Gå til innhold

Blir du støtt av Stabburet-reklamen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Musikk skrev (3 minutter siden):

Du er jo en mann😳altid trodd det jeg😂

Da er det oppklart.

Det fantes ikke Labine-seigdamer da jeg valgte nick, det navnet forsvant vel igjen etter hvert, også. Dessuten var det også andre grunner til det nickvalget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner jeg orker ikke forholde meg til slikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun der Kathinka ser litt lesbisk ut?

Anonymkode: 6cabf...85a

Med fare for å spore av tråden: Hva har det med saken å gjøre hva hun eventuelt er? 

Verken lesbiske, homofile eller heterofile har et spesielt utseende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ganske mange har et gjenkjennelig utseende, fex traktor lesbisk eller lær homse.

Joda, men det betyr ikke at alle som har noen av disse "gjenkjennelige" trekkene, nødvendigvis tilhører de gruppene.

Men jeg skal ikke bidra til ytterligere avsporing. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun der Kathinka ser litt lesbisk ut?

Anonymkode: 6cabf...85a

Ja, mulig hun er det. 

Skrevet
Vhanja skrev (45 minutter siden):

Jeg kjenner jeg orker ikke forholde meg til slikt. 

At @labanhar blitt en dame over natta? 

Skrevet
Musikk skrev (7 minutter siden):

At @labanhar blitt en dame over natta? 

Tror nok @Vhanja svarte på hovedinnlegget her, ikke på avsporingen. 

Skrevet
laban skrev (1 minutt siden):

Du har lurt alle i åres vis😄avsporing liker jeg. 

Skrevet
Musikk skrev (3 minutter siden):

Du har lurt alle i åres vis😄

Nei, det tror jeg ikke. 

Skrevet (endret)

Tilbakke til Nora som ikke lengre hetter syltetøy til etternavn🥺hva sier vi da? 

Endret av Musikk
Skrevet
laban skrev (8 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke. 

Du hadde vært innmari god til å bløffe oss dersom du hadde vært en gravid mann for en del år siden, altså! 😂 Men nei, du har sagt såpass mange ganger opp gjennom årene at du er kvinne / mor at jeg ikke trodde noen trodde du var mann.

Skrevet

Til hovedtemaet: Hadde ikke fått med meg verken reklamefilmen eller kritikken før nå. Nå søkte jeg opp filmen på YouTube, og jeg leste lenken som @laban la ut. Jeg blir ikke provosert av reklamen, iallfall ikke hvis du ser bort fra at den er KI-generert og generelt sett litt slitsom. Jeg er enig med laban i at poenget her er å sette fokus på navneskiftet.

Når det er sagt, synes jo jeg jo at det er litt synd når produktnavn som jeg har kjent hele livet blir borte. Men er jo ikke første gangen det skjer. 

Til dette med navnebytte ved giftemål: folk må jo gjøre som de vil med dette, men selv har jeg ikke funnet det naturlig å bytte etternavn. Jeg tror jeg ville ha savnet å ha mitt navn som etternavn om jeg hadde tatt mannens navn, og i en sånn sammenheng hadde det ikke vært godt nok for meg å ha det som et mellomnavn. 

Jeg mener overhodet ikke at den enkelte som tar mannens navn er underkastet han på noe som helst vis. Men at det er en arkaisk skikk med rot i gamle, foreldede kjønnsrollemønster er jo et faktum. Jeg kan forstå følelsen av romantikk og tradisjon, og ikke minst det praktiske i at alle i familien har samme navn. Men det siste hensynet burde jo ført til at det var jevnere fordelt mellom kjønnene hvem som byttet navn, og det er det jo ikke. 

Skrevet
Musikk skrev (10 timer siden):

Du har lurt alle i åres vis😄avsporing liker jeg. 

Nei, hun har verken lurt «alle» eller i «årevis»! :) 

Skrevet
laban skrev (11 timer siden):

Ja, det var hovedinnlegget. 😅

Worrisome_plenty
Skrevet

Men seriøst hvorfor blir en lesbisk dame provosert av heterofile navnetradisjoner?

Skrevet
Worrisome_plenty skrev (11 minutter siden):

Men seriøst hvorfor blir en lesbisk dame provosert av heterofile navnetradisjoner?

Det var vel litt det at hun mente at det var en trend nå om at kvinner skulle tilbake til kjøkkenbenken, hvis jeg forsto henne rett. Ikke at jeg har sett noe til den trenden, men nå følger jeg  nok ikke godt nok med.   

Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Det var vel litt det at hun mente at det var en trend nå om at kvinner skulle tilbake til kjøkkenbenken, hvis jeg forsto henne rett. Ikke at jeg har sett noe til den trenden, men nå følger jeg  nok ikke godt nok med.   

I USA er det vel en del unge jenter som synes det høres fint ut å være tradwifes for tiden. De fleste har nok sett for mange rosablogger og tror det dreier seg om å være søtt kledd og bake cupcakes. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...