Gå til innhold

Hvordan håndterer dere folk som tar svært mye plass i en gruppe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som hele tiden skal ha oppmerksomheten og er selvopptatt? Det nytter ikke å si fra til personen, har prøvd. 

Anonymkode: c5a65...78a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Som hele tiden skal ha oppmerksomheten og er selvopptatt? Det nytter ikke å si fra til personen, har prøvd. 

Trekker meg unna/faser ut.

Anonymkode: cfcf6...d21

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Holder kjeft og lar personen snakke i vei og tenker det er godt det er sjeldent vi sees. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (33 minutter siden):

Holder kjeft og lar personen snakke i vei og tenker det er godt det er sjeldent vi sees. 

Ja, det er det jeg også gjør. Ca 300 dager i året. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det jeg også gjør. Ca 300 dager i året. 

Sånne personer vil jeg ha minst mulig med å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Sånne personer vil jeg ha minst mulig med å gjøre. 

Samme her. Legen min sa at man må bruke minst mulig tid på slike. Så jeg bruker bare 4 timer pr dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her. Legen min sa at man må bruke minst mulig tid på slike. Så jeg bruker bare 4 timer pr dag. 

Hvorfor så kryptisk. Kan du ikke bare si at det er snakk om en kollega?

Anonymkode: 15948...293

Skrevet

Ignorerer og svarer på en måte som viser at jeg helt helt uinteressert i personen om hen snakker til meg.

psykedeliker
Skrevet

Da lærer man seg å ta enda større plass selv, så får man være i fred.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2026 den 6.22):

Dersom man reagerer sterkt på at en annen "tar for mye plass", så er det ofte lurt å reflektere over hvorfor dette opprører en. Som regel eier man en del av problemet selv, for det at noen tar mye plass kan man jo stort sett overse store deler av tiden.

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (23 minutter siden):

Dersom man reagerer sterkt på at en annen "tar for mye plass", så er det ofte lurt å reflektere over hvorfor dette opprører en. Som regel eier man en del av problemet selv, for det at noen tar mye plass kan man jo stort sett overse store deler av tiden.

Ja, det er bare å ta seg sammen og ignorere personen. Skal si det til alle de andre alm sliter med personen også, at vi må la vedkommende bare holde på og at det er vi som må endre oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er bare å ta seg sammen og ignorere personen. Skal si det til alle de andre alm sliter med personen også, at vi må la vedkommende bare holde på og at det er vi som må endre oss. 

Hva mener du er den gode løsningen?

AnonymBruker
Skrevet
Ftss skrev (23 timer siden):

Ignorerer og svarer på en måte som viser at jeg helt helt uinteressert i personen om hen snakker til meg.

Ja har gjort det i noen år nå. Men jeg forstår at det er vi som er rundt personen som må endre oss og slutte å la personens adferd påvirke oss, for jeg kan i alle fall ikke ha det sånn lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (5 minutter siden):

Hva mener du er den gode løsningen?

Det finnes ingen andre, gode løsninger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke snakk om mobbing eller den type ting om jeg forstår deg riktig, det høres ut som om det utelukkende handler om sterkt ulike personlighetstyper. En særdeles god egenskap å ha er evnen til å tåle at andre er helt ulik en selv og likevel få til et godt samarbeid.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Det er ikke snakk om mobbing eller den type ting om jeg forstår deg riktig, det høres ut som om det utelukkende handler om sterkt ulike personlighetstyper. En særdeles god egenskap å ha er evnen til å tåle at andre er helt ulik en selv og likevel få til et godt samarbeid.

Jeg vet, og jeg skal love deg at vi virkelig har prøvd. Gruer oss til hver dag fordi vi er spent på hvilket humør hun er i hver dag og hvordan det går utover oss andre samt hvordan hun skal manipulere oss. Men det er som sagt vi som må endre oss, for vi får ikke gjort noe med det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet, og jeg skal love deg at vi virkelig har prøvd. Gruer oss til hver dag fordi vi er spent på hvilket humør hun er i hver dag og hvordan det går utover oss andre samt hvordan hun skal manipulere oss. Men det er som sagt vi som må endre oss, for vi får ikke gjort noe med det. 

Hva mener du med at dere blir manipulert? I hovedinnlegget skriver du at det handler om en som er selvopptatt og vil ha all oppmerksomhet? For meg er ikke det å være selvopptatt/oppmerksomhetssyk og ta stor plass i en gruppe synonymt med å drive manipulering.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med at dere blir manipulert? I hovedinnlegget skriver du at det handler om en som er selvopptatt og vil ha all oppmerksomhet? For meg er ikke det å være selvopptatt/oppmerksomhetssyk og ta stor plass i en gruppe synonymt med å drive manipulering.

Jeg vet. Jeg tok det ikke med, og det beklager jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet. Jeg tok det ikke med, og det beklager jeg. 

Har dere rådført dere med verneombud? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var en kollega som jeg måtte forholde meg til mye i løpet av arbeidsdagen og som hadde en oppførsel som ødela mye for arbeidsmiljøet så hadde jeg søkt ny jobb. Livet er for kort til slikt.

Anonymkode: 15948...293

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...