Gå til innhold

Er det "vanlig" at mennesker med uførtrygd blir bedre og dermed begynner å jobbe gradert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt inntrykk er at de ikke gjør det. Blir ikke de fleste friskere med årene? Jeg jobber 50% og er resten trygdet. Vet ikke hva fremtiden bringer, men vi får se.

Anonymkode: 9f8f5...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette postet på feil forum?

Jeg kjenner forøvrig til flere som er 100 % uføretrygdet og jobber ved siden av og har gjort der over flere år. I mine øyne burde trygden reduseret tilsvarende stillingsprosenten de jobber når det er så konsekvent over så lang tid. 

Skrevet

Ja spesielt psykiske diagnoser som personlighetsforstyrrelser blir man nesten alltid så å si frisk fra etter 30års alder. Det er en av grunnene til at regjeringen ønsker å sette en minstealder for uføretrygd på 40år og at kun de som er åpenbart alvorlig syke vil bli uføretrygdet dersom de er under 40år.

Anonymkode: 0ff90...55f

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mitt inntrykk er at de ikke gjør det. Blir ikke de fleste friskere med årene? Jeg jobber 50% og er resten trygdet. Vet ikke hva fremtiden bringer, men vi får se.

Om de blir friskere med årene kommer jo helt an på hvorfor man er uføretrygdet. Har ikke vært ufør så veldig lenge selv men pratet med en psykiater som sa at noen arbeidsgivere kan være skeptisk til å ansette en som er ufør, spes de som er 100% ufør. Nettopp fordi det er en sjanse for at det blir en ansettelse som feiler.

Skrevet (endret)
Ikkeanonymnok skrev (21 minutter siden):

Jeg kjenner forøvrig til flere som er 100 % uføretrygdet og jobber ved siden av og har gjort der over flere år.

Skaper de noen realverdier, eller jobber de bare for å "ha noe å gå til"?

Endret av psykedeliker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (25 minutter siden):

Er dette postet på feil forum?

Jeg kjenner forøvrig til flere som er 100 % uføretrygdet og jobber ved siden av og har gjort der over flere år. I mine øyne burde trygden reduseret tilsvarende stillingsprosenten de jobber når det er så konsekvent over så lang tid. 

Nei, tenkte mest på mennesker med psykiske lidelser.

Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Skaper de noen realverdier, eller jobber de bare for å "ha noe å gå til"?

Førstnevnte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, tenkte mest på mennesker med psykiske lidelser.

Aha. Fint å spesifisere sånt i hovedinnlegg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja spesielt psykiske diagnoser som personlighetsforstyrrelser blir man nesten alltid så å si frisk fra etter 30års alder. Det er en av grunnene til at regjeringen ønsker å sette en minstealder for uføretrygd på 40år og at kun de som er åpenbart alvorlig syke vil bli uføretrygdet dersom de er under 40år.

Anonymkode: 0ff90...55f

Jeg er 50 og er ikke frisk fra personlighetsforstyrrelsene mine. Hvordan blir jeg frisk?

Anonymkode: a5641...d23

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er 50 og er ikke frisk fra personlighetsforstyrrelsene mine. Hvordan blir jeg frisk?

Hvilke har du?

Anonymkode: ffb59...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke har du?

Anonymkode: ffb59...5ac

Unnvikende og avhengig og paranoid

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...