Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kunne jo skrive hva saken dreier seg om, og hva du mener om dette?

Anonymkode: 1db03...71a

En lege på Vestlande bad pasientene sine bed til gud disse menneske var syke. Gud skulle helbred de.  

Endret av Musikk
Skrevet (endret)
Musikk skrev (14 minutter siden):

En lege på Vestlande bad pasientene sine bed til gud disse menneske var syke. Gud skulle helbred de.  

Kan Gud gjør folk friske uten lege hjelp?  

Endret av Musikk
Ikkeanonymnok
Skrevet
Musikk skrev (55 minutter siden):

Kan Gud gjør folk friske uten lege hjelp?  

Ingen fantasifigurer har den egenskapen.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (58 minutter siden):

Ingen fantasifigurer har den egenskapen.

Legen tro på dette litt spesielt. 

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (57 minutter siden):

Han bør sparkes.

Ikkeanonymnok
Skrevet
Musikk skrev (1 time siden):

At legen tror på det er ikke nødvendigvis spesielt. Det er ikke noe nytt at mennesker i alle typer samfunnslag velger eller behøver å ha en eller annen form for tro. 

Det som dog er spesielt er at legen i dette tilfellet overfører sin tro over på en pasient. Nå har jeg ikke lest saken så jeg uttaler meg kun utifra det lille du har skrevet her. 

Ellers er jeg enig med både anonym..71a og Lillemus i at han bør sparkes og miste legelisensen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han bør sparkes.

Ja, stakkars pasientene.   

Skrevet

En fastlege på Jæren anbefalte bønn overfor en pasient. Statsforvalteren har åpnet tilsynssak etter hendelsen. 

Skrevet
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Han bør selvfølgelig miste legelisensen sin og all rett til å praktisere umiddelbart.

Statsforvalteren har åpnet tilsynssak etter hendelsen.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (12 minutter siden):

At legen tror på det er ikke nødvendigvis spesielt. Det er ikke noe nytt at mennesker i alle typer samfunnslag velger eller behøver å ha en eller annen form for tro. 

Det som dog er spesielt er at legen i dette tilfellet overfører sin tro over på en pasient. Nå har jeg ikke lest saken så jeg uttaler meg kun utifra det lille du har skrevet her. 

Ellers er jeg enig med både anonym..71a og Lillemus i at han bør sparkes og miste legelisensen.

Skrevet

Fastlegen skal ha fortalt at alvorlige sykdommer kunne bli helbredet ved bønn – og anbefalte pasienten å be til Gud hver kveld. Nå følger Statsforvalteren opp

Skrevet
Musikk skrev (9 minutter siden):

Det var da enda godt, så får vi håpe at vedkommende lege får en kraftig reprimande og ev. ikke får fortsette å praktisere.

Skrevet
Musikk skrev (3 timer siden):

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/GxnW4q/fastlege-ba-pasient-om-aa-be-til-gud  Info: En må ha Stavanger Aftenblad        abonnement for og kunne lese alt. Kanskje på tide med en ny lege for disse pasientene🙂  

Jeg har lest saken, og basert på oppslaget i Stavanger aftenblad synes jeg ikke den er alvorlig. Det er opprettet tilsyn hos statsforvalteren, så det kan være greit å vente på konklusjonen deres før man uttaler seg altfor bastant. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...