AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september I Norge koster en kvinne skattebetalerne 15,6 millioner kroner gjennom livet, mot 3,1 millioner for en mann. Fødsler trekkes ofte frem som en kostnad, men den offentlige satsingen på fødsels- og kvinnehelse har samtidig reddet utallige liv. Menn har på sin side høyere yrkesdeltakelse, tar langt flere risikofylte jobber og står for 97 prosent av arbeidsrelaterte dødsfall. Likevel er menns helse og sikkerhet langt mindre prioritert. Kvinner lever også lenger enn menn, men dette har ikke alltid vært tilfelle. Frem til rundt 1920 var levealderen omtrent lik. Samtidig er det i stor grad menn som gjennom høyere arbeidsinnsats og skatteinnbetalinger finansierer velferdsstaten som gjør kvinnenes lengre liv mulig. Et annet eksempel på det jeg mener er en feminisering av samfunnet, er reaksjonene rundt rettssaken mot Lindsay Clancy, som er tiltalt for å ha drept sine tre barn. Hundrevis av kvinner har demonstrert til støtte for henne og krevd frifinnelse. Dette er uten tvil de samme menneskene som mener abort frem til fødselen bør være lovlig. De har heller ingen mentale sperrer mot å føle at mor har rett til å drepe barn som allerede er født. Jeg vil derfor hevde at det ikke først og fremst er menn som har blitt radikalisert. Det er kvinner som har beveget seg politisk mot venstre, mens menn i større grad har stått stille. Resultatet er at holdninger som tidligere ble regnet som konservative eller sentrumsorienterte, i dag ofte blir stemplet som "ytre høyre". Anonymkode: e9c87...d78 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september https://www.document.no/2026/09/02/bortskjemte-og-radikaliserte-kvinner-odelegger-vesten/ Anonymkode: e9c87...d78 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil derfor hevde at det ikke først og fremst er menn som har blitt radikalisert. Det er kvinner som har beveget seg politisk mot venstre, mens menn i større grad har stått stille. Resultatet er at holdninger som tidligere ble regnet som konservative eller sentrumsorienterte, i dag ofte blir stemplet som "ytre høyre". Anonymkode: e9c87...d78 Det kan så absolutt hende at det er kvinner som har fulgt med tiden og enkelte menn som har blitt hengende igjen i fortiden. Men det er jo i så fall deres problem. Kilden din er doucment.no? Da er innlegget automatisk diskreditert. Anonymkode: 2653f...d20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): I Norge koster en kvinne skattebetalerne 15,6 millioner kroner gjennom livet, mot 3,1 millioner for en mann. Fødsler trekkes ofte frem som en kostnad, men den offentlige satsingen på fødsels- og kvinnehelse har samtidig reddet utallige liv. Menn har på sin side høyere yrkesdeltakelse, tar langt flere risikofylte jobber og står for 97 prosent av arbeidsrelaterte dødsfall. Likevel er menns helse og sikkerhet langt mindre prioritert. Kvinner lever også lenger enn menn, men dette har ikke alltid vært tilfelle. Frem til rundt 1920 var levealderen omtrent lik. Samtidig er det i stor grad menn som gjennom høyere arbeidsinnsats og skatteinnbetalinger finansierer velferdsstaten som gjør kvinnenes lengre liv mulig. Et annet eksempel på det jeg mener er en feminisering av samfunnet, er reaksjonene rundt rettssaken mot Lindsay Clancy, som er tiltalt for å ha drept sine tre barn. Hundrevis av kvinner har demonstrert til støtte for henne og krevd frifinnelse. Dette er uten tvil de samme menneskene som mener abort frem til fødselen bør være lovlig. De har heller ingen mentale sperrer mot å føle at mor har rett til å drepe barn som allerede er født. Jeg vil derfor hevde at det ikke først og fremst er menn som har blitt radikalisert. Det er kvinner som har beveget seg politisk mot venstre, mens menn i større grad har stått stille. Resultatet er at holdninger som tidligere ble regnet som konservative eller sentrumsorienterte, i dag ofte blir stemplet som "ytre høyre". Anonymkode: e9c87...d78 Her koker du i hop, blander, og antar så mye rart at det du skriver ikke kan kommenteres seriøst. Anonymkode: e59f8...072 2 Siter
psykedeliker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Samtidig er det i stor grad menn som gjennom høyere arbeidsinnsats og skatteinnbetalinger finansierer velferdsstaten som gjør kvinnenes lengre liv mulig. Bare vås, det er maskiner som sørger for det meste av realverdiskapningen i industrialiserte samfunn. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kilden din er doucment.no? Da er innlegget automatisk diskreditert. Du kommenterer som anonymbruker? Da får du ingen tommel opp fra meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Ts peker på flere viktige og riktige sider ved det moderniserte og feminiserte samfunnet. Interessant vinkling. Likestillingen har fremdeles en vei å gå mener jeg, men nå er den litt på ville veier. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kilden din er doucment.no? Da er innlegget automatisk diskreditert. Latterlig å være så full av fordommer at du gjør deg selv helt blind. I dag er det mer og viktigere informasjon å finne hos document.no enn i de fleste andre sensurerte mediekilder. Anonymkode: 419e2...da9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Latterlig å være så full av fordommer at du gjør deg selv helt blind. I dag er det mer og viktigere informasjon å finne hos document.no enn i de fleste andre sensurerte mediekilder. Anonymkode: 419e2...da9 Helt enig. Anonymkode: b376a...01d 0 Siter
psykedeliker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): I dag er det mer og viktigere informasjon å finne hos document.no enn i de fleste andre sensurerte mediekilder. Som vanlig babler du ivei om ting du ikke har peiling på. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts peker på flere viktige og riktige sider ved det moderniserte og feminiserte samfunnet. Interessant vinkling. Likestillingen har fremdeles en vei å gå mener jeg, men nå er den litt på ville veier. Latterlig å være så full av fordommer at du gjør deg selv helt blind. I dag er det mer og viktigere informasjon å finne hos document.no enn i de fleste andre sensurerte mediekilder. Anonymkode: 419e2...da9 Document er ikke objektive, de bare bekrefter fordommer og agg man har. Men resten av media er ikke objektive nok, de retter ikke nok søkelys om den store folkevandringen og problemene som har oppstått som følge av den. De problematiserer den ikke. Så de får stryk de og. 0 Siter
At det var... Skrevet 3. september Skrevet 3. september 3 hours ago, AnonymBruker said: Latterlig å være så full av fordommer at du gjør deg selv helt blind. I dag er det mer og viktigere informasjon å finne hos document.no enn i de fleste andre sensurerte mediekilder. Anonymkode: 419e2...da9 Document.no er en kloakk-blogg. Denne tråden på diskutopia gir en god oppsummering: https://www.diskutopia.no/t/9375/document-no-er-forrædere/ 1 Siter
psykedeliker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Worrisome_plenty skrev (2 timer siden): De problematiserer den ikke. Hva er det å problematisere, som ikke har vært kjent fra før for dem som har giddet å sette seg inn i tematikken? 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 3. september Skrevet 3. september psykedeliker skrev (26 minutter siden): Hva er det å problematisere, som ikke har vært kjent fra før for dem som har giddet å sette seg inn i tematikken? De burde problematisere hvordan dette forandrer våre nabolag, gir økt kriminalitet og også snakke om dette er noe som skal fortsette for alltid. Jeg savner en plan. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Worrisome_plenty skrev (Akkurat nå): Jeg savner en plan. Hvordan vil du planlegge deg ut av vanlige folks konfliktskyhet og intellektuelle feighet? 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 3. september Skrevet 3. september psykedeliker skrev (10 minutter siden): Hvordan vil du planlegge deg ut av vanlige folks konfliktskyhet og intellektuelle feighet? Det er pressen sin konfliktskyhet jeg kritiserer. Det er nok av folk som med glede vil diskutere de negative sidene med innvandring. De bare slipper ikke til. Debatten er kvelt etter Utøya. Før det var det masse slike debatter. 0 Siter
Grendel Skrevet 3. september Skrevet 3. september Kvinner har lavere lønn og lever lenger enn menn. Derav betaler de mindre skatt og får mer trygd. Man kan nesten ikke klandre dem for det. Når det gjelder Clancy så er det ganske absurd hvordan hun får støtte ja. Jeg håper og tror aldri en mann som dreper barna sine vil få så mye sympati. Det er nok ikke snakk om kvinner flest, men en liten gruppe. Jeg tror noen menn er radikalisert. Det var overraskende at en stor andel helt unge menn ville stemt på Trump i 2024: https://www.nrk.no/norge/47-prosent-av-unge-norske-menn-ville-stemt-pa-trump-1.17097282 Når det gjelder kilden: Selve tallene kan være riktige selv om de kommer fra Document.no. Jeg faktasjekker litt. AnonymBruker skrev (14 timer siden): I Norge koster en kvinne skattebetalerne 15,6 millioner kroner gjennom livet, mot 3,1 millioner for en mann. Korrekt, (bortsett fra man kan diskutere om det er bare er skattebetalerne eller vår felles olje som betaler): https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Menn har på sin side høyere yrkesdeltakelse, tar langt flere risikofylte jobber og står for 97 prosent av arbeidsrelaterte dødsfall Korrekt, litt avhengig av hvilke år man ser på.. Et AI søk sier 95-97% samme, og underbygger med tall fra HMS-magasinet og Agenda magasin. Det er ca 30 dødsfall i året hvorav 1 -2 kvinner. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Worrisome_plenty skrev (5 minutter siden): Det er nok av folk som med glede vil diskutere de negative sidene med innvandring. De bare slipper ikke til. Hvordan vet du at det er årsaken? Worrisome_plenty skrev (8 minutter siden): Debatten er kvelt etter Utøya. Før det var det masse slike debatter. Folk kan være hindret i å engasjere seg i samfunnsdebatten av mange ulike grunner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Grendel skrev (3 minutter siden): Når det gjelder Clancy så er det ganske absurd hvordan hun får støtte ja. Jeg håper og tror aldri en mann som dreper barna sine vil få så mye sympati. Det er nok ikke snakk om kvinner flest, men en liten gruppe. dette er helt på siden av tråden, jeg kjenner ikke saken men leste noe om at hun ble lam som følge av hendelsen? Bakgrunnen: Clancys eksmann Patrick fant barna døde i kjelleren da han kom hjem med takeaway-mat. Etter drapene hoppet Clancy ut av et vindu i andre etasje og er i dag lam fra livet og ned, ifølge ABC7. Ifølge The New York Times sier hun at hun hørte en mannlig stemme som beordret henne til å drepe barna sine. Forsvarer Kevin Reddington mener Lindsay Clancy, en tidligere fødselssykepleier, led av alvorlig fødselspsykose og ikke er strafferettslig ansvarlig. Aktoratet mener drapene var planlagte. (jeg hentet dette fra dagbladet.no ) Når de sier det var planlagt, kan du si kort hva de mener? Jeg skjønner ikke saken. Anonymkode: 31c93...480 0 Siter
Grendel Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): dette er helt på siden av tråden, jeg kjenner ikke saken men leste noe om at hun ble lam som følge av hendelsen? Bakgrunnen: Clancys eksmann Patrick fant barna døde i kjelleren da han kom hjem med takeaway-mat. Etter drapene hoppet Clancy ut av et vindu i andre etasje og er i dag lam fra livet og ned, ifølge ABC7. Ifølge The New York Times sier hun at hun hørte en mannlig stemme som beordret henne til å drepe barna sine. Forsvarer Kevin Reddington mener Lindsay Clancy, en tidligere fødselssykepleier, led av alvorlig fødselspsykose og ikke er strafferettslig ansvarlig. Aktoratet mener drapene var planlagte. (jeg hentet dette fra dagbladet.no ) Når de sier det var planlagt, kan du si kort hva de mener? Jeg skjønner ikke saken. Anonymkode: 31c93...480 Jeg tror gjerne at hun var alvorlig deprimert. Kanskje til og med psykotisk og ikke strafferettslig tilregnelig. Jeg kan aldri se for meg at noen får i demonstrasjon for å frifinnes en mann som har drept barna sine. Ganske mange drapsmenn er psykotiske uten at de får all verdens sympati. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts peker på flere viktige og riktige sider ved det moderniserte og feminiserte samfunnet. Interessant vinkling. Likestillingen har fremdeles en vei å gå mener jeg, men nå er den litt på ville veier. Latterlig å være så full av fordommer at du gjør deg selv helt blind. I dag er det mer og viktigere informasjon å finne hos document.no enn i de fleste andre sensurerte mediekilder. Anonymkode: 419e2...da9 Kvinnehater slår til igjen. propaganda Anonymkode: 9f8d2...e80 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Grendel skrev (7 minutter siden): Jeg tror gjerne at hun var alvorlig deprimert. Kanskje til og med psykotisk og ikke strafferettslig tilregnelig. Jeg kan aldri se for meg at noen får i demonstrasjon for å frifinnes en mann som har drept barna sine. Ganske mange drapsmenn er psykotiske uten at de får all verdens sympati. men handler det ikke om at kvinnene som møter opp, demonstrerer mot helsevesnet som de mener svikter mødre? Og bruker saken til å løfte frem den tabubelagte diagnosen fødselspsykose. Det finnes vel ingen tilsvarende, kjønnsspesifikk medisinsk diagnose for menn? Anonymkode: 31c93...480 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.