Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
XbellaX skrev (21 minutter siden):

Jeg spør deg etter eksempler på det du skriver om at det er mye hatefulle ytringer. Det gjør jeg fordi jeg synes det er leit om noen opplever det. Det ville vært fint om du kunne svare. Dette er veldig alvorlige påstander, da må du kunne vise til eksempler.

Eks: Forståelse, respekt for andre, rom for diskusjoner, hatt mot enkelte, kjærlighet og god het lite av. 

Endret av Musikk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jo takk og grunnen til at jeg klarer meg ganske bra er pga det jeg tror på som er å leve i tilgivelse, kjærlighet og tillit. Hva hadde jeg fått ut av det om jeg hadde klandret andre og fordelt skyld? Det er ikke det livet handler om for meg, vil ikke skape mer lidelse men ha fred. 

Når i alle dager har du skapt lidelse stjernestøv? Tillit og kjærlighet er flott det bare ikke bli helt selvutslettende nå, sett grenser også. 

Skrevet
Musikk skrev (Akkurat nå):

Forståelse, respekt for andre, rom for diskusjoner, hatt mot enkelte. 

Ja, og når du sier at det er mye hatefulle ytringer så må du komme med konkrete eksempler. Dette er alvorlige påstander, du må vise til noe konkret. Ingen vil ha det slik, men ingen skjønner heller hva du mener og dermed blir det også umulig å endre noe.

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Men da lurer jeg på, en som f.eks har diabetes er jo ikke nødvendigvis i lidelse, men diabetes er likevel en sykdom personen har. Eller mener du at så lenge personen ikke har lidelse så har den heller ikke diabetes? Bare nysgjerrig på tankegangen. 

Både min bror og min far har diabetes og jeg vil si de har hatt mye lidelse med det, men sikker flere med diabetes som ikke lider da. Jo de har nok diabetes fordi om de ikke lider, psykiske lidelser er mer kompleks enn diabetes. Jeg mener så lenge personen har det bra selv behøver ikke folk å kalle det sykdom, det skader jo ingen. 

Skrevet
XbellaX skrev (2 minutter siden):

Ja, og når du sier at det er mye hatefulle ytringer så må du komme med konkrete eksempler. Dette er alvorlige påstander, du må vise til noe konkret. Ingen vil ha det slik, men ingen skjønner heller hva du mener og dermed blir det også umulig å endre noe.

Ute etter en person/menneske eks: meg og en til her🪡 

stjernestøv
Skrevet

Når i alle dager har du skapt lidelse stjernestøv? Tillit og kjærlighet er flott det bare ikke bli helt selvutslettende nå, sett grenser også. 

Hele livet mitt men jeg forventer ikke at noen skal forstå det, ja grenser er noe jeg ikke har vært flink til men jeg prøver nå og en del av det er å få den respekten jeg fortjener. Den respekten vi alle fortjener bare fordi at vi er den vi er og gjør så godt vi kan, jeg tror mennesker er her på jorden for å være gode med hverandre egentlig selv om det skjer mye grusomt. Vi har fri vilje her på jorden. 

Skrevet (endret)

Eks: Hvorfor skal folk diskutere eks: Farmen når de aldri har sett på Farmen og ikke liker Farmen heller. De må ytre seg her. 

Endret av Musikk
Skrevet
Musikk skrev (2 minutter siden):

Ute etter en person/menneske eks: meg og en til her🪡 

Noen er ute etter deg og en til, gjelder det kun en person du opplever er slik? I såfall bør du rette deg til admin og be om konkret råd.

Når du skriver at det er mange hatefulle ytringer trodde jeg kanskje at du mente det var mer tendenser på forumet, at det var en ukultur på forumet du reagerte på. Slikt synes jeg er nyttig å ta mer i plenum. Men altså om dette kun gjelder EN person bør du heller ta det med admin.

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Både min bror og min far har diabetes og jeg vil si de har hatt mye lidelse med det, men sikker flere med diabetes som ikke lider da. Jo de har nok diabetes fordi om de ikke lider, psykiske lidelser er mer kompleks enn diabetes. Jeg mener så lenge personen har det bra selv behøver ikke folk å kalle det sykdom, det skader jo ingen. 

Nå var diabetes bare et eksempel. Det kunne vært migrene. 
Det er du jo kjent med (jeg også). 
Det er klart at når vi har migreneanfall så lider vi, men når vi ikke har migreneanfall så lider vi ikke. Men sykdommen migrene har vi jo uansett om anfallene er der eller ei? Jeg tar medisiner for å forebygge migrene. 

Per definisjon, sånn medisinsk sett, så har jeg en sykdom selvom jeg tar veldig gode medisiner akkurat nå. Jeg sliter nok bare litt med å forstå både logikken din men også dette voldsomme ønsket om at ingenting skal kalles sykdom. Men vi er vel enig om å være uenig vi, også fortsetter jeg heller bare å spørre om jeg lurer på hvordan du tenker og håper at det er i orden.

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Hele livet mitt men jeg forventer ikke at noen skal forstå det, ja grenser er noe jeg ikke har vært flink til men jeg prøver nå og en del av det er å få den respekten jeg fortjener. Den respekten vi alle fortjener bare fordi at vi er den vi er og gjør så godt vi kan, jeg tror mennesker er her på jorden for å være gode med hverandre egentlig selv om det skjer mye grusomt. Vi har fri vilje her på jorden. 

Du har IKKE skapt lidelse gjennom hele ditt liv. Den kjøper jeg ikke. Jeg har "kjent" deg her inne i et tosifret antall år. Du er godheten selv. Ikke fortell meg noe annet.

Og så er jeg veldig enig i at vi alle må være greiere med hverandre.

Endret av XbellaX
Skrevet (endret)
XbellaX skrev (4 minutter siden):

Noen er ute etter deg og en til, gjelder det kun en person du opplever er slik? I såfall bør du rette deg til admin og be om konkret råd.

Når du skriver at det er mange hatefulle ytringer trodde jeg kanskje at du mente det var mer tendenser på forumet, at det var en ukultur på forumet du reagerte på. Slikt synes jeg er nyttig å ta mer i plenum. Men altså om dette kun gjelder EN person bør du heller ta det med admin.

Det har jeg gjort tatt dette opp med admin, noen som er ute etter meg ja. Jeg kan ikke nevne brukerene/nick. 

Endret av Musikk
Skrevet
Musikk skrev (Akkurat nå):

Det har jeg gjort tatt dette opp med admin, noen som er ute etter meg ja. Jeg kan ikke nevne bruker/nick. 

Fint :- ) Husk at du også bare kan blokkere nick om du føler det blir strevsomt.

Skrevet (endret)
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Fint :- ) Husk at du også bare kan blokkere nick om du føler det blir strevsomt.

Ja, det er ikke noe fint, kan ikke blokkere de anonyme. 

Endret av Musikk
stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Nå var diabetes bare et eksempel. Det kunne vært migrene. 
Det er du jo kjent med (jeg også). 
Det er klart at når vi har migreneanfall så lider vi, men når vi ikke har migreneanfall så lider vi ikke. Men sykdommen migrene har vi jo uansett om anfallene er der eller ei? Jeg tar medisiner for å forebygge migrene. 

Per definisjon, sånn medisinsk sett, så har jeg en sykdom selvom jeg tar veldig gode medisiner akkurat nå. Jeg sliter nok bare litt med å forstå både logikken din men også dette voldsomme ønsket om at ingenting skal kalles sykdom. Men vi er vel enig om å være uenig vi, også fortsetter jeg heller bare å spørre om jeg lurer på hvordan du tenker og håper at det er i orden.

Ok. Ja migrene er jeg kjent med. 

Jo for ingenting av det jeg opplever nå er sykdom så derfor er jeg opptatt av det, og tro meg jeg vet hva sykdom er. Jeg har vært syk hele livet og lidd veldig mye, dette er noe annet. 

Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ok. Ja migrene er jeg kjent med. 

Jo for ingenting av det jeg opplever nå er sykdom så derfor er jeg opptatt av det, og tro meg jeg vet hva sykdom er. Jeg har vært syk hele livet og lidd veldig mye, dette er noe annet. 

Men jeg mener jo også at jeg ikke er syk, mens du har sagt jeg er både på viddene og ikke tilregnelig. Hvor er aksepten for min sannhet? 

stjernestøv
Skrevet
XbellaX skrev (7 minutter siden):

Du har IKKE skapt lidelse gjennom hele ditt liv. Den kjøper jeg ikke. Jeg har "kjent" deg her inne i et tosifret antall år. Du er godheten selv. Ikke fortell meg noe annet.

Og så er jeg veldig enig i at vi alle må være greiere med hverandre.

Jo takk men sjelen min valgte dette livet her med alt det innebærer, jeg har prøvd å være god hele livet bortsett fra noen år i tenårene jeg ga faen i alt. 

Ja vi må det. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jo takk men sjelen min valgte dette livet her med alt det innebærer, jeg har prøvd å være god hele livet bortsett fra noen år i tenårene jeg ga faen i alt. 

Ja vi må det. 

du var med andre ord tenåring som alle oss andre ;- ) 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Men jeg mener jo også at jeg ikke er syk, mens du har sagt jeg er både på viddene og ikke tilregnelig. Hvor er aksepten for min sannhet? 

Ja det mente jeg og før men jeg var syk og trengte de medisinene, når vi lider er det best å gjøre noe med det. Det du forteller om gjør deg ikke noe godt og virker ikke som gode krefter, det er forskjellen. Jeg har gode krefter med meg nå som hjelper meg, hjelper universet deg? 

Skrevet (endret)
Glitter skrev (4 minutter siden):

Du og @stjernestøv har èn ting til felles - den totalt hardnakkede motstanden mot at dere kan ta feil. En motstand som er så absolutt at man lett fører tankene hen mot psykose/vrangforestilling. Fordi en vanlig overbevisning som bunner i rasjonell tankegang kan diskuteres og nyanseres. Psykose kan ikke det, den er svart/hvitt.

Ironisk nok så er du, Glitter, mer åpen for at det kan være psykose enn hva stjernestøv er. 

Endret av Vhanja
stjernestøv
Skrevet

du var med andre ord tenåring som alle oss andre ;- ) 

Hehe ja jeg var vel det :D 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...