Dorthe Skrevet 30. august Skrevet 30. august Det visste du vel før gudstjenesten, det ble opplyst i avisen. 1 Siter
laban Skrevet 30. august Skrevet 30. august Musikk skrev (5 minutter siden): Mette-Marit var ikke og se i Gudstjenesten? Hun får nok ikke være i folkemengder, hun må leve omtrent som vi gjorde under pandemien for en stund. Hun må ikke smittes av noe før avstøringsrisikoen er redusert. Dette er kunngjort. Musikk skrev (7 minutter siden): Märtha Louise? Mannen hennes er jo i en tilsvarende situasjon. Hun må kanskje velge mellom å besøke ham og å utsette seg for smitte. Jeg vet ikke, altså. 1 Siter
Frigg Skrevet 30. august Skrevet 30. august Musikk skrev (9 minutter siden): Mette-Marit var ikke og se i Gudstjenesten? Märtha Louise? Dronning Mette Marit var ikke der pga. helsen. Det har vært skrevet og sagt ofte i media. Martha Louise og hennes familie tilhører ikke den offentlige kongefamilien, selv om de er en del av familien. 1 Siter
påskelilje Skrevet 30. august Skrevet 30. august Jeg var i kirka i dag, og både da vi sang Kongesangen og Gud signe vårt dyre fedreland, rant tårene ❤️ 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august Skrevet 30. august Vendi skrev (2 timer siden): Synes det er trist at kongefamilien blir filmet og tatt bilde av når de kommer til kirken, både utenfor den og inni. Hvorfor kan de ikke bare få lov til å være i fred? Det må være utrolig vanskelig å alltid skulle være så offentlige. De får ikke være i fred når de sørger en gang. Nei, da skal det taes bilder og filmes for å vise verden at de sørger, og hvordan de gjør det. Det er trist ja, men de har et valg, de kan abdisere. De vil nok klare seg godt i det sivile liv med milliarder i verdier. Anonymkode: b6509...db2 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august Skrevet 30. august Thebutterfly skrev (5 timer siden): Han var en fantastisk klok og omsorgsfull konge ❤️. Vår nye kongen er godt oppdragen. Hans tale var veldig rørende og fin ❤️. En flott Kong Harald og en nydelig flott sønn som nå har overtatt rollen i farens ånd ❤️ Ønsker og reposte denne. Dette er en tråd om vår avdøde kong Harald. ❤️🇳🇴 Anonymkode: 6d394...a84 2 Siter
Musikk Skrevet 31. august Forfatter Skrevet 31. august Dere som bor i Oslo eller område rundt byen. Jeg tror dere sørger mer en oss andre i Norge. Det er bare en følelse jeg sitter med. Dere bor ikke langt fra slotte og dere har god i barnetoget forbi slotte på 17. mai. 0 Siter
Lady HM Skrevet 31. august Skrevet 31. august Musikk skrev (8 timer siden): Dere som bor i Oslo eller område rundt byen. Jeg tror dere sørger mer en oss andre i Norge. Det er bare en følelse jeg sitter med. Dere bor ikke langt fra slotte og dere har god i barnetoget forbi slotte på 17. mai. Nei, dette tror jeg ikke - Kongen og Dronningen har reist så mye rundt i landet at jeg tror det er mange som har sterke minner av dem. 3 Siter
Dorthe Skrevet 31. august Skrevet 31. august For meg er det ikke 17.mail uten å se kongen på slottsbalkongen. Og jeg husker godt da han og Sonja gikk nedover Thv Meyersgate på 17.mai. Og så har jeg møtt Haakon på bar på Grünerløkka. Det må ha vært på den tiden han kalte seg Johnny fra Stovner. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 31. august Skrevet 31. august Musikk skrev (16 timer siden): Dere som bor i Oslo eller område rundt byen. Jeg tror dere sørger mer en oss andre i Norge. Det er bare en følelse jeg sitter med. Dere bor ikke langt fra slotte og dere har god i barnetoget forbi slotte på 17. mai. Jeg og samboer dro ned til slottet med roser i sted. Dette er ikke fordi vi sørger, men vi hadde lyst til å vise respekt for Kongen som har jobbet for landet vårt til han var nesten 90 år. 3 Siter
morsan Skrevet 31. august Skrevet 31. august Jeg var utenbys da kongen døde, så i dag benyttet jeg anledningen til å dra oppom Slottsplassen. Det var mange folk der, og respektfull stemning, men ikke åpenlys gråting. Hvilket jo ikke er så rart, med tanke på at det har gått noen dager. Jeg vil huske kong Harald for hans varme, humor og inkludering. Jeg er glad for at jeg tok turen oppom slottet på 17. mai i år. Jeg tror kong Haakon kommer til å bli en framifrå konge. Også jeg ble rørt da han ble rørt under talen. Jeg har tenkt mye på dronning Sonja disse dagene, som nå har mistet han hun har levd med nesten hele livet. De har vært et godt team. Og så tenker jeg at det fortsatt er rart hver gang jeg hører "kong Haakon" om en levende person, og ikke en historisk person knyttet til unionsoppløsningen og krigen. 5 Siter
Vhanja Skrevet 31. august Skrevet 31. august Jeg blir fortsatt så rørt. Nei, jeg sørger ikke i det daglige, da har jeg mitt liv som vanlig. Men når jeg i dag f.eks så sørgeprogresjonen med kisten gjennom slottet så kom klumpen i halsen og tårene med en gang. På sånne ting så tåler jeg ingenting før tårene kommer. 3 Siter
Musikk Skrevet 1. september Forfatter Skrevet 1. september Ingrid Alexandra er utrolig flink🙂tenk alt den unge damen må stå i hun er 22 år. 1 Siter
Musikk Skrevet 1. september Forfatter Skrevet 1. september Lady HM skrev (På 31.8.2026 den 11.53): Nei, dette tror jeg ikke - Kongen og Dronningen har reist så mye rundt i landet at jeg tror det er mange som har sterke minner av dem. Dere får oppleve dette anderledes en oss andre i Norge. Det skjer i deres by (Oslo) 0 Siter
laban Skrevet 1. september Skrevet 1. september Musikk skrev (24 minutter siden): Dere får oppleve dette anderledes en oss andre i Norge. Det skjer i deres by (Oslo) Vi har kortere vei til slottet, slik at vi kan legge ned blomster fysisk og gå rundt kista hvis vi absolutt vil, uten å bruke altfor mye tid på det. Bortsett fra dette tror jeg mange på små steder har mer nære, personlige minner fra kontakt med kongen, enn det oslofolk har. Mange husker nok da kongen og dronningen kom til Lillebygd etter flere måneders øving og planlegging: Alle fikk fri fra skolen og tok imot dem med flagg og sang, folkedansgruppa opptrådte, korpset spilte, tvillingene i 2B overrakte blomster, ordføreren holdt tale og rektor snublet i bunadstakken. Sånt skaper helt andre minner for livet enn å gå i 17.mai-tog forbi slottet og vinke til kongefamilien et par ganger i løpet av skoletiden. Dessuten får alle som jobber i sentrum og ikke kan ta hjemmekontor, store problemer med å forflytte seg på begravelsesdagen. Men det lar seg løse, siden det er godt planlagt. Forhåpentligvis kommer det ingen amerikanere som krever altfor mye sikkerhet. Jeg husker fortsatt da Obama fikk fredsprisen, for da var jeg nødt til å reise til og fra sentrum... 4 Siter
Musikk Skrevet 1. september Forfatter Skrevet 1. september laban skrev (1 time siden): Vi har kortere vei til slottet, slik at vi kan legge ned blomster fysisk og gå rundt kista hvis vi absolutt vil, uten å bruke altfor mye tid på det. Bortsett fra dette tror jeg mange på små steder har mer nære, personlige minner fra kontakt med kongen, enn det oslofolk har. Mange husker nok da kongen og dronningen kom til Lillebygd etter flere måneders øving og planlegging: Alle fikk fri fra skolen og tok imot dem med flagg og sang, folkedansgruppa opptrådte, korpset spilte, tvillingene i 2B overrakte blomster, ordføreren holdt tale og rektor snublet i bunadstakken. Sånt skaper helt andre minner for livet enn å gå i 17.mai-tog forbi slottet og vinke til kongefamilien et par ganger i løpet av skoletiden. Dessuten får alle som jobber i sentrum og ikke kan ta hjemmekontor, store problemer med å forflytte seg på begravelsesdagen. Men det lar seg løse, siden det er godt planlagt. Forhåpentligvis kommer det ingen amerikanere som krever altfor mye sikkerhet. Jeg husker fortsatt da Obama fikk fredsprisen, for da var jeg nødt til å reise til og fra sentrum... Du er inne på noe🙂alt blir så nært allikevel for dere🥺Trump og konen føler på meg de kommer i begravelsen. 0 Siter
laban Skrevet 1. september Skrevet 1. september Musikk skrev (Akkurat nå): Trump og konen føler på meg de kommer i begravelsen. Det er vel en viss risiko for det, siden han skal til Irland rett etterpå. Jeg sender en vennlig tanke til de sikkerhetsansvarlige. 1 Siter
Musikk Skrevet 1. september Forfatter Skrevet 1. september (endret) laban skrev (4 minutter siden): Det er vel en viss risiko for det, siden han skal til Irland rett etterpå. Jeg sender en vennlig tanke til de sikkerhetsansvarlige. Han og Kong Harald hadde god kontakt. Putin kommer han? Endret 1. september av Musikk 0 Siter
Lady HM Skrevet 1. september Skrevet 1. september Musikk skrev (3 timer siden): Dere får oppleve dette anderledes en oss andre i Norge. Det skjer i deres by (Oslo) Jeg bor definitivt ikke i Oslo 😉 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.