Gå til innhold

Hvordan rettferdiggjør man for seg selv at man bruker av samfunnets ressurser mtp psykisk helsehjelp når man bor i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det er helt sant. Jeg har nok en litt sånn holdning at man kan "skjerpe seg og slutte å syte". Er vi blitt for navlebeskuende vi nordmenn?

Anonymkode: d89a8...c9c

NOEN må skjerpe seg og slutte å syte. Men det er også noen som faktisk er alvorlig psykisk syke og ikke klarer å bidra.

Anonymkode: 38283...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Du får prøve å ta dette i bedre mening: Jeg synes de tankene bare er tull.

Du må ta vare på deg selv.

Ja, jeg må vel det. Ble iallefall alvorlig syk midt i livet fordi jeg ikke har gjort det. Er fryktelig svært vanskelig å omstille hjernen til det.

Skrevet

Jeg ber deg huske at sykdom eller ikke i hovedsak er et spørsmål om flaks eller ikke.

Som syk har du hatt uflaks, og det har velferdssamfunnet heldigvis bestemt at det skal man få best mulig behandling for.

Skrevet
nachnoo skrev (44 minutter siden):

Jeg ber deg huske at sykdom eller ikke i hovedsak er et spørsmål om flaks eller ikke.

Som syk har du hatt uflaks, og det har velferdssamfunnet heldigvis bestemt at det skal man få best mulig behandling for.

Det skal jeg huske på. Utfordringen min er at jeg ser uforskammet frisk ut. Alltid nydusjet med lebestift og et smil til andre.Forrige gang jeg fortalte psykologen hvor ille det stod til med meg (depresjon) trakk han på skuldrene og sa ; det ser ikke slik ut. Jeg fikk behandling av han altså, men jeg er redd for at andre tenker at psykisk sykdom ikke er ekte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare noen tanker som har dukket opp hos meg i det siste. Det er så utrolig mye lidelse og smerte i verden. Jeg klarer ikke, så mye jeg enn prøver, å akseptere/godta at jeg skal bruke av ressurser som kunne bli til andre med lidelse. Kjenner at det er vanskelig.

Jeg liker den med flaks og uflaks. I tillegg skal du la det være opp til fagfolk å avgjøre om du trenger hjelp, ikke hva du selv tenker og tror. Egne følelser kan man ikke alltid stole på.

Skrevet
XbellaX skrev (11 minutter siden):

Jeg liker den med flaks og uflaks. I tillegg skal du la det være opp til fagfolk å avgjøre om du trenger hjelp, ikke hva du selv tenker og tror. Egne følelser kan man ikke alltid stole på.

Det er sant. Jeg har "alltid" fungert veldig bra, med mine feiltrinn og negative personlighetstrekk, så sykdommen kom som et stort sjokk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...