Gå til innhold

Hva tenker dere om situasjonen min nå? (Det føles like ille som sist men er det virkelig det eller har jeg bare glemt hvor ille det var...?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes hjelpetelefoner du kan benytte deg av. Søk hjelp, du skal ikke være alene i dette💚

Anonymkode: f4f48...33f

Jeg tør ikke ringe. Står i kø hos chat da.

Anonymkode: 3dd86...b3c

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

47

• XbellaX

13

• frosken

4

• Ikkeanonymnok

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke? Forsøker vel bare å finne ett pittelite snev av håp for jeg har ikke noe akkurat nå og jeg er såpass redd for å dø at jeg bare håper at jeg kanskje kan finne en liten gnist som kan hjelpe på en eller annen måte. Om det gir mening?

Ja, det er meg....

Anonymkode: 93f57...e2d

Det er ok å ville snakke med andre på forum om dette, men prøv å rydd opp i det med alle trådene. Du har også et ansvar for å ikke gjøre andre veldig bekymret for deg, men så lenge du er ute etter gode løsninger, så vil du kunne få det her. Jeg synes xbellax hadde noen interessante betraktninger der hun ber deg om å gjøre konkrete praktiske ting, og ikke sitte alt for mye å gruble. 

Jeg har en annen tilnærming, - jeg tenker at hovedmotivasjonen for å ikke ta livet sitt, godt kan være at man ikke ønsker å påføre andre den smerten de opplever når noen tar sitt liv. Holder du deg i live, så kan det også komme til å bli en god del gode dager - men hovedmotivasjonen kan godt ligge på hensynet til andre. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Forsøk å hold deg til en tråd, det gjør det litt enklere å svare deg. Husk at du kan ringe mental helse, kirkens sos osv. Er det helt krise ringer du legevakt.

Ok, skal gjøre det. Jeg tør ikke ringe men står i kø på chat.

Anonymkode: d1e97...9b0

Skrevet

Mener du fysiske ting som å gå en tur, trene eller gjøre husarbeid liksom? 

Ja, fordi nå leter du etter noe du ikke klarer å se. Det er håp og fremtid, i deg, rundt deg, men sykdom gjør at du ikke evner å se noe som helst av det. Det er tungt å ha det slik som dette, men forsøk å gjøre noe, avled deg selv. Lag ukesmeny, vask badet, gjør noe, sett på musikk, noe som krever at du må fysisk bevege deg, gå på butikken.

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (2 minutter siden):

Det er ok å ville snakke med andre på forum om dette, men prøv å rydd opp i det med alle trådene. Du har også et ansvar for å ikke gjøre andre veldig bekymret for deg, men så lenge du er ute etter gode løsninger, så vil du kunne få det her. Jeg synes xbellax hadde noen interessante betraktninger der hun ber deg om å gjøre konkrete praktiske ting, og ikke sitte alt for mye å gruble. 

Jeg har en annen tilnærming, - jeg tenker at hovedmotivasjonen for å ikke ta livet sitt, godt kan være at man ikke ønsker å påføre andre den smerten de opplever når noen tar sitt liv. Holder du deg i live, så kan det også komme til å bli en god del gode dager - men hovedmotivasjonen kan godt ligge på hensynet til andre. 

Hva mener du med å rydde opp i trådene? Jeg får ikke til å slette noen av de? Ja, tenkte jeg skulle forsøke gå meg en tur etter hvert.

Jeg har ikke troen på at noen vil føle smerte omnår jeg tar livet mitt.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Ja, fordi nå leter du etter noe du ikke klarer å se. Det er håp og fremtid, i deg, rundt deg, men sykdom gjør at du ikke evner å se noe som helst av det. Det er tungt å ha det slik som dette, men forsøk å gjøre noe, avled deg selv. Lag ukesmeny, vask badet, gjør noe, sett på musikk, noe som krever at du må fysisk bevege deg, gå på butikken.

Skjønner. Jeg chatter med Kirkens SOS akkurat nå men skal forsøke å få gått en tur etter det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tør ikke ringe. Står i kø hos chat da.

Har du foreldre,  søsken som er tilgjengelig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du foreldre,  søsken som er tilgjengelig?

Nei, ikke som jeg kan snakke med om dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Jeg chatter med Kirkens SOS akkurat nå men skal forsøke å få gått en tur etter det.

Skjedde det noe spesielt i dag som har gjort ting ekstra vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Setter pris på alle svar. Sliter med å finne noe håp og mening akkurat nå.

Hva konkret er det som er håpløst?

Anonymkode: 2787f...16f

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde det noe spesielt i dag som har gjort ting ekstra vanskelig?

Nei. Har hatt det tungt en stund bare, bruker bare få det slik uten spesiell grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Hva konkret er det som er håpløst?

Anonymkode: 2787f...16f

Livet jeg lever og alt jeg ikke klarer og tør.

Skrevet

Nei. Har hatt det tungt en stund bare, bruker bare få det slik uten spesiell grunn.

Ok, når du får det mer stabilt igjen synes jeg du skal gå sammen med de som følger deg opp å lage en kriseplan. En plan på tiltak som kan hjelpe deg når du har det slik som dette. 

Kudos for at du tok kontakt med chattetjenesten, jeg håper de kan være ok å snakke med for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Ok, når du får det mer stabilt igjen synes jeg du skal gå sammen med de som følger deg opp å lage en kriseplan. En plan på tiltak som kan hjelpe deg når du har det slik som dette. 

Kudos for at du tok kontakt med chattetjenesten, jeg håper de kan være ok å snakke med for deg. 

Jeg har en kriseplan, men bruker glemme av den.

Ja, jeg vet ikke helt, han/hun spurte om de skulle kontakte nødetatene på vegne av meg men det ønsker jeg jo åpenbart ikke.

Skrevet

Jeg har en kriseplan, men bruker glemme av den.

Det er det mange som gjør, du er ikke den eneste. Du får hente den frem og se om du kan finne noe nyttig der, hvis ikke må den oppdateres. 

Ja, jeg vet ikke helt, han/hun spurte om de skulle kontakte nødetatene på vegne av meg men det ønsker jeg jo åpenbart ikke.

Nei, det er jo frivillige så det varierer nok litt. Har du noen tanker selv om hva som kunne hjulpet deg akkurat nå?

AnonymBruker
Skrevet

Det er det mange som gjør, du er ikke den eneste. Du får hente den frem og se om du kan finne noe nyttig der, hvis ikke må den oppdateres. 

Nei, det er jo frivillige så det varierer nok litt. Har du noen tanker selv om hva som kunne hjulpet deg akkurat nå?

Ja, har sett på den nå, tror jeg trenger oppdatere den. Tenker jeg skal forsøke gå en tur etterpå.

Nei, har ikke noen tanker egentlig. Kanskje det kunne hjulpet å snakke med noen som kjente meg men det må vente til i morgen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Livet jeg lever og alt jeg ikke klarer og tør.

Bruker det å hjelpe å snakke med behandler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, har sett på den nå, tror jeg trenger oppdatere den. Tenker jeg skal forsøke gå en tur etterpå.

Nei, har ikke noen tanker egentlig. Kanskje det kunne hjulpet å snakke med noen som kjente meg men det må vente til i morgen.

Prøv om du klarer og gå en tur. Noen ganger hjelper det med litt fysisk aktivitet. Ta på deg høretelefoner, sett på en lydbok, podcast eller musikk. Noe som får tankene litt på avstand. 

Anonymkode: 10f6d...2b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du mener det er feil å spørre om det skjønner jeg deg rett da? Kunne du forklart litt hvorfor? Jeg vet ikke helt hva jeg tenker er riktig og ikke?

Anonymkode: 28e25...6a1

Jeg forstår behovet for å spørre. Og det er bra man gjør det fremfor å bare utføre. Men se for deg ansvaret for de som leser slikt. De føler at hele ditt liv ligger på deres svar, eller mangel på svar.

Anonymkode: 19cff...5b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva mener du med å rydde opp i trådene? Jeg får ikke til å slette noen av de? Ja, tenkte jeg skulle forsøke gå meg en tur etter hvert.

Jeg har ikke troen på at noen vil føle smerte omnår jeg tar livet mitt.

Har du ingen mennesker som kjenner deg? Ikke foreldre, ikke søsken, ikke bekjente, ikke kontaktpersoner i helsevesenet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...