Gå til innhold

Hvor mange ganger har du grått pga at kongen døde?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Everybody skrev (9 timer siden):

Har noen her vært og sett kisten på slottskapellet?

Nei. Det hadde sikkert vært en fin opplevelse, men 4-7 timer i kø hadde jeg ikke orket. Men hadde neppe dratt uansett. Jeg benyttet ikke anledningen da kong Olav døde, og da var det sikkert mindre køer og jeg var student og kunne brukt en januardag på dette. Men da var det nok bare noen enkle notiser i papiravisene om defilering; ble ikke så «hausset opp» at dette var noe folk gjør. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke grått eller sørget, ikke vært i kapellet eller sentrum for øvrig, og har ingen planer om å forsøke å komme meg dit i dag. Jeg bor og jobber i Oslo, men ikke i sentrum. I dag blir det hjemmekontor, det gjelder svært mange kolleger også. 

Jeg er nødt til å dra ut med bil i kveld, men det er heldigvis vestover. Fra i morgen regner jeg med at denne unntakstilstanden i både byen og nyhetsbildet opphører.

Den nye kongen er oppdratt til dette og godt forberedt, det kommer nok til å gå fint. Og så håper jeg han viderefører tradisjonen og den uskrevne regelen om at monarken aldri reiser med samme fly som sine barn. 

Skrevet

Jeg har ikke grått men har tenkt på familien som sitter igjen, det er trist å miste noen man er så glad i.  

Skrevet
Everybody skrev (10 timer siden):

Har noen her vært og sett kisten på slottskapellet?

Jeg skulle det, men så ble jeg syk og det å stå 3-7 timer i kø mens det føles som man hoster opp en lunge klarer jeg ikke. 

Jeg har ikke direkte grått, men ble rørt til tårer noen ganger den første helgen.

Skrevet

Ingen. Har egentlig bare lest overskriften om at kongen er død den dagen han døde og tenkt at det er trist for de nærmeste. Ellers har ting vært sosm normalt.

Skrevet
psykedeliker skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal jeg gråte?

Lurer jeg på også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...