Gå til innhold

Hvordan få opp blodprosent?

Anbefalte innlegg

Gjest blodfattig

Hei!

Helt siden jeg var barn har jeg hatt problemer med å få opp blodprosenten. Som barn ble jeg tvunget i lever og en grusomt fæl medisin (væskeform). Denne medisinen smakte det kirsebær av, og i dag kan jeg ikke fordra nevnte bær. Spiser heller ikke lever. Har de siste årene prøvd forskjellige typer tabletter, uten at det har gitt den store virkningen. Har en del hodepine og blir lett svimmel, som nok skyldes blodmangel. Jernlagre har vært målt til 6, uten at det sier meg stort. Har i tillegg til jerntabletter tatt c-vitaminer, da jeg har hørt at dette skal virke positivt på opptaket av jern. Har også prøvd å få i meg floradix, men da vil jeg bare brekke meg. Jeg drikker verken kaffe, te eller melk. Spiser heller ikke innmat.

Hva annet kan jeg gjøre for å få opp blodprosenten?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50681-hvordan-f%C3%A5-opp-blodprosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kirsten

Hei !

Jeg har også fått beskjed om at jeg har jernlager på 6 og har hatt lav blodprosent en ganske så lang stund i forbindesle med sykdom ( cøliaki ). Har nå fått beskjed om en jernsprøyte som skal tas 1-2 ganger i uken hos og av legen i rumpa. Kanskje vært å spørre om dette ! Skal visst virke hos alle !! Har fin effekt! Har ikke prøvd det enda, men skal fungere fint. En annen ting du kan spørre om er b sprøyte ! Har du lav b12 verdier blir du sliten og slapp..søvnig !

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...