Gå til innhold

Må mail mellom terapeut og pasient legges ved i journalen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør du spørre Pasient- og brukerombudet om.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Dette bør du spørre Pasient- og brukerombudet om.

Hørtes litt omstendelig ut😅

Skrevet
Havfruen skrev (Akkurat nå):

Hørtes litt omstendelig ut😅

Det koster deg én telefonsamtale.

Skrevet
Havfruen skrev (12 minutter siden):

Eller kan man be terapeuten om å slette dem?

@nachnoo

Uten at jeg vet 100%, mener jeg at det kommer an på innholdet. Om du sender en mail for å endre en time, trenger ikke det å journalføres. Hvis det derimot er et ledd i behandlingen, skal det journalføres (på en eller annen måte). 

Jeg bruker ofte å gjengi hovedpunktene i mailen i mitt journalnotat etter neste time. Noe slikt: "Pasienten sende en e-post 5. mai der hun beskriver suicidale tanker. Vi drøftet dette i dagens time"

Skrevet
nachnoo skrev (16 minutter siden):

Uten at jeg vet 100%, mener jeg at det kommer an på innholdet. Om du sender en mail for å endre en time, trenger ikke det å journalføres. Hvis det derimot er et ledd i behandlingen, skal det journalføres (på en eller annen måte). 

Jeg bruker ofte å gjengi hovedpunktene i mailen i mitt journalnotat etter neste time. Noe slikt: "Pasienten sende en e-post 5. mai der hun beskriver suicidale tanker. Vi drøftet dette i dagens time"

Ok! Takk. Et spørsmål til; er det stor forskjell på om private terapeuter tillater av mail utenom fastsatte timer? Eller ser de ann behovet til pasienten og hva den angivelig trenger?

Skrevet
Havfruen skrev (5 minutter siden):

Ok! Takk. Et spørsmål til; er det stor forskjell på om private terapeuter tillater av mail utenom fastsatte timer? Eller ser de ann behovet til pasienten og hva den angivelig trenger?

Jeg tror ikke de vil synes det er så greit utenom timene, jeg ville aldri sendt noe annet enn en kort mail med en helt konkret opplysning. Men så er jeg veldig redd for å være til bry også da 🙈

Anonymkode: c5912...ff8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke de vil synes det er så greit utenom timene, jeg ville aldri sendt noe annet enn en kort mail med en helt konkret opplysning. Men så er jeg veldig redd for å være til bry også da 🙈

Anonymkode: c5912...ff8

Mulig den enkelte opplyser om dette i første time. Du er aldri til bry🧡

Skrevet
Havfruen skrev (16 minutter siden):

Det er veldig individuelt og du må nesten spørre den enkelte terapeut. 

Anonymkode: 28afa...b2c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...