Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det mente jeg og før men jeg var syk og trengte de medisinene, når vi lider er det best å gjøre noe med det. Det du forteller om gjør deg ikke noe godt og virker ikke som gode krefter, det er forskjellen. Jeg har gode krefter med meg nå som hjelper meg, hjelper universet deg? 

Nei universet hjelper meg ikke! 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Du og @stjernestøv har èn ting til felles - den totalt hardnakkede motstanden mot at dere kan ta feil. En motstand som er så absolutt at man lett fører tankene hen mot psykose/vrangforestilling. Fordi en vanlig overbevisning som bunner i rasjonell tankegang kan diskuteres og nyanseres. Psykose kan ikke det, den er svart/hvitt.

Ironisk nok så er du, Glitter, mer åpen for at det kan være psykose enn hva stjernestøv er. 

Jeg er 10% åpen for det.

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Du og @stjernestøv har èn ting til felles - den totalt hardnakkede motstanden mot at dere kan ta feil. En motstand som er så absolutt at man lett fører tankene hen mot psykose. Fordi en vanlig overbevisning som bunner i rasjonell tankegang kan diskuteres og nyanseres. Psykose kan ikke det, den er svart/hvitt.

Ironisk nok så er du, Glitter, mer åpen for at det kan være psykose enn hva stjernestøv er. 

Jeg vet hva psykose er og det er helt jævlig, det er ikke sånn jeg er nå. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Nei universet hjelper meg ikke! 

Derfor mener jeg det bør medisineres bort fordi du lider. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg vet hva psykose er og det er helt jævlig, det er ikke sånn jeg er nå. 

Psykose kan være mange ting. Men jeg tenker vel heller at ordet vrangforestilling er bedre enn psykose akkurat her. 

Men, ja, du er 110% lukket for å høre på andre. Det er ikke rasjonelt. Hadde din tankegang vært rasjonell så kunne vi hatt en åpen diskusjon om det. Det kan du ikke. Det er, som sagt, din lukkede holdning som bekymrer meg mer enn nøyaktig det du tror på. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Derfor mener jeg det bør medisineres bort fordi du lider. 

Åja. Det kan jeg være enig i. Men jeg kan ikke ta de frivillig. Jeg får SÅ mye stemmer av det og konsekvensene av det er grusomme. 

Skrevet
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Psykose kan være mange ting. Men jeg tenker vel heller at ordet vrangforestilling er bedre enn psykose akkurat her. 

Men, ja, du er 110% lukket for å høre på andre. Det er ikke rasjonelt. Hadde din tankegang vært rasjonell så kunne vi hatt en åpen diskusjon om det. Det kan du ikke. Det er, som sagt, din lukkede holdning som bekymrer meg mer enn nøyaktig det du tror på. 

Jeg hører på andre men jeg har lov å ha min sannhet, etter min mor døde fikk jeg en oppvåkning på et vis og det har gjort meg bare godt. Hører du på andre hvis de rokker ved din sannhet? Ditt liv? Sier det er feil måten du lever livet ditt på? Har du ikke rett til å leve ditt liv som du velger selv? 

Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Åja. Det kan jeg være enig i. Men jeg kan ikke ta de frivillig. Jeg får SÅ mye stemmer av det og konsekvensene av det er grusomme. 

Ja det er ikke lett å ha det sånn og da er det bra du blir tvangsmedisinert, du har ikke kontroll selv. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja det er ikke lett å ha det sånn og da er det bra du blir tvangsmedisinert, du har ikke kontroll selv. 

Nei har ikke det.

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg hører på andre men jeg har lov å ha min sannhet, etter min mor døde fikk jeg en oppvåkning på et vis og det har gjort meg bare godt. Hører du på andre hvis de rokker ved din sannhet? Ditt liv? Sier det er feil måten du lever livet ditt på? Har du ikke rett til å leve ditt liv som du velger selv? 

Jeg kan forstå andres mening og hvor de kommer fra. 

Jeg lever et veldig stille og rolig liv. Hvis noen hadde sagt til meg at jeg burde komme meg ut mer, reise mer, oppleve mer, så hadde jeg forstått veldig godt hva de mente og hvorfor de sa det. Også hadde jeg argumentert med at jeg forstår godt hva de mener, og at de faktisk kanskje også har litt rett, men forklart dem hvorfor jeg har valgt livet som jeg har akkurat nå.

Annet eksempel:

Jeg er ateist og mener at når jeg dør så er det ingenting. Men jeg er også klar over at jeg faktisk vet ikke hva som skjer. Så jeg er åpen for at jeg kan ta feil.

Er du åpen for at du kan ta feil i din tro?

Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå andres mening og hvor de kommer fra. 

Jeg lever et veldig stille og rolig liv. Hvis noen hadde sagt til meg at jeg burde komme meg ut mer, reise mer, oppleve mer, så hadde jeg forstått veldig godt hva de mente og hvorfor de sa det. Også hadde jeg argumentert med at jeg forstår godt hva de mener, og at de faktisk kanskje også har litt rett, men forklart dem hvorfor jeg har valgt livet som jeg har akkurat nå.

Annet eksempel:

Jeg er ateist og mener at når jeg dør så er det ingenting. Men jeg er også klar over at jeg faktisk vet ikke hva som skjer. Så jeg er åpen for at jeg kan ta feil.

Er du åpen for at du kan ta feil i din tro?

Jeg er åpen for at ingenting av det jeg tror på er rett så du har nok tatt feil av meg der, ingen sitter på den store og hele sannheten. Det jeg har forklart gang på gang er at det er min tro og min sannhet og at jeg har rett til å tro på det jeg vil, det har vi jo alle. Og vi kan gjøre det vi vil her i livet, det er ikke noe galt i det. 

Ja mange vil nok si til deg at du må komme deg mer på reis og få opplevelser men du velger det du ønsker og det er greit, jeg kan også skjønne andres meninger og forstå dem fra deres perspektiv. Jeg sier ikke jeg vet best eller bedre enn noen, jeg sier det er min tro her i livet. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg er åpen for at ingenting av det jeg tror på er rett så du har nok tatt feil av meg der, ingen sitter på den store og hele sannheten. Det jeg har forklart gang på gang er at det er min tro og min sannhet og at jeg har rett til å tro på det jeg vil, det har vi jo alle. Og vi kan gjøre det vi vil her i livet, det er ikke noe galt i det. 

Ja mange vil nok si til deg at du må komme deg mer på reis og få opplevelser men du velger det du ønsker og det er greit, jeg kan også skjønne andres meninger og forstå dem fra deres perspektiv. Jeg sier ikke jeg vet best eller bedre enn noen, jeg sier det er min tro her i livet. 

Veldig kjekt å lese. Og som jeg har sagt før - det har aldri vært din tro jeg har hatt problemer med. Faktisk har jeg delt mye av din tro, og vel så det, selv før. (Da var jeg også hellig overbevist om at jeg satt på Sannheten, men forklarer heller det med ungdommelig enkelthet enn psykose).

Skrevet
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Veldig kjekt å lese. Og som jeg har sagt før - det har aldri vært din tro jeg har hatt problemer med. Faktisk har jeg delt mye av din tro, og vel så det, selv før. (Da var jeg også hellig overbevist om at jeg satt på Sannheten, men forklarer heller det med ungdommelig enkelthet enn psykose).

Ok det er bra for det er det det er, min tro og ikke alles sannhet. Ja men man skal være obs hvis noen sier de sitter på sannheten, det er bare en sannhet eller en tro da. Ja kanskje noen mente du var psykotisk på den tiden? Hvem vet? 

Skrevet
stjernestøv skrev (33 minutter siden):

Ja det mente jeg og før men jeg var syk og trengte de medisinene, når vi lider er det best å gjøre noe med det. Det du forteller om gjør deg ikke noe godt og virker ikke som gode krefter, det er forskjellen. Jeg har gode krefter med meg nå som hjelper meg, hjelper universet deg? 

Mener du at du var syk før og trengte medisinering.
Men at du nå er du frisk og trenger ikke medisiner eller psykiatriske oppfølging? For nå har du de gode kreftene med deg?

Anonymkode: 0596a...163

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener du at du var syk før og trengte medisinering.
Men at du nå er du frisk og trenger ikke medisiner eller psykiatriske oppfølging? For nå har du de gode kreftene med deg?

Anonymkode: 0596a...163

Ja det stemmer det men jeg tar en liten  dose og kveldsmedisiner da, jeg vet jeg har mye å jobbe med men vet og at jeg får hjelp av gode krefter. Og frisk er vel en definisjons sak, er noen egentlig friske? Livet har utfordringer og vi må lære oss å takle det på vår måte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...