Gå til innhold

Hvorfor er det borderline pasientene som får oppmerksomheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble kanskje en klønete overskrift, men jeg skal forsøke forklare meg og hva jeg mener. 

Borderline pasienter får eget behandlingstilbud på DPS og det virker som at det både forskers mer og snakkes mer om denne diagnosen jevnt over. Googler man finner man mange flere artikler, podcaster, videoer og bøker om denne personlighetsforstyrrelsen enn de andre personlighetsforstyrrelsene. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 70c65...f90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis fordi den har mest negative konsekvenser, men samtidig er mulig å behandle. 

Antisosial/dyssosial har mer negative konsekvenser, men her finnes ingen behandling. 

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Sannsynligvis fordi den har mest negative konsekvenser, men samtidig er mulig å behandle. 

Antisosial/dyssosial har mer negative konsekvenser, men her finnes ingen behandling. 

Hvorfor/hvordan får man borderline/dyssosial?

Anonymkode: ef37c...4bf

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Er unnvikende på 2. plass? Det er den eneste andre personlighetsforstyrrelsen jeg har hørt der er behandlingstilbud for enkelte utvalgte  steder?

Hvorfor finnes det ingen behandling? Og er det noe som jobbes med å få til?

Anonymkode: 70c65...f90

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...