør gi den mat, eller om jeg skal fortsatt forsøke å drepe den. Eventuelt kreve inn leie. Det er noe irriterende over dens tilstedeværelse. Er ikke alle husfluer ubudne gjester om de kommer seg innendørs? Og for så vidt utendørs også? Så sant du ikke har konvertert til mer ekstreme varianter av buddhisme, så vil jeg anbefale at du blir kvitt den - uansett metode (nesten). Altså ikke sånn trekke bena ut på den, men få den ut eller drep den. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august Jeg kan anbefale å bruke fluehund 🐕💪 Det kan hende det ryker litt potteblomster og gardiner i jakten, men flua blir borte. Anonymkode: 7dae2...a44 1 Siter
psykedeliker Skrevet 13. august Skrevet 13. august cathlin skrev (27 minutter siden): Eventuelt kreve inn leie. Selvfølgelig skal du kreve inn leie! 1 Siter
cathlin Skrevet 13. august Forfatter Skrevet 13. august Everybody skrev (2 minutter siden): Elektrosjokk behandling? 0 Siter
Everybody Skrevet 13. august Skrevet 13. august cathlin skrev (Akkurat nå): Elektrosjokk behandling? Ja jeg bruker det som en siste løsning. Hvis jeg klarer å slippe de ut så gjør jeg det først. 1 Siter
cathlin Skrevet 13. august Forfatter Skrevet 13. august frosken skrev (15 minutter siden): Er ikke alle husfluer ubudne gjester om de kommer seg innendørs? Og for så vidt utendørs også? Så sant du ikke har konvertert til mer ekstreme varianter av buddhisme, så vil jeg anbefale at du blir kvitt den - uansett metode (nesten). Altså ikke sånn trekke bena ut på den, men få den ut eller drep den. Jeg vet ikke da jeg sjeldent har hatt flue på besøk tidligere. Kanskje bodde den her før meg? Jeg liker ikke å ta livet av andre insekter men av og til får jeg det over meg at jeg vil drepe den, men den outsmarter meg gang etter gang... 0 Siter
Ekstra Skrevet 13. august Skrevet 13. august Mitt råd er tålmodighet, se på den som en husvenn, om noen dager er den borte. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august Jeg stemmer for å fange den med håv og slippe den ut. Anonymkode: 7b8d6...21c 1 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 13. august Skrevet 13. august De bæsjer overalt og legger egg. Få ut ditt indre monster og drep den. 2 Siter
frosken Skrevet 13. august Skrevet 13. august Ikkeanonymnok skrev (1 time siden): De bæsjer overalt og legger egg. Få ut ditt indre monster og drep den. TMI! 0 Siter
frosken Skrevet 13. august Skrevet 13. august Ekstra skrev (1 time siden): Mitt råd er tålmodighet, se på den som en husvenn, om noen dager er den borte. Det kan man gjøre med edderkoppene, de plager en jo ikke. Fluer som skal surre rundt meg når jeg skal sove, kan ikke fungere som husvenner! 1 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 13. august Skrevet 13. august frosken skrev (Akkurat nå): TMI! Ups, sorry. 🪰 0 Siter
frosken Skrevet 13. august Skrevet 13. august Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå): Ups, sorry. 🪰 Foretrekker uvitenhet når det gjelder udyr;-) 1 Siter
Ekstra Skrevet 13. august Skrevet 13. august frosken skrev (5 minutter siden): Det kan man gjøre med edderkoppene, de plager en jo ikke. Fluer som skal surre rundt meg når jeg skal sove, kan ikke fungere som husvenner! Nei, nytter ikke der man skal sove. Har heldigvis separat soverom. Edderkopper vil jeg hverken ha her eller der, og aller minst på soverom. 0 Siter
cilie Skrevet 13. august Skrevet 13. august frosken skrev (12 minutter siden): Det kan man gjøre med edderkoppene, de plager en jo ikke. Fluer som skal surre rundt meg når jeg skal sove, kan ikke fungere som husvenner! Lucky u! Her er det fullstendig panikk over store edderkopper. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. august Skrevet 13. august Ekstra skrev (7 minutter siden): Edderkopper vil jeg hverken ha her eller der, og aller minst på soverom. Edderkopper spiser jo fluer, så hvorfor ikke? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.