Gå til innhold

Ubuden husflue på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en husflue i boligen min som henger rundt. Prøver ikke å ha mat tilgjengelig (er det slemt?). Men hva skal jeg gjøre med den. Hender jeg prøver å slå den i hjel men hittil har den sust av gårde fra mine tafatte slag. Den dukker gjerne opp når det er lukter mat. 

Skal jeg prøve å geleide den ut eller bare la den være liksom. Problemet med å sette vinduer og dører åpne er vel at det kommer inn flere. Jeg aner ikke hvor lenge den skal være her.... Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er synd i den og jeg bør gi den mat, eller om jeg skal fortsatt forsøke å drepe den. Eventuelt kreve inn leie. 

Det er noe irriterende over dens tilstedeværelse. 

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
cathlin skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått en husflue i boligen min som henger rundt. Prøver ikke å ha mat tilgjengelig (er det slemt?). Men hva skal jeg gjøre med den. Hender jeg prøver å slå den i hjel men hittil har den sust av gårde fra mine tafatte slag. Den dukker gjerne opp når det er lukter mat. 

Skal jeg prøve å geleide den ut eller bare la den være liksom. Problemet med å sette vinduer og dører åpne er vel at det kommer inn flere. Jeg aner ikke hvor lenge den skal være her.... Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er synd i den og jeg bør gi den mat, eller om jeg skal fortsatt forsøke å drepe den. Eventuelt kreve inn leie. 

Støvsuge den. Det gjør jeg :)

Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Støvsuge den. Det gjør jeg :)

Den dør vel ikke i støvsugeren? Eller du mener du kan bo der

Skrevet
cathlin skrev (17 minutter siden):

Er ikke alle husfluer ubudne gjester om de kommer seg innendørs? Og for så vidt utendørs også? Så sant du ikke har konvertert til mer ekstreme varianter av buddhisme, så vil jeg anbefale at du blir kvitt den - uansett metode (nesten). Altså ikke sånn trekke bena ut på den, men få den ut eller drep den. 

Skrevet

Jeg kan anbefale å bruke fluehund 🐕💪

Det kan hende det ryker litt potteblomster og gardiner i jakten, men flua blir borte. 

Anonymkode: 7dae2...a44

Skrevet
cathlin skrev (27 minutter siden):

Eventuelt kreve inn leie. 

Selvfølgelig skal du kreve inn leie!

Skrevet
Everybody skrev (2 minutter siden):

Max Smekker

Elektrosjokk behandling?

Skrevet
cathlin skrev (Akkurat nå):

Elektrosjokk behandling?

Ja jeg bruker det som en siste løsning. Hvis jeg klarer å slippe de ut så gjør jeg det først.

Skrevet
frosken skrev (15 minutter siden):

Er ikke alle husfluer ubudne gjester om de kommer seg innendørs? Og for så vidt utendørs også? Så sant du ikke har konvertert til mer ekstreme varianter av buddhisme, så vil jeg anbefale at du blir kvitt den - uansett metode (nesten). Altså ikke sånn trekke bena ut på den, men få den ut eller drep den. 

Jeg vet ikke da jeg sjeldent har hatt flue på besøk tidligere. Kanskje bodde den her før meg?

Jeg liker ikke å ta livet av andre insekter men av og til får jeg det over meg at jeg vil drepe den, men den outsmarter meg gang etter gang...

Skrevet

Mitt råd er tålmodighet, se på den som en husvenn, om noen dager er den borte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer for å fange den med håv og slippe den ut.

Anonymkode: 7b8d6...21c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...