Gå til innhold

Du som har sterkt vurdert det å ta selvmord eller gjennomført det, hva gjorde at du bestemte deg for å leve videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter pris på alle svar. Sliter med å finne noe håp og mening akkurat nå.

Anonymkode: 3dd86...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som har gjennomført selvmord svarer nok ikke her..

Anonymkode: 589ed...88e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som har gjennomført selvmord svarer nok ikke her..

Hvis de gjennomførte og mislykkes så?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de gjennomførte og mislykkes så?

Det blir noe annet ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Av hensyn til barna valgte jeg å leve videre. Har du noen du kan prate med?

Anonymkode: f4f48...33f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Av hensyn til barna valgte jeg å leve videre. Har du noen du kan prate med?

Så fint at det kunne motivere deg til å leve videre. Jeg har ikke noen jeg kan prate med i kveld, men har muligheten til å kontakte psykiatritjenesten i morgen. Er bare usikker på om jeg virkelig ønsker hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes du heller skal la være å lete etter både håp og mening. Akkurat nå vil du ikke finne så mye av det fordi du er ikke stand til å se det selv om du sitter med lupe. Du skal derimot gripe fatt i hverdagslige rutiner  og så kan du sette slike voldsomme tankeprosjekter på pause til din mentale tilstand er mer stabil. Du skal altså fysisk gjøre noe - fremfor å tenke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så fint at det kunne motivere deg til å leve videre. Jeg har ikke noen jeg kan prate med i kveld, men har muligheten til å kontakte psykiatritjenesten i morgen. Er bare usikker på om jeg virkelig ønsker hjelp.

Det finnes hjelpetelefoner du kan benytte deg av. Søk hjelp, du skal ikke være alene i dette💚

Skrevet
XbellaX skrev (8 minutter siden):

Jeg synes du heller skal la være å lete etter både håp og mening. Akkurat nå vil du ikke finne så mye av det fordi du er ikke stand til å se det selv om du sitter med lupe. Du skal derimot gripe fatt i hverdagslige rutiner  og så kan du sette slike voldsomme tankeprosjekter på pause til din mentale tilstand er mer stabil. Du skal altså fysisk gjøre noe - fremfor å tenke.

Mener du fysiske ting som å gå en tur, trene eller gjøre husarbeid liksom? 

Skrevet

Det finnes hjelpetelefoner du kan benytte deg av. Søk hjelp, du skal ikke være alene i dette💚

Jeg tør ikke ringe. Står i kø hos chat da.

Skrevet

Mener du fysiske ting som å gå en tur, trene eller gjøre husarbeid liksom? 

Ja, fordi nå leter du etter noe du ikke klarer å se. Det er håp og fremtid, i deg, rundt deg, men sykdom gjør at du ikke evner å se noe som helst av det. Det er tungt å ha det slik som dette, men forsøk å gjøre noe, avled deg selv. Lag ukesmeny, vask badet, gjør noe, sett på musikk, noe som krever at du må fysisk bevege deg, gå på butikken.

Skrevet
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Ja, fordi nå leter du etter noe du ikke klarer å se. Det er håp og fremtid, i deg, rundt deg, men sykdom gjør at du ikke evner å se noe som helst av det. Det er tungt å ha det slik som dette, men forsøk å gjøre noe, avled deg selv. Lag ukesmeny, vask badet, gjør noe, sett på musikk, noe som krever at du må fysisk bevege deg, gå på butikken.

Skjønner. Jeg chatter med Kirkens SOS akkurat nå men skal forsøke å få gått en tur etter det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tør ikke ringe. Står i kø hos chat da.

Har du foreldre,  søsken som er tilgjengelig?

Skrevet

Har du foreldre,  søsken som er tilgjengelig?

Nei, ikke som jeg kan snakke med om dette.

Skrevet

Skjønner. Jeg chatter med Kirkens SOS akkurat nå men skal forsøke å få gått en tur etter det.

Skjedde det noe spesielt i dag som har gjort ting ekstra vanskelig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva konkret er det som er håpløst?

Anonymkode: 2787f...16f

Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Skjedde det noe spesielt i dag som har gjort ting ekstra vanskelig?

Nei. Har hatt det tungt en stund bare, bruker bare få det slik uten spesiell grunn.

Skrevet

Hva konkret er det som er håpløst?

Anonymkode: 2787f...16f

Livet jeg lever og alt jeg ikke klarer og tør.

Skrevet

Nei. Har hatt det tungt en stund bare, bruker bare få det slik uten spesiell grunn.

Ok, når du får det mer stabilt igjen synes jeg du skal gå sammen med de som følger deg opp å lage en kriseplan. En plan på tiltak som kan hjelpe deg når du har det slik som dette. 

Kudos for at du tok kontakt med chattetjenesten, jeg håper de kan være ok å snakke med for deg. 

Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Ok, når du får det mer stabilt igjen synes jeg du skal gå sammen med de som følger deg opp å lage en kriseplan. En plan på tiltak som kan hjelpe deg når du har det slik som dette. 

Kudos for at du tok kontakt med chattetjenesten, jeg håper de kan være ok å snakke med for deg. 

Jeg har en kriseplan, men bruker glemme av den.

Ja, jeg vet ikke helt, han/hun spurte om de skulle kontakte nødetatene på vegne av meg men det ønsker jeg jo åpenbart ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...