Gå til innhold

Hva er det "kjipeste" du har gjort i hensyn til partner/familie pga din egen sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan du vet at barna er store, det fremkommer ikke i tråden her

Det står i hovedinnlegget.

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet (endret)
ISW skrev (35 minutter siden):

Jeg må si at jeg stiller meg litt uforstående til hvorfor dette er så viktig akkurat på grunn av barna.

For meg virker det som dette er noe mannen vil (og rettere sagt presser gjennom). Hvis poenget er å holde familien samlet, så hadde det gått utmerket å ikke reise til svigerforeldrene denne julen. Jeg leser ingen steder at dette er noe barna i stor grad ønsker.

Jeg har utrolig vondt av trådstarter. Hun har slitt seg pliktoppfyllende gjennom et tungt år med jobb, og når hun trenger å slappe av, så skal julen feires i en situasjon som selv for meg som er relativt frisk og ekstrovert ville føle belastende. Å forvente at vedkommende skal sykmelde seg fra jobben for å orke dette (som foreslås over), synes jeg nesten er hårreisende.

Og, store barn overlever noen dager uten at foreldrene er samlet...

Her er jeg fristet til å si . Du har ikke barn, så dette forstår du ikke 😁 En frisk mor ønsker å lage gode juleminner for barna sine. Sånn er det bare. 

Det er også forventet at en frisk mor skal tåle å tilbringe noen dager sammen med svigerforeldre. MEN, må det absolutt skje i jula ? Nei, det gjør det jo ikke normalt sett. Men kan det være grunner vi ikke vet utenom alderdom ?

Du argumenterer med at trådstarter er psyk og mannen er egoistisk. Dette vet vi jo ingen ting om. Vi vet ikke hvorfor mannen insisterer på å reise til foreldre akkurat denne jula. Vi vet ikke hvor mye mannen tar hensyn til trådstarters psykdom gjennom året ellers. Vi vet svært lite. Da blir det feil å si at mannen er egoistisk. Psykdom er noe som kan påvirke hele familien. 

Endret av Nicklusheletida

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...