Gå til innhold

Overveldet av husarbeid pga depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når det ikke ser ut hjemme? Når det er rot, oppvask, klesvask som ikke har blitt gjort noe med på lenge pga depresjon? Det føles skikkelig overveldende og jeg føler meg/blir helt handlingslammet av det hele.

Anonymkode: 2a63c...6d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gjør man når det ikke ser ut hjemme? Når det er rot, oppvask, klesvask som ikke har blitt gjort noe med på lenge pga depresjon? Det føles skikkelig overveldende og jeg føler meg/blir helt handlingslammet av det hele.

Har du mulighet til å spørre om noen kan hjelpe deg? Mor, eller noen andre? 

Skrevet
Medmenneske skrev (Akkurat nå):

Har du mulighet til å spørre om noen kan hjelpe deg? Mor, eller noen andre? 

Jeg synes det er skikkelig flaut å ha det slik og synes og det er flaut å skulle spørre om hjelp. Men psykiatritjenesten er jo innom uansett så de kunne kanskje hjelpe til litt. Noe blir jo vanskelig for de å hjelpe til med da, men noe kan de kanskje gjøre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er skikkelig flaut å ha det slik og synes og det er flaut å skulle spørre om hjelp. Men psykiatritjenesten er jo innom uansett så de kunne kanskje hjelpe til litt. Noe blir jo vanskelig for de å hjelpe til med da, men noe kan de kanskje gjøre?

La de hjelpe deg ❤️

Skrevet

Ta en ting hver dag? Unødvendig å ta alt på en dag.

Anonymkode: 7e19b...7cf

Skrevet

La de hjelpe deg ❤️

Det ville være en bra begynnelse i alle fall. Man føler jeg jo også litt verre nesten når ting ikke er på stell og det er rot og skittent rundt om kring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sant det.

Skrevet

Det ville være en bra begynnelse i alle fall. Man føler jeg jo også litt verre nesten når ting ikke er på stell og det er rot og skittent rundt om kring.

Ja, det er helt klart en begynnelse. Kanskje du kan være med å bidra litt selv også? Det er kanskje litt lettere når man er flere?

Skrevet

Ja, det er helt klart en begynnelse. Kanskje du kan være med å bidra litt selv også? Det er kanskje litt lettere når man er flere?

Ja. Jeg tenker jo selvfølgelig bidra selv også. Hadde vært rart å bare sitte der å se på at de jobbet hehe. Tenker hvis jeg f.eks støvsuger kan de vaske?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Det kan være nyttig å sette et lite mål for hver dag.

Skrevet

Ja. Jeg tenker jo selvfølgelig bidra selv også. Hadde vært rart å bare sitte der å se på at de jobbet hehe. Tenker hvis jeg f.eks støvsuger kan de vaske?

Det synes jeg høres ut som en god plan.

Skrevet

Jeg lager liste for hver dag. Deler oppgavene inn i bittesmå biter. Ta ut av oppvaskemaskin er en oppgave, sette inni en nu oppgave, vaske over benkene en tredje. Så har jeg pauser mellom hver oppgave. Bruker timer. 20 min pause mellom hver oppgave. Ikke for mange oppgaver hver dag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...