Gå til innhold

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet

Ja, jeg var på sydentur to ganger med venninner da barna var små. Det var helt nydelig  - jeg hadde et enormt underskudd på søvn begge gangene, og nøyt uka med soving, soling og bading 😄

Samme damene har opp gjennom årene vært på noen hytteturer en helg et år, og så har det kanskje gått to-tre år til neste gang. Vi er 3-6 stykker. På fjellet og i Danmark. 

Om to uker skal jeg på hyttetur med to andre venninner, som jeg ikke har vært på tur med før. Gleder meg til det!

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet

Mange ganger, både innenlands og utenlands. 

Skrevet
påskelilje skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg var på sydentur to ganger med venninner da barna var små. Det var helt nydelig  - jeg hadde et enormt underskudd på søvn begge gangene, og nøyt uka med soving, soling og bading 😄

Samme damene har opp gjennom årene vært på noen hytteturer en helg et år, og så har det kanskje gått to-tre år til neste gang. Vi er 3-6 stykker. På fjellet og i Danmark. 

Om to uker skal jeg på hyttetur med to andre venninner, som jeg ikke har vært på tur med før. Gleder meg til det!

Hørte ut dommen deilig lade tur når du hadde små barn. Kjekt å reise på tur sånn med gjevne mellomrom. Blir gøy på tur med nye reisefølger snart da. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Høres kjekt ut! 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (28 minutter siden):

Lyst å si noen av dem? 

Skrevet

Jeg er med i to forskjellige "venninneklubber", den ene er med noen klassevenninner fra barneskolen, den andre er fra studietiden. Vi har holdt sammen i mange år. 

Vanligvis møtes vi hos hverandre, en sjelden gang på museum/kafé/restaurant i stedet. Noen ganger har vi gått på kino eller på tur før vi har spist sammen.

Med begge disse "klubbene" har jeg også vært på overnattingsturer noen få ganger, f.eks. på hytta til én i gruppa. 

Snart er vi pensjonister alle sammen, da kan det kanskje bli større variasjon og flere turer.

Skrevet (endret)

Fra tidlig ungdom har jeg vært på hytteturer med venninner og etter hvert har det også blitt mange utenlandsturer, typisk langhelg i søreuropeiske byer.

Endret av Ekstra
Nicklusheletida
Skrevet
Blondi skrev (1 minutt siden):

Lyst å si noen av dem? 

Kan nevne noen. 

Sykkeltur sammen med ei venninne 2 år på rad da vi var 16 og 17 år. Dette var tidlig på 80- tallet. Vi pakket med oss telt, soveposer, mat og klær. Syklet langt. Opp gråura, over Dovre , ned til Åndalsnes osv. Vi var borte i mange dager. Fikk vonde rompeballer og steinharde leggmuskler, levde på knekkebrød og skinkeost på tube og hadde det veldig fint :) Mobiltelefoner fantes ikke, men tror ikke foreldrene våre var bekymret. 

Mange hytteturer for å stå slalom og gå langrenn.

Festival og telttur i ungdommen.

Sydenturer 

Storbyferie. 

Men det er nok disse sykkelturene som jeg husker som de fineste og som vi har mimret og ledd mest av i ettertid. Skjedde en del morsomme episoder under veis. Jeg kunne ikke tatt en slik tur sammen med ei annen venninne enn akkurat henne. Ingen hadde orket :)

Skrevet
laban skrev (15 minutter siden):

Jeg er med i to forskjellige "venninneklubber", den ene er med noen klassevenninner fra barneskolen, den andre er fra studietiden. Vi har holdt sammen i mange år. 

Vanligvis møtes vi hos hverandre, en sjelden gang på museum/kafé/restaurant i stedet. Noen ganger har vi gått på kino eller på tur før vi har spist sammen.

Med begge disse "klubbene" har jeg også vært på overnattingsturer noen få ganger, f.eks. på hytta til én i gruppa. 

Snart er vi pensjonister alle sammen, da kan det kanskje bli større variasjon og flere turer.

Hørtes veldig kjekt ut. Og reise å oppleve i pensjonist tiden når den tiden kommer. 

Skrevet
Ekstra skrev (14 minutter siden):

Fra tidlig ungdom har jeg vært på hytteturer med venninner og etter hvert har det også blitt mange utenlandsturer, typisk langhelg i søreuropeiske byer.

Så gøy å oppleve. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Kan nevne noen. 

Sykkeltur sammen med ei venninne 2 år på rad da vi var 16 og 17 år. Dette var tidlig på 80- tallet. Vi pakket med oss telt, soveposer, mat og klær. Syklet langt. Opp gråura, over Dovre , ned til Åndalsnes osv. Vi var borte i mange dager. Fikk vonde rompeballer og steinharde leggmuskler, levde på knekkebrød og skinkeost på tube og hadde det veldig fint :) Mobiltelefoner fantes ikke, men tror ikke foreldrene våre var bekymret. 

Sydenturer 

Storbyferie. 

Men det er nok disse sykkelturene som jeg husker som de fineste og som vi har mimret og ledd mest av i ettertid. Skjedde en del morsomme episoder under veis. Jeg kunne ikke tatt en slik tur sammen med ei annen venninne enn akkurat henne. Ingen hadde orket :)

Hørtes ut som en opplevelse! Og tungt ut å sykle sånn, men helt sikkert stas det å minne og mimre om. Og kjekt de andre reisene. 

Nicklusheletida
Skrevet
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Kan nevne noen. 

Sydenturer 

Storbyferie. 

Kjørte også snøscooter sammen med venner fra Loungyearbyen til Barentsburg på 90- tallet. Slike turer sitter igjen i minnet mitt mye sterkere enn sydenturer. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Kjørte også snøscooter sammen med venner fra Loungyearbyen til Barentsburg på 90- tallet. Slike turer sitter igjen i minnet mitt mye sterkere enn sydenturer. 

Det tror jeg på. Det er ikke alle som gjør. Selvom syden med sol og varme er nydelig. 

Skrevet

Jeg er ikke så glad i venneturer. Det må være enten med kjernefamilien min, eller så vil jeg heller reise alene. 

Reiser en del med korene jeg synger i dag, det kan kanskje gå som "vennetur"?

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (23 minutter siden):

Kan nevne noen. 

Sydenturer 

Storbyferie. 

Off topic, men disse sykkelturene deres minnet meg om meg selv og ei venninne da vi var på samme alder (16-17). Vi var nyfrelste og keene på å dra ut "å forkynne evangeliet". Det skulle vi gjøre med sykkel som fremkomstmiddel. Planen var å sykle fra by til by. Vi lagde plakat og greier hvor det stod "Holy Riders" som vi ville klistre på ryggen. Begynte å planlegge hva vi skulle ha med, osv. før moren hennes kom inn og lurte på hva vi drev med og rev ned drømmene våre. Haha, snakk om å være lite utviklet i hodet på den tida 😅😆

Anonymkode: d5350...fa8

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Off topic, men disse sykkelturene deres minnet meg om meg selv og ei venninne da vi var på samme alder (16-17). Vi var nyfrelste og keene på å dra ut "å forkynne evangeliet". Det skulle vi gjøre med sykkel som fremkomstmiddel. Planen var å sykle fra by til by. Vi lagde plakat og greier hvor det stod "Holy Riders" som vi ville klistre på ryggen. Begynte å planlegge hva vi skulle ha med, osv. før moren hennes kom inn og lurte på hva vi drev med og rev ned drømmene våre. Haha, snakk om å være lite utviklet i hodet på den tida 😅😆

Dere hadde et litt annet formål med turen enn oss tydeligvis :)

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Dere hadde et litt annet formål med turen enn oss tydeligvis :)

Hehe ja. Det var "sykkeltur" og "alder" som fikk frem minnene om dette. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

levde på knekkebrød og skinkeost på tube

Det minte meg om mine ferier som student. Kavli, Wasa og iblant litt luksus i form av en pakke smurt lefse. 

Skrevet
Lady HM skrev (52 minutter siden):

Jeg er ikke så glad i venneturer. Det må være enten med kjernefamilien min, eller så vil jeg heller reise alene. 

Reiser en del med korene jeg synger i dag, det kan kanskje gå som "vennetur"?

Jeg forstår. Ja, det går vel under vennetur. 
pleier dere reise langt da? 

Nicklusheletida
Skrevet
laban skrev (34 minutter siden):

Det minte meg om mine ferier som student. Kavli, Wasa og iblant litt luksus i form av en pakke smurt lefse. 

Når du nevnte smurt lefse, må jeg nevne noe som skjedde på turen. Vi hadde syklet så fort vi kunne for å rekke siste ferge som gikk den kvelden. Da vi kom frem til ferga var siste tur gått. Fergemannskapet synes så synd på oss, så vi fikk komme inn i ferga og sove over i salongen den natta.  Vi fikk beskjed om at vi kunne forskyne oss med sveler. Det var ren luksus for oss :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...