Musikk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) LYKKELIG EKTESKAP: I reklamefilmen gifter Nora seg med Stabbur-Nilsen. Synes reklamen er koselig nå har Nora flyttet inn på stabburet. Endret 3 timer siden av Musikk 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hva er det å bli støtt av i reklamen da? Jeg har ikke sett den ettersom jeg ikke ser tv, så spør derfor, Anonymkode: 290ee...691 0 Siter
Musikk Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det å bli støtt av i reklamen da? Jeg har ikke sett den ettersom jeg ikke ser tv, så spør derfor, Anonymkode: 290ee...691 Hun giftet seg til et nytt navn🙂var ei som ikke likte dette☹️jeg tuller ikke😄se på Tv2.no. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Musikk skrev (5 minutter siden): Hun giftet seg til et nytt navn🙂var ei som ikke likte dette☹️jeg tuller ikke😄se på Tv2.no. Åja, hvorfor likte hun det ikke/ble støtt av det da? Anonymkode: 290ee...691 0 Siter
Lady HM Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åja, hvorfor likte hun det ikke/ble støtt av det da? Anonymkode: 290ee...691 Du må forstå det, at nå til dags er det kvinneundertrykkende at kvinnen tar mannens etternavn ved inngåelse av ekteskap! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Lady HM skrev (4 minutter siden): Du må forstå det, at nå til dags er det kvinneundertrykkende at kvinnen tar mannens etternavn ved inngåelse av ekteskap! Ååå. Såpass altså. Anonymkode: 290ee...691 0 Siter
emilie321 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Musikk skrev (15 minutter siden): Hun giftet seg til et nytt navn🙂var ei som ikke likte dette☹️jeg tuller ikke😄se på Tv2.no. Det handler vel litt om hvilke signaler en sender ut. Nei, jeg ble ikke støtt av den, synes bare den var litt teit 0 Siter
Lady HM Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden emilie321 skrev (Akkurat nå): Det handler vel litt om hvilke signaler en sender ut. Nei, jeg ble ikke støtt av den, synes bare den var litt teit Hva slags signaler er det? 0 Siter
emilie321 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Lady HM skrev (5 minutter siden): Hva slags signaler er det? Er ikke så flink til å gjengi, men hun som @Musikk henviser til sa det ganske klart hva hun mente. Hadde jeg greid, så skulle jeg lagt ut link 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg hater AI-reklame så der får det 0 i score. Og så er giftemål helt fint, men hun gifter seg jo ikke? Hun fjerner jo hele fornavnet sitt. Det er litt rart. Men det finnes mye mer corny reklame enn det der Anonymkode: 946ea...e6f 1 Siter
Lady HM Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden emilie321 skrev (7 minutter siden): Er ikke så flink til å gjengi, men hun som @Musikk henviser til sa det ganske klart hva hun mente. Hadde jeg greid, så skulle jeg lagt ut link Jeg har lest den saken selv, og jeg er ikke enig med henne! Altså, hvis du ikke ønsker å ta mannens etternavn ved giftemål, så skal du selvfølgelig ikke det, uansett grunn. Men du får ikke samtidig lov til å fortelle meg at jeg er en undertrykket kvinne fordi jeg følte det helt naturlig å ta min manns etternavn. 0 Siter
Musikk Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Jeg har prøvd legge ut link👍fikk det ikke til☹️ 0 Siter
laban Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg har ikke sett TV2-innslaget. Men herlighet, hele poenget er jo at Nora syltetøy skifter navn til Stabburet syltetøy. Reklamen viser at to gammeldagse figurer gifter seg, for å få folk til å huske navneendringen. Jeg tror man skal lete lenge etter noen som føler de lever i samme tid som den Stabbur-Nilsen-fyren. Da den gubben var i gifteferdig alder, var det nok vanlig å skifte navn for kvinner. (Men de som het Nora til fornavn, fortsatte med det.) Jeg så en svensk dokumentar på 70-tallet som handlet om teknikker brukt i reklame. (Ja, jeg har god hukommelse om unyttige ting.) Der ble det bl.a. vist en kinoreklame som var laget for å opplyse folk om at Stockholms Enskilda Bank og Skandinaviska Banken skulle slås sammen under navnet Skandinaviska Enskilda Banken. (Jeg måtte slå opp de to første navnene, men husket det nye - nå har visst noen tatt til fornuft og bruker bare SEB, men det er en annen historie). Reklamen viste en ikke-svensktalende, vakker ung dame på romantisk rotur sammen med en business-type i dress. Han bablet i vei om svensk bankvesen og fusjonen, og i sluttreplikken det kom fram at hun ble overbevist om at Skandinaviska Enskilda Banken var svensk for "I love you". (Og nei, hun virket ikke dum av den grunn, det var bankfyren som hadde dusterollen.) Ifølge Wikipedia skjedde sammenslåingen i 1972. Det er samme grepet som gjøres nå: Merkevarenavnene gjentas/vises i en sammenheng som gjør at folk husker poenget. Det er ikke holdningsskapende eller samtidsdokumentasjon, det er reklame. PS hvis noen lurer: Jeg er gift, men har hatt samme etternavn hele livet, uten noe tillegg. Det kan være mange grunner til at man velger den ene eller den andre varianten. Man velger ikke etternavnet man får som nyfødt. Tillegg: Nå fant jeg TV2-artikkelen, den er her: https://www.tv2.no/nyheter/reagerer-pa-syltetoyreklame-blir-provosert-og-litt-redd/19279666/ Ingen mister fornavnet sitt ved å gifte seg. Det skjedde ikke på 30- eller 50-tallet, heller. Endret 2 timer siden av laban 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden laban skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sett TV2-innslaget. Men herlighet, hele poenget er jo at Nora syltetøy skifter navn til Stabburet syltetøy. Reklamen viser at to gammeldagse figurer gifter seg, for å få folk til å huske navneendringen. Jeg tror man skal lete lenge etter noen som føler de lever i samme tid som den Stabbur-Nilsen-fyren. Da den gubben var i gifteferdig alder, var det nok vanlig å skifte navn for kvinner. (Men de som het Nora til fornavn, fortsatte med det.) Jeg så en svensk dokumentar på 70-tallet som handlet om teknikker brukt i reklame. (Ja, jeg har god hukommelse om unyttige ting.) Der ble det bl.a. vist en kinoreklame som var laget for å opplyse folk om at Stockholms Enskilda Bank og Skandinaviska Banken skulle slås sammen under navnet Skandinaviska Enskilda Banken. (Jeg måtte slå opp de to første navnene, men husket det nye - nå har visst noen tatt til fornuft og bruker bare SEB, men det er en annen historie). Reklamen viste en ikke-svensktalende, vakker ung dame på romantisk rotur sammen med en business-type i dress. Han bablet i vei om svensk bankvesen og fusjonen, og i sluttreplikken det kom fram at hun ble overbevist om at Skandinaviska Enskilda Banken var svensk for "I love you". (Og nei, hun virket ikke dum av den grunn, det var bankfyren som hadde dusterollen.) Ifølge Wikipedia skjedde sammenslåingen i 1972. Det er samme grepet som gjøres nå: Merkevarenavnene gjentas/vises i en sammenheng som gjør at folk husker poenget. Det er ikke holdningsskapende eller samtidsdokumentasjon, det er reklame. PS hvis noen lurer: Jeg er gift, men har hatt samme etternavn hele livet, uten noe tillegg. Jeg synes ikke bytte av etternavn er en stor sak, det er helt greit, men jeg reagerte fordi Nora er et fornavn ikke et etternavn. Jeg synes de bommet litt der. Anonymkode: 946ea...e6f 0 Siter
Musikk Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden (endret) laban skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke sett TV2-innslaget. Men herlighet, hele poenget er jo at Nora syltetøy skifter navn til Stabburet syltetøy. Reklamen viser at to gammeldagse figurer gifter seg, for å få folk til å huske navneendringen. Jeg tror man skal lete lenge etter noen som føler de lever i samme tid som den Stabbur-Nilsen-fyren. Da den gubben var i gifteferdig alder, var det nok vanlig å skifte navn for kvinner. (Men de som het Nora til fornavn, fortsatte med det.) Jeg så en svensk dokumentar på 70-tallet som handlet om teknikker brukt i reklame. (Ja, jeg har god hukommelse om unyttige ting.) Der ble det bl.a. vist en kinoreklame som var laget for å opplyse folk om at Stockholms Enskilda Bank og Skandinaviska Banken skulle slås sammen under navnet Skandinaviska Enskilda Banken. (Jeg måtte slå opp de to første navnene, men husket det nye - nå har visst noen tatt til fornuft og bruker bare SEB, men det er en annen historie). Reklamen viste en ikke-svensktalende, vakker ung dame på romantisk rotur sammen med en business-type i dress. Han bablet i vei om svensk bankvesen og fusjonen, og i sluttreplikken det kom fram at hun ble overbevist om at Skandinaviska Enskilda Banken var svensk for "I love you". (Og nei, hun virket ikke dum av den grunn, det var bankfyren som hadde dusterollen.) Ifølge Wikipedia skjedde sammenslåingen i 1972. Det er samme grepet som gjøres nå: Merkevarenavnene gjentas/vises i en sammenheng som gjør at folk husker poenget. Det er ikke holdningsskapende eller samtidsdokumentasjon, det er reklame. PS hvis noen lurer: Jeg er gift, men har hatt samme etternavn hele livet, uten noe tillegg. Nora har giftet seg stabburet🙂jeg som trodde du var singel. Endret 2 timer siden av Musikk 0 Siter
laban Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes ikke bytte av etternavn er en stor sak, det er helt greit, men jeg reagerte fordi Nora er et fornavn ikke et etternavn. Jeg synes de bommet litt der. Anonymkode: 946ea...e6f Det understreker jo at det "bryllupet" bare er et reklamegrep for å få folk til å huske at Nora Syltetøy blir til Stabburet - en litt mindre tørr måte å fortelle det på enn bare en kunngjøring. Endret 2 timer siden av laban 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden laban skrev (1 minutt siden): Det understreker jo bare at det "bryllupet" bare er et reklamegrep for å få folk til å huske at Nora Syltetøy blir til Stabburet - en litt mindre tørr måte å fortelle det på enn bare en kunngjøring. Men det er en weird måte å gjøre det på. Anonymkode: 946ea...e6f 0 Siter
laban Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Musikk skrev (2 minutter siden): jeg som trodde du var singel Jeg er en gammel, gift kjerring med to voksne barn. 0 Siter
Musikk Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden laban skrev (2 minutter siden): Jeg er en gammel, gift kjerring med to voksne barn. Du er jo en mann😳altid trodd det jeg😂 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hun der Kathinka ser litt lesbisk ut? Anonymkode: 6cabf...85a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.