Gå til innhold

La bemanningsbransjen hjelpe NAV med å finne jobber?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg dette er et supert tiltak, hvis det fungerer i praksis. 

Jeg er selv en arbeidsfør person, som ikke får jobber på grunn av en del tilpasningsbehov. Jeg savner en mulighet for at noen som kjenner arbeidsliv og bedrifter godt, kjenner mange mennesker, kan koble meg opp med en arbeidsplass. Jeg fikser ikke praksisplasser bare for å få praksis, det er alt for krevende å forholde meg til nye mennesker, og jeg har allerede lang erfaring og vet hva som fungerer og ikke minst hva som ikke fungerer. Om jeg hadde fått prøvd meg i en bedrift i noen måneder for å bli kjent, med en intensjon om at det skal føre til fast jobb om det klaffer, hadde vært helt supert for meg. Jeg klarer ikke å møte mennesker med søknad og intervju en intensjon om å skulle "selge" meg inn profesjonelt, fremstå "perfekt". Jeg må møtes menneske til menneske. 

Anonymkode: 69187...5d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg klarer ikke å møte mennesker med søknad og intervju en intensjon om å skulle "selge" meg inn profesjonelt, fremstå "perfekt".

I så fall har du et holdningsproblem du må ta tak i, for det handler ikke om "selge" seg inn og fremstå "perfekt". Det handler om å presentere hvilken kompetanse du har og hva du kan tilføre bedriften.

Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

I så fall har du et holdningsproblem du må ta tak i, for det handler ikke om "selge" seg inn og fremstå "perfekt". Det handler om å presentere hvilken kompetanse du har og hva du kan tilføre bedriften.

Jeg har autisme, og jeg klarer ikke å møte mennesker på den måten du skisserer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har autisme, og jeg klarer ikke å møte mennesker på den måten du skisserer. 

På hvilken måte står autismen i veien for det?

Skrevet
psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Hvis det er det skal stå på, at alle MÅ mestre dette for å slippe inn i arbeidslivet, tenker jeg egentlig at NAV/arbeidslivet har et holdningsproblem og går glipp av mennesker som kan brukes til noe. 

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte står autismen i veien for det?

Det hadde du skjønt om du hadde gått gjennom rapporten fra autismeutredningen og asias-kartleggingen min. Men det er ikke det som er temaet for tråden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er det skal stå på, at alle MÅ mestre dette for å slippe inn i arbeidslivet, tenker jeg egentlig at NAV/arbeidslivet har et holdningsproblem og går glipp av mennesker som kan brukes til noe. 

Det er ingenting å "mestre" med dette. Det er bare å gjøre det.

Skrevet

Det hadde du skjønt om du hadde gått gjennom rapporten fra autismeutredningen og asias-kartleggingen min.

Så du klarer ikke å beskrive det selv, uten å henvise til eksterne kilder?

Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Så du klarer ikke å beskrive det selv, uten å henvise til eksterne kilder?

Jeg sier at det ikke er relevant i denne tråden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sier at det ikke er relevant i denne tråden.

Hvorfor ikke, når jeg påpeker at dine premisser er feil i utgangspunktet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

I utgangspunktet synes jeg dette er et supert tiltak, hvis det fungerer i praksis. 

Jeg er selv en arbeidsfør person, som ikke får jobber på grunn av en del tilpasningsbehov. Jeg savner en mulighet for at noen som kjenner arbeidsliv og bedrifter godt, kjenner mange mennesker, kan koble meg opp med en arbeidsplass. Jeg fikser ikke praksisplasser bare for å få praksis, det er alt for krevende å forholde meg til nye mennesker, og jeg har allerede lang erfaring og vet hva som fungerer og ikke minst hva som ikke fungerer. Om jeg hadde fått prøvd meg i en bedrift i noen måneder for å bli kjent, med en intensjon om at det skal føre til fast jobb om det klaffer, hadde vært helt supert for meg. Jeg klarer ikke å møte mennesker med søknad og intervju en intensjon om å skulle "selge" meg inn profesjonelt, fremstå "perfekt". Jeg må møtes menneske til menneske. 

Det skjer jo nå og. Private aktører er inne for å hjelpe NAV.

Det du beskriver som du skulle ønske at du fikk hjelp til kan du få nå også. Får du oppfølging fra NAV?

Skrevet
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor ikke, når jeg påpeker at dine premisser er feil i utgangspunktet?

Jeg er ikke, og behøver ikke være, enig i ditt premiss. 

Skrevet

Jeg er ikke, og behøver ikke være, enig i ditt premiss.

I så fall velger du å gjøre det vanskelig for deg selv. Det kan du ikke skylde på autismen for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...