Gå til innhold

Må mail mellom terapeut og pasient legges ved i journalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At vedkommende skal ta sin rettmessige plass og ikke være redd for å være for mye.

Anonymkode: c4cf7...e20

Å si til voksne mennesker at de "aldri er til bry", synes jeg er infantiliserende. Selvfølgelig kan man være til bry, så det hører med til voksenlivet å vurdere hva som kan bli for mye for en annen og hva som er rimelig å forvente at en annen stiller opp på. Noen er altfor redde for å be andre om noe som helst, og trenger å justere sine forventninger opp - mens andre er i motsatt ende av skalaen. 

I en diskusjon om bruk av mail mellom terapitimer, kan slike vurderinger være vanskelig - så det er lurt å avklare konkret med terapeut hva som er innafor. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
frosken skrev (7 minutter siden):

Å si til voksne mennesker at de "aldri er til bry", synes jeg er infantiliserende. Selvfølgelig kan man være til bry, så det hører med til voksenlivet å vurdere hva som kan bli for mye for en annen og hva som er rimelig å forvente at en annen stiller opp på. Noen er altfor redde for å be andre om noe som helst, og trenger å justere sine forventninger opp - mens andre er i motsatt ende av skalaen. 

I en diskusjon om bruk av mail mellom terapitimer, kan slike vurderinger være vanskelig - så det er lurt å avklare konkret med terapeut hva som er innafor. 

Ok.

Skrevet
frosken skrev (11 minutter siden):

Du har lov til å ha dine meninger, men de er ikke sannheten. 

Anonymkode: c63af...99e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har lov til å ha dine meninger, men de er ikke sannheten. 

Ingen har vel monopol på sannheten, - hvordan man nå enn definerer den. 

Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Ingen har vel monopol på sannheten, - hvordan man nå enn definerer den. 

Nei. Og likevel må du komme med pekefingeren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Og likevel må du komme med pekefingeren. 

Jeg uttrykker en mening - og det er vel det du gjør også?

Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Jeg uttrykker en mening - og det er vel det du gjør også?

Det er lov det. 

Skrevet
Havfruen skrev (2 timer siden):

Et spørsmål til; er det stor forskjell på om private terapeuter tillater av mail utenom fastsatte timer? Eller ser de ann behovet til pasienten og hva den angivelig trenger?

Dette tror jeg er mer individuelt fra behandler til behandler enn at det er et spørsmål om privat eller offentlig.

Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Dette tror jeg er mer individuelt fra behandler til behandler enn at det er et spørsmål om privat eller offentlig.

Takk. Kan aldri tenke meg at en DPS-behandler har verken tid eller interesse for kontakt utenom timene med det sinnsyke presset jeg har forstått de jobber i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...