Gå til innhold

Er du i et ekteskap som har overlevd å bli nedprioritert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga kriser, sykdom, belastninger, traumer osv? Hvordan "kom dere ut" i den andre enden? Jeg og min mann har hatt det tøft med vår egen og barns sykdom++. Jeg merker at vi har en "kjærestemessig" følelsesmessig og fysisk avstand, samtidig som vi er bestevenner og et solid team. Hvordan har du/dere det som kan relatere til eventuelt lignende situasjon?

Anonymkode: 08179...b3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pga kriser, sykdom, belastninger, traumer osv? Hvordan "kom dere ut" i den andre enden? Jeg og min mann har hatt det tøft med vår egen og barns sykdom++. Jeg merker at vi har en "kjærestemessig" følelsesmessig og fysisk avstand, samtidig som vi er bestevenner og et solid team. Hvordan har du/dere det som kan relatere til eventuelt lignende situasjon?

Det høres ut som "livet". Hvem har et ekteskap som er basert på kjæresterier og solskinnsdager?

Jeg tror mange som ikke greier et ekteskap har forventninger om noe som ofte bare finnes på film. De som holder sammen i tykt og tynt, selv når den gamle kjærligheten og lykken har skrantet, har noe virkelig verdifullt. 

Anonymkode: 8558f...2cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som "livet". Hvem har et ekteskap som er basert på kjæresterier og solskinnsdager?

Jeg tror mange som ikke greier et ekteskap har forventninger om noe som ofte bare finnes på film. De som holder sammen i tykt og tynt, selv når den gamle kjærligheten og lykken har skrantet, har noe virkelig verdifullt. 

Anonymkode: 8558f...2cc

Hmm. Skjønner hva du vil frem til. Ingen i min omkrets, venner og familie, har opplevd noe i nærheten av det vi har.

Nå er det 5 år siden vi sluttet å ha sex.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok definisjonen på de aller fleste ekteskap som har vart over mange år :) 

Anonymkode: 4b79d...2c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er nok definisjonen på de aller fleste ekteskap som har vart over mange år :) 

Huffda, resten av svaret kom ikke med så får skrive på nytt. Prioriter hverandre og velg hverandre. Det er egentlig bare det som må til. Kjærlighet ser annerledes ut enn på film, tror mange har et litt hollywood-blikk på hva et ekteskap egentlig er. Det er flest hverdager og mye man skal gjennom. Snakk om hvor dere er og hva dere ønsker fremover som par, gå aktivt inn for å velge hverandre som kjærester.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huffda, resten av svaret kom ikke med så får skrive på nytt. Prioriter hverandre og velg hverandre. Det er egentlig bare det som må til. Kjærlighet ser annerledes ut enn på film, tror mange har et litt hollywood-blikk på hva et ekteskap egentlig er. Det er flest hverdager og mye man skal gjennom. Snakk om hvor dere er og hva dere ønsker fremover som par, gå aktivt inn for å velge hverandre som kjærester.

Takk😊Så det er helt vanlig at man "mister hverandre" og lever kun for familien AS? Ja, det er nok derfor så mange skiller seg. ...

AnonymBruker
Skrevet

Takk😊Så det er helt vanlig at man "mister hverandre" og lever kun for familien AS? Ja, det er nok derfor så mange skiller seg. ...

Ja, i tøffe perioder er det det. 

Om det fortsetter å være slik når alt er blitt roligere handler om paret er gode til å snakke sammen og ha et felles mål om hva de ønsker videre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, i tøffe perioder er det det. 

Om det fortsetter å være slik når alt er blitt roligere handler om paret er gode til å snakke sammen og ha et felles mål om hva de ønsker videre.

Takk☺️vi er veldige svake på kommunikasjon når det gjelder oss.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk☺️vi er veldige svake på kommunikasjon når det gjelder oss.

Har dere forsøkt parterapi? Familievernkontoret?

AnonymBruker
Skrevet

Har dere forsøkt parterapi? Familievernkontoret?

Nei, vi er unnvikende begge to. Jeg går i terapi på 5.året. Har snakket om mannen min kanskje 3 minutter tilsammen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, vi er unnvikende begge to. Jeg går i terapi på 5.året. Har snakket om mannen min kanskje 3 minutter tilsammen.

Snakk sammen om parterapi, kanskje det kan gjøre dere godt. Alternativet er å fortsette i samme separate spor.

Men det krever jo at dere faktisk snakker sammen om "dere". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Snakk sammen om parterapi, kanskje det kan gjøre dere godt. Alternativet er å fortsette i samme separate spor.

Men det krever jo at dere faktisk snakker sammen om "dere". 

Helt sant! Vi må ta et aktivt valg.

Skrevet

Hva er enklest å si?

1. "Vil du ha sex i kveld?"

2. "Jeg savner sex og romantikk i forholdet. Skal vi ta det opp igjen?"

3. "Jeg synes vi bør gå i parterapi"

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (18 minutter siden):

Hva er enklest å si?

1. "Vil du ha sex i kveld?"

2. "Jeg savner sex og romantikk i forholdet. Skal vi ta det opp igjen?"

3. "Jeg synes vi bør gå i parterapi"

1.😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1.😅

Hva med å starte der? Så kan du gå først til 2 og 3 hvis det er nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på et nettkurs med en sexolog. Hun sa at man ikke skal ha sex når man har lyst. Det er ikke sånn for de fleste voksne kvinner at de går rundt og kjenner på en lyst. Man skal starte å ha sex og så kommer man til å kjenne på lyst når man setter igang. Hun var tilhenger av avtalt sex.

Anonymkode: 31c4c...678

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg gikk på et nettkurs med en sexolog. Hun sa at man ikke skal ha sex når man har lyst. Det er ikke sånn for de fleste voksne kvinner at de går rundt og kjenner på en lyst. Man skal starte å ha sex og så kommer man til å kjenne på lyst når man setter igang. Hun var tilhenger av avtalt sex.

Aha. Ok, takk for råd!

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gjelder dette alle voksne kvinner, eller bare de som er gift?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror det er lurt, forutsatt at man får lyst når man er i gang. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (15 timer siden):

Gjelder dette alle voksne kvinner, eller bare de som er gift?

Jeg tror dette gjelder veldig mange kvinner ikke bare de som er gift. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...