Gå til innhold

Hva tenker dere om situasjonen min nå? (Det føles like ille som sist men er det virkelig det eller har jeg bare glemt hvor ille det var...?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (1 minutt siden):

Har du ingen mennesker som kjenner deg? Ikke foreldre, ikke søsken, ikke bekjente, ikke kontaktpersoner i helsevesenet?

Jo, jeg har alt det men jeg tror ikke på at de kommer til å føle smerte.

Anonymkode: 93f57...e2d

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

42

• XbellaX

12

• frosken

4

• Admin

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er du full av vrangforestillinger. Dine nærmeste vil kjenne utrolig mye smerte og de vil leve resten av sitt liv med tanken om hva de kunne gjort for å gjøre ting annerledes. Tar du ditt liv så ødelegger du også deres.

Anonymkode: 59ff4...46f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår behovet for å spørre. Og det er bra man gjør det fremfor å bare utføre. Men se for deg ansvaret for de som leser slikt. De føler at hele ditt liv ligger på deres svar, eller mangel på svar.

Anonymkode: 19cff...5b7

Jeg skjønner. Beklager at jeg spurte.

Anonymkode: 28e25...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner. Beklager at jeg spurte.

Synes du bør be admin om å samle alle trådene i en, for dette ble veldig mye i kveld! Hva fikk deg til å tenke at det var en god idé å opprette så mange tråder etter hverandre?

Anonymkode: 691cd...db3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du bør be admin om å samle alle trådene i en, for dette ble veldig mye i kveld! Hva fikk deg til å tenke at det var en god idé å opprette så mange tråder etter hverandre?

Anonymkode: 691cd...db3

Ok. Skal be om det. Jeg tenkte ikke spesifikt at det var en god ide, hadde bare mange spørsmål.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan jeg garantere deg at de ville ha følt. Det er få ting om andre sliter mer med å legge vekk, enn selvmord hos en av sine nærmeste. Noen vil si at det knapt finnes mer aggressive handlinger mot sine omgivelser, enn et selvmord. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, har sett på den nå, tror jeg trenger oppdatere den. Tenker jeg skal forsøke gå en tur etterpå.

Nei, har ikke noen tanker egentlig. Kanskje det kunne hjulpet å snakke med noen som kjente meg men det må vente til i morgen.

Anonymkode: 3dd86...b3c

Høres fornuftig ut. Våger du være ærlig når du treffer dem?

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Høres fornuftig ut. Våger du være ærlig når du treffer dem?

Det er jeg usikker på. Jeg har jo vært suicidal såpass mange ganger nå at jeg skjønner at hvis jeg er ærlig kan jeg risikere å bli stoppet/innlagt samtidig som jeg jo også som nevnt er redd for å dø. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jeg usikker på. Jeg har jo vært suicidal såpass mange ganger nå at jeg skjønner at hvis jeg er ærlig kan jeg risikere å bli stoppet/innlagt samtidig som jeg jo også som nevnt er redd for å dø. 

Er det noe dere har snakket om siden du har strevd med dette mange ganger? Den ambivalensen du elter med?

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Er det noe dere har snakket om siden du har strevd med dette mange ganger? Den ambivalensen du elter med?

Nei, vi har aldri snakket spesifikt om den ambivalensen, men det burde vi kanskje gjort?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, vi har aldri snakket spesifikt om den ambivalensen, men det burde vi kanskje gjort?

Ja, for den er så vanlig, og fryktelig slitsom å kjenne på. Den skaper også en avstand mellom deg og oppfølgingsfolkene. 

Når skal du treffe dem i morgen?

• Admin låste denne emne
Skrevet

Flere tråder er slått sammen til en.

Admin

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (3 minutter siden):

Ja, for den er så vanlig, og fryktelig slitsom å kjenne på. Den skaper også en avstand mellom deg og oppfølgingsfolkene. 

Når skal du treffe dem i morgen?

Hvordan skaper den en avstand mellom meg og oppfølgingsfolkene? 

Kl 9:30.

Anonymkode: d1e97...9b0

Skrevet

Hvordan skaper den en avstand mellom meg og oppfølgingsfolkene? 

Kl 9:30.

Gjennom den ærligheten du svarte at du var usikker på om du klarte gi. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Gjennom den ærligheten du svarte at du var usikker på om du klarte gi. 

Åja. Så ved å ikke være helt ærlig så vil de ikke slippe helt inn (og få mulighet til å hjelpe), har jeg skjønt det rett da? Forklar gjerne om det er noe jeg ikke har skjønt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åja. Så ved å ikke være helt ærlig så vil de ikke slippe helt inn (og få mulighet til å hjelpe), har jeg skjønt det rett da? Forklar gjerne om det er noe jeg ikke har skjønt.

Jeg tenker at jeg skjønner usikkerheten din ved å være ærlig. Og så tenker jeg at om du åpent setter ord på at du kjenner deg ambivalent så setter du døra litt på gløtt for dem, du gjør det litt enklere å møte deg på en god måte. 

Skrevet
XbellaX skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at jeg skjønner usikkerheten din ved å være ærlig. Og så tenker jeg at om du åpent setter ord på at du kjenner deg ambivalent så setter du døra litt på gløtt for dem, du gjør det litt enklere å møte deg på en god måte. 

Jeg skjønner. Skal forsøke være ærlig, tenker jeg. Kan jeg si det på denne måten: "Det er noe jeg synes er vanskelig å være ærlig om. Og det er selvmordstankene mine. Jeg vil dø men er samtidig redd for det. Og i går kveld var det nære på, men jeg gjorde det ikke likevel fordi jeg var for feig fordi jeg ble så redd". 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner. Skal forsøke være ærlig, tenker jeg. Kan jeg si det på denne måten: "Det er noe jeg synes er vanskelig å være ærlig om. Og det er selvmordstankene mine. Jeg vil dø men er samtidig redd for det. Og i går kveld var det nære på, men jeg gjorde det ikke likevel fordi jeg var for feig fordi jeg ble så redd". 

Ja, det er fint det du skriver der. Ærlighet gjør at man mange ganger (ikke alle) kan roe ned på tvangsbruken, fordi man får med seg de små nyansene i klientens/brukers liv som er så viktige. Jeg vil derfor si at ærlighet  i mange tilfeller (ikke alle) forebygger tvang. 

Endret av XbellaX
Skrevet
XbellaX skrev (19 minutter siden):

Ja, det er fint det du skriver der. Ærlighet gjør at man mange ganger (ikke alle) kan roe ned på tvangsbruken, fordi man får med seg de små nyansene i klientens/brukers liv som er så viktige. Jeg vil derfor si at ærlighet  i mange tilfeller (ikke alle) forebygger tvang. 

Fint å høre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...