Gå til innhold

Hund eller katt i boligblokk, skal det værelov ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Matvrak altså ? Mat er hovedinteressen til alle katter. I gamle dager kunne jeg sveive på boksåpner'n, og så brått vrimla det av katter. Naboens også. Vi unga fiska bittesmå abbor og det gikk ned på høykant. Nabokatten gikk hjem med en abbor, og folka der lurte fælt på hvor katta hadde fått tak i den. Det var ikke vann på mils avstand.

Nei, han er ikke et matvrak - bare bortskjemt på alle måter. Men den er ikke feit til tross at den er en kastrert hannkatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les innlegget, jeg stilte bare spørsmål, det var ingenting der som sa hva jeg mente :-)

Har hatt både hunder og katter rundt beina siden jeg liten. Siste var en rasekatt, perser, den døde for tidlig av nyresvikt. Jeg vet godt at dyr er terapi for ensomme og god læring for barn.

Det var koselig å se en katt komme mot meg med et mjau da jeg kom hjem, og følge etter meg rundt til den fikk maten sin, for så å rulle seg sammen på fanget mitt foran TVen.

Da beklager jeg så meget. Men om ikke du er en vrang person er det i allefall nok av dem der ute. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, han er ikke et matvrak - bare bortskjemt på alle måter. Men den er ikke feit til tross at den er en kastrert hannkatt.

Jeg hadde ukastrert hanhatt inne, null problem, ikke lukt, ikke kloring på møbler, ikkeno ugang ! Den katten var ikke normal. Jeg lærte den å sitte og gi labb. Ekspert på å lynraskt rappe pålegget av brødskiver. Synd den døde bare 6 år gml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull at man kan ha dyr så lenge det ikke "plager" andre, og at andre må fremlegge bevis på at det er til sjenanse for dem.

Det heter seg at man kan ha dyr om det foreligger en GOD grunn til det, jmf. førerhund o.l Var en artikkel i VG om dette, det at Huskattforeningen (eller noe i den duren) hadde vrengt på regelverket slik det passet dem.

Du tar feil der. Den nye husleieloven gjør at borettslag ikke kan ha klausuler om at dyrehold ikke er tillatt.

Det må være til sjenanse for de andre beboerene for at man skal måtte kvitte seg med dyret.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...