Gå til innhold

Mister jeg grepet her nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på med en eller annen form for utredning/kartlegging/behandling/ett-eller-annet på dps. Det rotes i en fortid jeg har jobbet i mange år med å holde på avstand. 

Nå er jeg redd det har begynt å rable for meg. Jeg blander nåtid og fortid. Det er som om jeg ser verden rundt meg i to lag som ligger oppå hverandre. Det switcher fra det ene til det andre hva som ligger fremst. Jeg er to steder på en gang. Jeg ser rom og bygninger her og da. 

Jeg vet at jeg er her og nå, men hodet blir lurt gang på gang. Jeg er fortid og ting hopper rundt mellom ulike bilder. Jeg ser rommet nå rundt meg, men det er samtidig som om jeg er andre steder samtidig. Jeg ser både ute og inne fra fortid i glimt. Men jeg ser det rundt meg hele tiden. Kroppen sliter, hodet sliter. Jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre.

Dette krøller med hodet mitt! Hva er det som skjer? 

Anonymkode: 3dd67...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sovet lite i det siste? Søvnmangel alene kan forårsake slike opplevelser.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Har du sovet lite i det siste? Søvnmangel alene kan forårsake slike opplevelser.

Ikke mindre enn jeg pleier. Har vanligvis 3-4 timer søvn på natt. Innimellom netter der jeg kollapser og får et par timer ekstra, men det er sjeldent. Innimellom mindre. Men hodet er på maks volum.

Prøver å distrahere meg med ting i nåtid, men bildene av fortid ligger der hele tiden. Det er som om det er fysisk rundt meg, og det er hendelser og ting som skjer og øyeblikk i ett sett. Komplett kaos og jeg aner ikke hva som skjer. Det er virkelig, men samtidig så er jeg jo fullt klar over at dette er et eller annet krøll hodet holder på med. Jeg vil bare få det til å stoppe opp. Kroppen reagerer jo og er i helspenn for å henge med på alt som skjer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå er jeg redd det har begynt å rable for meg. Jeg blander nåtid og fortid. Det er som om jeg ser verden rundt meg i to lag som ligger oppå hverandre. Det switcher fra det ene til det andre hva som ligger fremst. Jeg er to steder på en gang. Jeg ser rom og bygninger her og da.

Veldig godt beskrevet.

Det er en mager trøst, men det er en normal reaksjon under behandling av fortid/traumer.

Men - du har allerede gjennomlevd det verste.

Skrevet
Eva Sofie skrev (3 minutter siden):

Veldig godt beskrevet.

Det er en mager trøst, men det er en normal reaksjon under behandling av fortid/traumer.

Men - du har allerede gjennomlevd det verste.

Jeg regner med det har en sammenheng. Men det har aldri vært sånn her før. Før har det kommet bilder og glimt, men da er jeg enten her eller der. Nå er jeg begge stunder og jeg får det ikke vekk. Det er rundt meg hele tiden. Jeg gjemmer meg i et hjørne, men det er overalt. 

Hvordan får jeg det vekk? Jeg må hele tiden lete etter nåtiden, men hodet og kroppen er tilbake til fortiden hele tiden. Jeg kjenner jeg blir forvirret på hva som er her og der. Selv om jeg egentlig vet. Jeg kan ikke se rundt meg, for da ser jeg både her og der. Jeg kan ikke lukke øynene, for da er jeg helt tilbake. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...