AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september frosken skrev (3 minutter siden): Siden du var innlagt pga suicidalitet og alvorlig depresjon med psykotiske symptomer, kunne avdelingen uansett holde deg tilbake på nødrett. Å, ok. Takk. Anonymkode: 3df93...059 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står ingenting om tvunget observasjon i journalen og ingen lege har nevnt det for meg i samtaler på posten. Jeg hadde allikevel perioder hvor jeg ikke hadde utgang (ikke fikk gå ut alene) og så fikk jeg korte permisjoner (feks 2 timer) ut av posten. Anonymkode: 3df93...059 Kunne minne litt om min situasjon, men du har sikkert rett siden det ikke står i journalen. Jeg har ikke lest det som stod om meg i journal og epikrise fra den gang (flere år siden nå), så jeg må bare gjette og anta ting om meg selv, og det er litt frustrerende å ikke forstå, selv om jeg begynner å se nå at det kanskje var tvungen observasjon jeg var under den gang. Frosken har sikkert rett i at de kan holde deg igjen på nødretten med begrunnelse i hva du var innlagt for, selv om du var der frivillig. Anonymkode: b0613...b54 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tenker tilbake på tidligere DPS-innleggelse. Jeg var frivillig innlagt pga alvorlig depresjon med psykotiske symptomer+suicidalitet. En natt ville jeg forlate avdelingen, jeg ville hjem for å sove, personalet ringte bakvakt som sa nei, jeg fikk ikke dra. I utgangspunktet kunne jeg vel bare dratt så egentlig? Spør fordi jeg vil forstå regelverket. Jeg ønsket behandling og har stor respekt for autoriteter så jeg gikk å la meg igjen. Anonymkode: 3df93...059 Med de symptomer du beskriver, ville jeg valgt å holde deg tilbake på nødrett. Så ville jeg dagen etter vurdert en evt overføring til tvang. 0 Siter
emilie321 Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står ingenting om tvunget observasjon i journalen og ingen lege har nevnt det for meg i samtaler på posten. Jeg hadde allikevel perioder hvor jeg ikke hadde utgang (ikke fikk gå ut alene) og så fikk jeg korte permisjoner (feks 2 timer) ut av posten. Anonymkode: 3df93...059 De gangene jeg har vært frivillig innlagt, så måtte jeg innordne meg sykehusets regler mens jeg var der. Det er helt vanlig og har ingenting med tvang å gjøre 3 Siter
Eva Sofie Skrevet 2. september Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det står ingenting om tvunget observasjon i journalen og ingen lege har nevnt det for meg i samtaler på posten. Jeg hadde allikevel perioder hvor jeg ikke hadde utgang (ikke fikk gå ut alene) og så fikk jeg korte permisjoner (feks 2 timer) ut av posten. Anonymkode: 3df93...059 Jeg trodde det minimum må stå hva som har vært innleggelsesparagraf, både i innkomstjournal og epikrise? Jeg ville tolke dine restriksjoner som normale, selv om du er frivillig. Det er en del av behandlingen å innrette seg etter hva personalet mener er best for deg. Da jeg sist var innlagt på tvang, mer enn 10 år siden, fikk jeg ikke permisjon, men det hadde også sammenheng med hyppig tilsyn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.