ISW Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Vhanja skrev (30 minutter siden): Jo, jeg blir uvel. Dette er kynisk. Og jeg vil ikke ha noen del av det. Dødsfall er alltid trist, men når man er 94 år er det mer eller mindre forventet. Hvis jeg er så heldig å 1) bli 94 år, og/eller 2) får beholde de jeg er glad i til de er 94 år (herunder @nachnoo her inne lengst mulig), så skal jeg si meg fornøyd. Jeg tenker at de som jobber i helsevesenet har et litt mer rasjonelt (framfor emosjonelt) forhold til liv og død. Jeg ser ikke så mye kynisk med svaret til Nachnoo. Kunne kanskje vært noe mer fintfølende, men like fullt sant. Det er ikke alle forunt å bli 89 eller 94 år. 0 Siter
Vhanja Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden ISW skrev (6 minutter siden): Dødsfall er alltid trist, men når man er 94 år er det mer eller mindre forventet. Hvis jeg er så heldig å 1) bli 94 år, og/eller 2) får beholde de jeg er glad i til de er 94 år (herunder @nachnoo her inne lengst mulig), så skal jeg si meg fornøyd. Jeg tenker at de som jobber i helsevesenet har et litt mer rasjonelt (framfor emosjonelt) forhold til liv og død. Jeg ser ikke så mye kynisk med svaret til Nachnoo. Kunne kanskje vært noe mer fintfølende, men like fullt sant. Det er ikke alle forunt å bli 89 eller 94 år. Det er ikke uventet å dø nå når man er 94 år gammel. Men dette er en kvinne som var i sin brors begravelse for to dager siden. Som betyr at hun døde i sorg. Og hun var et elsket familiemedlem til mange som nettopp opplevde et annet dødsfall. Dvs at de på toppen av dette nå mistet sin kjære tante. Ingen av svarene her har vist noen forståelse for noe av dette. Og jeg forstår ikke en slik kynisk holdning. Ikke ønsker jeg å gjøre det heller. 3 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Vhanja skrev (1 minutt siden): Det er ikke uventet å dø nå når man er 94 år gammel. Men dette er en kvinne som var i sin brors begravelse for to dager siden. Som betyr at hun døde i sorg. Og hun var et elsket familiemedlem til mange som nettopp opplevde et annet dødsfall. Dvs at de på toppen av dette nå mistet sin kjære tante. Ingen av svarene her har vist noen forståelse for noe av dette. Og jeg forstår ikke en slik kynisk holdning. Ikke ønsker jeg å gjøre det heller. Som sagt - dødsfall er alltid trist. Jeg finner imidlertid trøst i at hun har levd et langt og godt liv, hun har tjent landet på en god måte og jeg tenker man kan takke henne for lang og tro tjeneste og ønske henne god hvile. Døden er en normal og forventet del av livet. I alle fall når man er 94 år. 2 Siter
Vhanja Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden ISW skrev (1 minutt siden): Som sagt - dødsfall er alltid trist. Jeg finner imidlertid trøst i at hun har levd et langt og godt liv, hun har tjent landet på en god måte og jeg tenker man kan takke henne for lang og tro tjeneste og ønske henne god hvile. Døden er en normal og forventet del av livet. I alle fall når man er 94 år. Les tilbake i tråden og se hvor mye av den som inneholder den type respekt du viser her. 0 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Vhanja skrev (3 minutter siden): Les tilbake i tråden og se hvor mye av den som inneholder den type respekt du viser her. Skjønner. Tenker bare for min egen del - jeg er redd for at noe skal skje med moren min, som er sent i 70-årene. Jeg forstår at på ett eller annet tidspunkt vil hun ikke leve lengre (og ikke jeg heller), men når hun er så frisk og så fin som hun er nå, så føler jeg at det ville vært langt verre enn om hun var 95 år gammel. Jeg tenker på en måte at jo eldre en blir, jo mer er døden forventet. Det viktige er at du har fått leve og oppleve et godt og verdig liv, og det mener jeg (i alle fall framstår det slik) at både kong Harald og prinsesse Astrid gjorde. Jeg velger derfor heller å vise takknemlighet for at Norge fikk beholde disse så lenge som vi faktisk gjorde, og håpe at dersom det finnes et liv etter døden, så vil de ha det bra. Sorgfølelsen er ikke like nærliggende for meg som om noen skulle dø med så mye av livet mulig igjen. 3 Siter
Vhanja Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden ISW skrev (Akkurat nå): Skjønner. Tenker bare for min egen del - jeg er redd for at noe skal skje med moren min, som er sent i 70-årene. Jeg forstår at på ett eller annet tidspunkt vil hun ikke leve lengre (og ikke jeg heller), men når hun er så frisk og så fin som hun er nå, så føler jeg at det ville vært langt verre enn om hun var 95 år gammel. Jeg tenker på en måte at jo eldre en blir, jo mer er døden forventet. Det viktige er at du har fått leve og oppleve et godt og verdig liv, og det mener jeg (i alle fall framstår det slik) at både kong Harald og prinsesse Astrid gjorde. Jeg velger derfor heller å vise takknemlighet for at Norge fikk beholde disse så lenge som vi faktisk gjorde, og håpe at dersom det finnes et liv etter døden, så vil de ha det bra. Sorgfølelsen er ikke like nærliggende for meg som om noen skulle dø med så mye av livet mulig igjen. Jeg er helt enig med alt du skriver. Det jeg reagerer på er kulden vist i denne tråden. Det er noe jeg verken kan eller ønsker forholde meg til i det hele tatt. 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg tenkte det ville skje snart, da jeg så henne se i kamera når hun satt i kirka. Hun har vært en god støtte både for sin far og sin bror og man skulle tro hun tenkte at nå var jobben hennes over og hun kunne lukke øynene for godt. Hun hadde en helt annen pliktfølelse enn hva prinsesse Martha har. 4 Siter
Nicklusheletida Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Vhanja skrev (1 time siden): Jeg kjenner jeg blir litt uvel av å lese svarene i denne tråden. Et menneske er død. Et menneske som allerede er i sorg. En hel familie har mistet sin tante. Og dette er hva folk tenker på. Det er ikke rart jeg foretrekker å være alene. Mennesker er virkelig ikke noe jeg ønsker å omgås når dette er hva jeg møter. Trøst deg med at han som har uttalt seg her, tilhører et veldig lite mindretall. 0 Siter
Vhanja Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Nicklusheletida skrev (5 minutter siden): Trøst deg med at han som har uttalt seg her, tilhører et veldig lite mindretall. Det er ikke en "han". Det er flere. 0 Siter
Musikk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Prinsesse Astrid såg så snill og god ut🙂lyste ut av øynene hennes vennlighet. 0 Siter
laban Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Worrisome_plenty skrev (2 timer siden): Det blir ikke like mye mediedekning. RIP ril prinsesse Astrid. Musikk skrev (1 time siden): Usikker på det🙂 Det blir selvfølgelig ikke det samme nå. Hun hadde ingen formell rolle lenger og skal ikke etterfølges av noen. Jeg tror hun hadde følt seg veldig alene og "fremmed" som den siste gjenlevende i sin generasjon i en svært spesiell familie. Generelt synes jeg også at når folk blir så gamle, er det positivt at de får gå bort uten uker og måneder med sykdom som er utmattende både for den det gjelder og de pårørende. Endret 3 timer siden av laban 3 Siter
knas Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Nicklusheletida skrev (39 minutter siden): Jeg tenkte det ville skje snart, da jeg så henne se i kamera når hun satt i kirka. Hun har vært en god støtte både for sin far og sin bror og man skulle tro hun tenkte at nå var jobben hennes over og hun kunne lukke øynene for godt. Hun hadde en helt annen pliktfølelse enn hva prinsesse Martha har. Jeg la merke til blikket hennes og det satte seg i meg. Den eneste, eldste som satt der igjen alene. Det var litt trist å se på. 1 Siter
Vhanja Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden knas skrev (8 minutter siden): Jeg la merke til blikket hennes og det satte seg i meg. Den eneste, eldste som satt der igjen alene. Det var litt trist å se på. Jeg la også merke til det blikket. Det gjorde så vondt. Hun og Sonja. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden knas skrev (17 minutter siden): Jeg la merke til blikket hennes og det satte seg i meg. Den eneste, eldste som satt der igjen alene. Det var litt trist å se på. Jeg la også merke til blikket. Det var helt tomt på en måte 1 Siter
emilie321 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Nicklusheletida skrev (4 minutter siden): Jeg la også merke til blikket. Det var helt tomt på en måte Hun kan jo ha vært ganske dårlig under begravelsen. Utrolig hvor mye en kan presse kroppen i spesielle situasjoner. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden emilie321 skrev (1 minutt siden): Hun kan jo ha vært ganske dårlig under begravelsen. Utrolig hvor mye en kan presse kroppen i spesielle situasjoner. Ja, det kan hun ha vært . Er ikke så lenge siden hun var innlagt med lungebetennelse og det har nok tæret på en gammel kropp. Så ikke rart at det nå ble for mye. På en måte godt at hun fikk hvile nå. 1 Siter
Lady HM Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden knas skrev (3 timer siden): Kan vi ikke bare slutte med disse royale greiene nå. Ja, pokker at hun skulle dø akkurat nå altså - LITT hensyn kunne hun vel ha vist de som ei lei dette nå (HVA - ER DET IKKE IRONIEMOJI HER??) Musikk skrev (2 timer siden): Ny runde med Tv og media dekning venter oss i dagene framover. Dette var stygt sagt av meg. Det blir det jo selvfølgelig ikke! 0 Siter
Blondi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Fint hun fikk med seg broren begravelse ❤️ 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Nicklusheletida skrev (1 time siden): Trøst deg med at han som har uttalt seg her, tilhører et veldig lite mindretall. Det jeg synes er underlig er at vedkommende, som uttaler seg på denne respektløse måten, mottar nesegrus beundring av enkelte her. Anonymkode: 099f9...e61 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg synes er underlig er at vedkommende, som uttaler seg på denne respektløse måten, mottar nesegrus beundring av enkelte her. Anonymkode: 099f9...e61 For min del prøver jeg å forholde meg til sak uavheng av hvem. Gir utrykk for både enighet og uenighet. Akkurat nå føler jeg at vi har fått med oss vedkommendes syn for lengst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.