Gå til innhold

Til dere som har blitt avsluttet på dagen uten forvarsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan taklet dere alt som skjedde i dere selv i etterkant av en slik avslutning? Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle det, og alt er min skyld.  Å bli avsluttet på denne måten er en frykt jeg har hatt lenge. 

Anonymkode: 12c91...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan taklet dere alt som skjedde i dere selv i etterkant av en slik avslutning? Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle det, og alt er min skyld.  Å bli avsluttet på denne måten er en frykt jeg har hatt lenge. 

Hva har blitt avsluttet?

Skrevet
Havfruen skrev (Akkurat nå):

Hva har blitt avsluttet?

Terapi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det din skyld? Hva var grunnen til at du ble avsluttet på dagen?

Anonymkode: 08a22...f80

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva var den opprinnelige avtalen når dere startet, hva ble dere enig om? Hva ble snakket om underveis?

Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Hva var den opprinnelige avtalen når dere startet, hva ble dere enig om? Hva ble snakket om underveis?

Vi snakket aldri om den delen og hvordan en avslutning skulle skje. Det var opp til hen hvor lenge hen ville hjelpe meg. Så jeg vet at jeg bare må tåle det og at jeg burde vært mer forberedt på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi snakket aldri om den delen og hvordan en avslutning skulle skje. Det var opp til hen hvor lenge hen ville hjelpe meg. Så jeg vet at jeg bare må tåle det og at jeg burde vært mer forberedt på det. 

Hva mener du at du har gjort galt? Var det en avslutning dere ble enige om?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Offentlig eller privat?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan har du løst det ved tilsvarende kriser tidligere?

Anonymkode: 5c562...386

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (7 timer siden):

Hva mener du at du har gjort galt? Var det en avslutning dere ble enige om?

Jeg oppførte meg på en måte som gjorde at hen ble sint på meg og lei av meg, og det var ikke en avslutning vi ble enige om, der var han som plutselig bare avsluttet. Hvis han hadde avsluttet på en annen og mer verdig måte hadde jeg ikke sittet igjen med alle tankene jeg har og det ville blitt lettere å gå videre. Jeg er bekymret for hvordan dette vil påvirke meg fremover. Jeg har bedt om å få en bedre avslutning så jeg kunne gå videre, men jeg har bare blitt avvist. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppførte meg på en måte som gjorde at hen ble sint på meg og lei av meg, og det var ikke en avslutning vi ble enige om, der var han som plutselig bare avsluttet. Hvis han hadde avsluttet på en annen og mer verdig måte hadde jeg ikke sittet igjen med alle tankene jeg har og det ville blitt lettere å gå videre. Jeg er bekymret for hvordan dette vil påvirke meg fremover. Jeg har bedt om å få en bedre avslutning så jeg kunne gå videre, men jeg har bare blitt avvist. 

Offentlig eller privat? Huff, dette høres ut veldig vanskelig ut. Vil du si noe om hva du sa eller gjorde?

Anonymkode: 399fa...2d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes dere bør ta denne diskusjonen dere i mellom. 

For øvrig ønsker jeg deg alt godt ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det gjelder vel her som ved andre vanskelige situasjoner i livet, - du må akseptere at situasjonen er som den er. Sannsynligvis er det fornuftig å akseptere den andres grensesetting og så ta en dag av gangen. I tillegg er det jo alltid fornuftig å forsøke å lære av de feil man gjør. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis han hadde avsluttet på en annen og mer verdig måte hadde jeg ikke sittet igjen med alle tankene jeg har og det ville blitt lettere å gå videre.

Er det "verdig" av deg å oppføre deg på en måte som fører til umiddelbar avslutning?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Er det "verdig" av deg å oppføre deg på en måte som fører til umiddelbar avslutning?

Nei. Så jeg fortjente det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Så jeg fortjente det. 

Stod opp oppførselen i stil til avslutningen? 

Anonymkode: 399fa...2d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er vanskelig å gi deg et godt svar fordi jeg vet ikke om den type avslutning objektivt sett sto i stil til din oppførsel. Du sier at du selv forstår hvorfor behandlingen ble avsluttet, og da får vi jo bare ta utgangspunkt i det. Det må jo i og for seg være en trøst i det minste, at du selv forstår hvorfor det ble som det ble. Jeg synes den type avslutning høres litt merkelig ut, men jeg har ikke mer å gå på enn det du skriver. Jeg liker at du selv tok initiativ til en å få til en ny avsluttende samtale, selv om du ble avvist. Det er realt gjort av deg. Jeg liker folk som eier feilene sine, sier sorry og forsøker så godt de kan å aktivt gjøre endringer. Og så er det vel som alt annet i livet, vi tar med oss erfaringen og går videre. Livet fortsetter.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (26 minutter siden):

Det er vanskelig å gi deg et godt svar fordi jeg vet ikke om den type avslutning objektivt sett sto i stil til din oppførsel. Du sier at du selv forstår hvorfor behandlingen ble avsluttet, og da får vi jo bare ta utgangspunkt i det. Det må jo i og for seg være en trøst i det minste, at du selv forstår hvorfor det ble som det ble. Jeg synes den type avslutning høres litt merkelig ut, men jeg har ikke mer å gå på enn det du skriver. Jeg liker at du selv tok initiativ til en å få til en ny avsluttende samtale, selv om du ble avvist. Det er realt gjort av deg. Jeg liker folk som eier feilene sine, sier sorry og forsøker så godt de kan å aktivt gjøre endringer. Og så er det vel som alt annet i livet, vi tar med oss erfaringen og går videre. Livet fortsetter.

Det går bedre nå. Jeg hadde nok hatt det bedre hvis han ikke var så kald og avviste viktige spørsmål som kunne hjulpet meg videre i livet. Men det var denne måten han ønsket å avslutte meg på, og det må jeg respektere. Jeg er takknemlig for den hjelpen jeg fikk, og jeg har lært mye på godt og vondt i denne relasjonen som jeg tar med meg videre i livet. Livet fortsetter, og jeg er fri. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde nok hatt det bedre hvis han ikke var så kald og avviste viktige spørsmål som kunne hjulpet meg videre i livet.

Hvilke viktige spørsmål?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går bedre nå. Jeg hadde nok hatt det bedre hvis han ikke var så kald og avviste viktige spørsmål som kunne hjulpet meg videre i livet. Men det var denne måten han ønsket å avslutte meg på, og det må jeg respektere. Jeg er takknemlig for den hjelpen jeg fikk, og jeg har lært mye på godt og vondt i denne relasjonen som jeg tar med meg videre i livet. Livet fortsetter, og jeg er fri. 

Det er kanskje slik at det alltid vil være viktige spørsmål du syes vedkommende bør hjelpe deg med? Hvis dette har foregått i mange år, så må det vel avsluttes på et eller annet tidspunkt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...