Gå til innhold

Livet som B- menneske

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet (endret)

Det er så koselig å sitte oppe om kvelden. Det er ikke fullt så koselig om morgenen når jeg rekker bare 2 super av kaffen og oppdager halveis bort til T- banen at jeg har tøfler på beina 🙃

ps. Nå er jeg på T- banen endelig. 

Endret av Nicklusheletida
  • Nicklusheletida endret tittelen til Livet som B- menneske
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nicklusheletida skrev (53 minutter siden):

Det er så koselig å sitte oppe om kvelden. Det er ikke fullt så koselig om morgenen når jeg rekker bare 2 super av kaffen og oppdager halveis bort til T- banen at jeg har tøfler på beina 🙃

Høres mer enn stressende ut😅

Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Du kunne bare ha sagt på jobb at du har hørt at tøfler også utendørs, er på vei til å bli  mote😉

Nicklusheletida
Skrevet
frosken skrev (40 minutter siden):

Du kunne bare ha sagt på jobb at du har hørt at tøfler også utendørs, er på vei til å bli  mote😉

😀

Jeg hadde flaks i dag. Jeg skal jo bytte fra T-bane til tog og det er så mye tull med togene for tiden, så blir ekstra stressa av det. Men i dag kom det et tog akkurat når jeg trengte det. Det var et tog som skulle ha gått tidligere, men som jeg ikke pleier å ta. Pga av at det var forsinket kom det akkurat når jeg trengte det. Jeg var den første på kontoret i dag :)

påskelilje
Skrevet

Hahaha 😅😅😅 Tøfler på beina ute!!! Du er hakket verre enn meg!

Men skjønner deg godt. I går kveld var det SÅ fint! Jeg malte vinduer og litt på en vegg (ute) helt til klokka var nesten 22 og det ble for mørkt, og doggen falt på. Så vannet jeg plantene mine en lang stund. Hadde fremdeles ikke lyst inn. Gikk ned på brygga og satt der en halvtime og så utover speilblank sjø, satt i t skjorte og bare sugde inn seinsommeren...

Måtte til slutt inn. Så en episode av Robin Hood, leste litt, og vipps var klokka blitt over tolv... Opp og hoppe 6.45, frokost (uten kaffe, den tar jeg på jobb), gå gjennom duggvått gress og plukke tre plommer på veien, og på plass på jobb klokka 8 😅 - i sandaler, ikke tøfler!

Hadde det vært opp til meg, hadde jeg holdt meg våken i alle fall en time til i går, men greit nå at det ble over 6 timers søvn i natt!

Skrevet

😂 Og jeg er helt motsatt. Er ofte halvdød kl. 21:30, men går ikke til sengs før etter 22:15 da. Har på alarm til kl. 6, men er som oftest våken før det. Vil gjerne ha en times tid for meg selv med laptop/mobil og tekopp før jeg drar på jobb. Rett fra sengen til badet til bilen fungerer overhodet ikke for meg. :D 

Skrevet

Haha. 

Jeg er nok et A/B-menneske. Legger meg som oftest 2030 og sover minst til 0830, men ofte lenger. Sliter veldig med å stå opp tidlig. 

Skrevet

LOL! Jeg har heldigvis fleksibel arbeidstid, så trenger ikke sitte på buss/bane kl 7 om morgenen ;) 

Jeg har forresten selv løpt av gårde en gang - ikke i tøfler, men i sånne innesko/husmorsko! Da hadde jeg akkurat vendt tilbake fra barselpermisjon, og jeg skulle morgen-amme, få på meg pent tøy og komme meg avgårde, mens faren hadde pappaperm og skulle passe babyen. I tillegg var det busstreik akkurat da, så jeg måtte sykle til togstasjon lenger unna. Da jeg skulle låse sykkelen ved stasjonen oppdaget jeg at jeg hadde komplimentert drakten min med husmorsko. Jaja.. Det ble til at jeg bestemte meg for at det var på tide å kjøpe nye pensko til jobben, så jeg stakk ut fra kontoret i Oslo sentrum så fort butikkene åpnet. 

Skrevet
Lillemus skrev (På 18.8.2026 den 11.48):

😂 Og jeg er helt motsatt. Er ofte halvdød kl. 21:30, men går ikke til sengs før etter 22:15 da. Har på alarm til kl. 6, men er som oftest våken før det. Vil gjerne ha en times tid for meg selv med laptop/mobil og tekopp før jeg drar på jobb. Rett fra sengen til badet til bilen fungerer overhodet ikke for meg. :D 

For meg høres dette sinnssykt ut. Finnes det faktisk folk som fungerer sånn??

Skrevet
Sokk skrev (5 minutter siden):

😂 Jada, det går helt fint og heldigvis har jeg en mann som er nesten lik, han legger seg gjerne litt senere da, men ikke så veldig.

Ikkeanonymnok
Skrevet (endret)
Sokk skrev (9 minutter siden):

Var ikke meg du svarte men jeg skriver likevel.

Nå er ikke jeg i arbeid da men jeg legger meg stort sett kl 20, noen ganger drøyer jeg det til nærmere 21. Vekkerklokken står på 04:45 hver dag året rundt. Jeg sovner aldri før etter 00:00 og våkner stort sett før vekkerklokken. Men jeg foretrekker å legge meg tidlig og å stå opp tidlig. Innen klokken er 7 har jeg gjerne både gått en tur og gjort unna husarbeid. Noe av det verste jeg vet er mennesker som er treige om morningen. 

Endret av Ikkeanonymnok
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (5 minutter siden):

Var ikke meg du svarte men jeg skriver likevel.

Nå er ikke jeg i arbeid da men jeg legger meg stort sett kl 20, noen ganger drøyer jeg det til nærmere 21. Vekkerklokken står på 04:45 hver dag året rundt. Jeg sovner aldri før etter 00:00 og våkner stort sett før vekkerklokken. Men jeg foretrekker å legge meg tidlig og å stå opp tidlig. Innen klokken er 7 har jeg gjerne både gått en tur og gjort unna husarbeid. Verste jeg vet er mennesker som er treige om morningen. 

Jeg liker også å ha fått unna en del ting sånn før klokka 11-12 når jeg har fri, men du slår meg ned i støvlene! :D Hovedsaken er jo at man har et liv som fungerer sammen med ens biologiske indre klokke. :) 

Skrevet

Jeg var B-menneske før, men blir mer og mer A-menneske etterhvert som jeg blir eldre. Men dere dere slår meg. Jeg er fornøyd om jeg står opp 0730-0800. 😅

Ikkeanonymnok
Skrevet
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Jeg liker også å ha fått unna en del ting sånn før klokka 11-12 når jeg har fri, men du slår meg ned i støvlene! :D Hovedsaken er jo at man har et liv som fungerer sammen med ens biologiske indre klokke. :) 

Det er sant. Bare kjedelig når det blir full kræsj dersom man skal sosialisere med andre og jeg er klar som et lys 08:00 mens de ikke står opp før 11:30. Det er alltid jeg (oss?) som må vente på andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og er B-menneske😴

Anonymkode: 07479...5ef

Skrevet
Sokk skrev (2 timer siden):

Overraskende at du er så overrasket over dette. Selv er jeg B-menneske, dog i mindre grad enn da jeg var yngre, men «slike som Lillemus» har man jo hørt om til alle tider. 

Skrevet
morsan skrev (10 minutter siden):

Overraskende at du er så overrasket over dette. Selv er jeg B-menneske, dog i mindre grad enn da jeg var yngre, men «slike som Lillemus» har man jo hørt om til alle tider. 

Ja, samfunnet er jo organisert som om vi alle er A-mennesker. Så kommentaren var ment litt humoristisk. Det er likevel vanskelig for meg å se for seg det å regelmessig stå opp med glede før vekkerklokken (selv om det har skjedd i livet mitt også), og å ikke føle på noe som helst lakenskrekk om kvelden. 

Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Ja, samfunnet er jo organisert som om vi alle er A-mennesker. Så kommentaren var ment litt humoristisk. Det er likevel vanskelig for meg å se for seg det å regelmessig stå opp med glede før vekkerklokken (selv om det har skjedd i livet mitt også), og å ikke føle på noe som helst lakenskrekk om kvelden. 

Jeg sa aldri at jeg står opp med glede klokka 5:50...

Skrevet
Sokk skrev (12 timer siden):

Ah, zu! :D Ja, jeg kan jo selv også ofte kjenne på, når det gjelder A- vs B-menneske såvel som på en rekke andre områder i livet at «East is east, and west is west, and never the twain shall meet.» ;) 

Stikkelsbær
Skrevet

Nå har jeg blitt så gammel at jeg er både A- og B-menneske :). Trenger mye mindre søvn enn tidligere. Dessverre trenger jeg mye mindre mat også 🤔

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...