Gå til innhold

Autisme?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Så nå sier ingen asperger lenger men alt er autisme? 

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Jeg sier fortsatt asperger, men diagnosen er autismespekterforstyrrelse uten lærevansker. Så det handler ikke om «hva man sier» men om hva det heter i diagnosesystemet etter hva jeg forsto. Litt usikker på om de bare er litt forut for sin tid for den nye ICD11 er vel ikke offisielt tatt i bruk enda og det er vel der de går bort fra asperger sånn offisielt sett tror jeg.

Endret av Ikkeanonymnok
stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (7 minutter siden):

Jeg sier fortsatt asperger, men diagnosen er autismespekterforstyrrelse uten lærevansker. Så det handler ikke om «hva man sier» men om hva det heter i diagnosesystemet etter hva jeg forsto. Litt usikker på om de bare er litt forut for sin tid for den nye ICD11 er vel ikke offisielt tatt i bruk enda og det er vel der de går bort fra asperger sånn offisielt sett tror jeg.

Ok, takk for svar. 

psykedeliker
Skrevet

Det er strengt tatt noe hver enkelt med diagnosen bestemmer selv.

Internasjonalt anerkjente rettsregler gjelder også i helsevesenet, så alle som har fått aspergerdiagnose beholder den, uavhengig av hva det kalles i nyere diagnosemanualer.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Det er strengt tatt noe hver enkelt med diagnosen bestemmer selv.

Internasjonalt anerkjente rettsregler gjelder også i helsevesenet, så alle som har fått aspergerdiagnose beholder den, uavhengig av hva det kalles i nyere diagnosemanualer.

Ok det gir jo mening. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg sier fortsatt asperger.

stjernestøv
Skrevet
slabbedask skrev (Akkurat nå):

Jeg sier fortsatt asperger.

Ja jeg tenker min datter har asperger, hun sier autisme. Det er vel en vane. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ja jeg tenker min datter har asperger, hun sier autisme. Det er vel en vane.

Hva står det i papirene hennes?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...