Gå til innhold

La bemanningsbransjen hjelpe NAV med å finne jobber?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (9 minutter siden):

Ja, det er det som er problemet for mange, det er en uendelig kartlegging uten at det nødvendigvis leder noe sted. Flott at du ber om møte. Det kan være AMS eller IPS kan fungere bedre for deg (det er kartlegging der også men den er i mine øyne betraktelig mer målrettet. Det er alltid en ordinær jobb, ordinær lønn, og ansettelse som er målet - ikke all denne uendelige "treningen" på å jobbe. 

https://www.nav.no/arbeid-med-stotte

https://www.nav.no/ips

Takk, jeg skal sjekke det ut dette og ta det opp.

Å trene på å jobbe har vi i hvert fall blitt enige om at jeg ikke trenger, jeg har jobbet i mange år allerede, så å jobbe kan jeg. Arbeidstrening blir bare en omvei, der jeg ville blitt nødt til å forholde meg til midlertidige mennesker med det stresset det medfører.

Jeg trenger å få prøve ut et sted eller to, dersom det første ikke fungerer) der jeg kan bli litt kjent og vi kan finne ut om dette er et sted jeg kan være. Det er de konkrete oppgavene, tilpasningen og i stor grad menneskene jeg skal jobbe med som bestemmer om det en match. Men jeg er blitt advart om at menneskene kan bli skiftet ut, så jeg må ikke bli altfor opphengt i akkurat den biten. :)

Anonymkode: 69187...5d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig i at omfordelingen av skattepengene burde vært en løsning de burde sett på. Gjøre noe i hvert fall! 

Bare for ordens skyld siden tråden vil komme opp på google ikke rettet direkte til deg : Ja det er mulighet å søke om lønnstilskudd som har noe av den samme effekten som mitt forslag, men det er mye byråkrati og fokus på midlertidige tilskudd over varige og det må diskuteres med arbeidsgiver om det egner seg og søkes om, dermed mye mindre praktisk og effektivt og uforutsigbart for eventuelle arbeidsgivere, en har begrenset budsjett for det også.

Byråkrati er viktig for å unngå misbruk, derfor er mitt forslag kun ment for grupper hvor navs interne statistikk viser elendig prognose (f.eks autister hvor over 90% faller ut), for grupper med bedre prognoser kan en ha lønnstilskudd og hele den byråkrati mølla for å "sikre" at alt går som det skal og ingen får for mye penger 😅

Anonymkode: d7d3b...bb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare for ordens skyld siden tråden vil komme opp på google ikke rettet direkte til deg : Ja det er mulighet å søke om lønnstilskudd som har noe av den samme effekten som mitt forslag, men det er mye byråkrati og fokus på midlertidige tilskudd over varige og det må diskuteres med arbeidsgiver om det egner seg og søkes om, dermed mye mindre praktisk og effektivt og uforutsigbart for eventuelle arbeidsgivere, en har begrenset budsjett for det også.

Byråkrati er viktig for å unngå misbruk, derfor er mitt forslag kun ment for grupper hvor navs interne statistikk viser elendig prognose (f.eks autister hvor over 90% faller ut), for grupper med bedre prognoser kan en ha lønnstilskudd og hele den byråkrati mølla for å "sikre" at alt går som det skal og ingen får for mye penger 😅

Anonymkode: d7d3b...bb4

Ja..Tråden var ikke ment for meg spesifikt, men en generell diskusjon (opprettet basert på frustrasjonen min selvsagt), så bare fint at du drar det inn. 

Jeg vil tro at med dagens ordning, så må man jo allerede ha en arbeidsgiver som kan søke om tilskudd. Det gjelder mentorordningen også. Man må gi et incentiv til å ville ansette arbeidstakere med tilpasningsbehov i utgangspunktet. 

Jeg søkte på en jobb i staten med positiv særbehandling og kom på intervju. Det var virkelig bare en vits, helt bortkastet for dem og for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var virkelig bare en vits, helt bortkastet for dem og for meg. 

Kan du utdype hva du egentlig mener her?

Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Kan du utdype hva du egentlig mener her?

Så lenge du ikke skjønner at man må mestre et jobbintervju for å bli valgt, ser jeg ikke noe poeng med å forklare deg noe som helst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge du ikke skjønner at man må mestre et jobbintervju for å bli valgt, ser jeg ikke noe poeng med å forklare deg noe som helst.

Det du beskrev i utgangspunktet er noe annet enn et seriøst jobbintervju, så den misforståelsen la du opp til selv.

Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Det du beskrev i utgangspunktet er noe annet enn et seriøst jobbintervju, så den misforståelsen la du opp til selv.

Jeg har ikke misforstått noe, hva du misforstår bryr jeg meg fint lite om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke misforstått noe, hva du misforstår bryr jeg meg fint lite om. 

I så fall er det du som har misforklart. Jeg forholder meg til det du faktisk skriver:

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke å møte mennesker med søknad og intervju en intensjon om å skulle "selge" meg inn profesjonelt, fremstå "perfekt".

De eneste som trenger å bruke denne typen sosial manipulering i et jobbintervju, er folk som ikke har noen fagkompetanse. Derfor er det feil innfallsvinkel i utgangspunktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...