Gå til innhold

Er jeg unormal? Kynisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Folk enkelte steder blir jo indignert eller sinte om du skriver noe negativt om omfanget av landesorgen.

Anonymkode: 7a721...c2a

Det er helt ukjent for meg. Jeg skrudde tvn av allerede på torsdag for da ble det nok for meg. Foruten Håkons første tale har jeg ikke sett noe. Det er landets konge som gikk bort, selvsagt må det markeres. Men en bestemmer jo selv hva en vil se på eller høre på. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
psykedeliker skrev (9 timer siden):

Da må du lese deg opp på manus.

Jeg er dårlig på å følge regler, …latskap og trass.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Det er helt ukjent for meg. Jeg skrudde tvn av allerede på torsdag for da ble det nok for meg. Foruten Håkons første tale har jeg ikke sett noe. Det er landets konge som gikk bort, selvsagt må det markeres. Men en bestemmer jo selv hva en vil se på eller høre på. 

Torsdag?

Anonymkode: e3cb9...9b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Torsdag?

Anonymkode: e3cb9...9b5

Ja. Det var sekund for sekund om kongens tilstand og sykdom.

Skrevet

Er det litt for mye media dekning? 

Skrevet
Musikk skrev (10 minutter siden):

Er det litt for mye media dekning? 

Som regel synes jeg media overdriver, men akkurat her synes jeg det er riktig. Det er en veldig stor, nasjonal sak når en konge dør. Det er (heldigvis!) ikke noe som skjer så ofte og det innebærer ikke bare at en person dør, men at man får et helt tronskifte i Norge. Det er temmelig stort.

psykedeliker
Skrevet
XbellaX skrev (1 time siden):

Jeg er dårlig på å følge regler, …latskap og trass.

For å kunne bryte reglene, må du lære dem først.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Har vi ikke alle lært dem med et helt liv med programmering? 

Skrevet
Vhanja skrev (53 minutter siden):

Som regel synes jeg media overdriver, men akkurat her synes jeg det er riktig. Det er en veldig stor, nasjonal sak når en konge dør. Det er (heldigvis!) ikke noe som skjer så ofte og det innebærer ikke bare at en person dør, men at man får et helt tronskifte i Norge. Det er temmelig stort.

Jeg er helt enig. Og det kommer frem mange interessante ting som ikke har vært kjent for offentligheten fra før av. For eksempel innslaget i går med Bjørge Stensbøl og Dan Børge Akerø, der de fortalte om kongequizen. Koselig å høre at også kongen fikk lov å være helt privat og skjermet for Se og Hør & co av og til. Og treffe venner som var like mye "sportsidiot" som han selv.

De to kunne også fortelle at kongen var optimist omkring egen sykdom helt til få dager før han døde: Han hadde ringt Stensbøl og bedt om at septembertreffet ble utsatt til oktober.  

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Har vi ikke alle lært dem med et helt liv med programmering?

Ikke alle lar seg programmere.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Ikke alle lar seg programmere.

Nei men til en viss grad så må vi omprogrammere oss selv. 

Skrevet

Han var en fin fyr. Jeg synes det er trist, men sørger ikke.

Jeg tror mye av det vi ser på Slottsplassen egentlig handler om er behov for å samles og dele noe. Det er jo sånn kongehuset egentlig skal fungere. Jeg er ikke en person som stiller opp på sånt, men jeg synes det er en fin avveksling fra alt bråk og konflikt. Selv Trump klarte å si noen anstendige ord 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (37 minutter siden):

Nei men til en viss grad så må vi omprogrammere oss selv. 

Enig i det, men det trenger ikke være så vanskelig som mange vil ha det til.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Enig i det, men det trenger ikke være så vanskelig som mange vil ha det til.

Nei men det er en vei å gå og noe som må jobbes med men det har vi klart og klarer vi. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sørger heller ikke i særlig grad, men jeg har medfølelse med familien selvsagt. Et menneske som ønsket å representere oss alle er død, det er alltid trist. Men livet går sin gang. Vi får håpe og tro at Haakon vil gjøre en god jobb for landet.

Anonymkode: 5d6a8...92c

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (37 minutter siden):

Han var en fin fyr. Jeg synes det er trist, men sørger ikke.

Jeg tror mye av det vi ser på Slottsplassen egentlig handler om er behov for å samles og dele noe. Det er jo sånn kongehuset egentlig skal fungere. Jeg er ikke en person som stiller opp på sånt, men jeg synes det er en fin avveksling fra alt bråk og konflikt. Selv Trump klarte å si noen anstendige ord 

Det tror jeg også. Vi nordmenn er blitt et lettskremt folkeslag, og vi har behov for å samles og holde hånden. Litt sarkastisk, men det er bra også selvsagt, at kongen samler oss selv etter sin død. Samhold er bra, spesielt i en tid hvor vi har stadig mindre til felles, både av verdier, religion og kultur. En helnorsk samling er det mange som trenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det tror jeg også. Vi nordmenn er blitt et lettskremt folkeslag, og vi har behov for å samles og holde hånden. Litt sarkastisk, men det er bra også selvsagt, at kongen samler oss selv etter sin død. Samhold er bra, spesielt i en tid hvor vi har stadig mindre til felles, både av verdier, religion og kultur. En helnorsk samling er det mange som trenger.

Hva legger du i det jeg har uthevet, hva bygger du det på?

Hvorfor tenker du at det å samles automatisk er et tegn på svakhet? 

Skrevet
psykedeliker skrev (3 timer siden):

Gammel nok til å kunne mange nok, ...men jeg kan ikke alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vi lettskremt altså? Jeg har aldri følt noe behov for å ut i offentligheten for å finne noen å holde i hånden! Skjønner ikke helt hva du mener!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...