Gå til innhold

Hva er det "kjipeste" du har gjort i hensyn til partner/familie pga din egen sykdom?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er også helt på felgen, og ser ikke frem til å ha svigers boende her tre uker i forbindelse med julen. Men jeg gjør det likevel. Finner pusterom der jeg kan. Dropper å være med i alle juleselskaper. Lar svigermor ordne maten sammen med mannen. Lar svigermor bidra med husarbeid, mens svigerfar drar på café med ungene. Nyter når de drar ut av huset på ulike ting. Man må jo ikke henge sammen 24/7 selv om man oppholder seg under samme tak. Jeg gjør det samme når vi bor hos dem over lengre tid. Og for så vidt også når vi er på besøk hos andre/sammen med andre i kortere eller lengre perioder. 

Gi beskjed om at du trenger litt pusterom, og finn på noe alene. Gjem deg på rommet med en god bok. Nyt stillheten i stua mens resten av huset sover. Bli værende i senga på soverommet lenge etter at de andre har stått opp. Gå en tur ut med mannen. Bruk svigers som underholdning for barna. Ble med på det du kan, og så lenge humøret holder. Så takker du for deg og trekker deg rolig tilbake. 

Bedre å være åpen om at man er sliten og at man trenger ro. De fleste klarer å forstå det. 

Anonymkode: bf3e3...ea1

Det var en lang juleferie. Trenger ikke å være syk for ikke å orke dette. Jeg hadde ikke orket dette , men jeg hadde heller ikke klart å være like avslappet til det som deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...