AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Mener dere jeg burde få en ny sjanse eller ikke? Gjerne begrunn svaret ditt hvorfor du mener som du gjør. (Ikke det at jeg tror at det faktisk kan hjelpe meg å komme meg inn igjen på Kvinneguiden dersom noen her mener jeg burde få lov. Er mer interessant å bare høre deres begrunnelser for om man bør få en ny sjanse i en slik eller lignende situasjon eller ikke). Jeg synes det skulle være større terskel for å gi brukere som har blitt utestengt permanent en ny sjanse. Jeg ble permanent utestengt fra Kvinneguiden for 2 år siden fordi jeg hadde opprettet for mange tråder om suicidalitet (det var ikke så lett for meg å forstå hvor grensen gikk). Jeg fikk tips fra Admin å heller benytte meg av forumet her og jeg synes jo absolutt dette er et veldig bra forum også, med mange bra brukere som gir gode innspill og svar men jeg savner å kunne bruke Kvinneguiden med tanke på at det er mange flere brukere der inne og litt mer interesse for enkelte tema som ikke er psykiatri. Og for dere som undrer dere så har jeg virkelig tatt til meg de tilbakemeldingene som førte til utestengelse fra Kvinneguiden, jeg har i løpet av de siste 2 årene her inne aldri fått en eneste varsel eller tilsnakk fra Admin (og naturligvis heller aldri blitt utestengt herfra). Anonymkode: bf865...4d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden En annen ting er det at jeg har vært på kvinneguiden av og på siden jeg var 12 år. Jeg har aldri fått varsler eller utestengelse der før jeg ble psykisk syk da jeg var 20 og begynte å ha spørsmål rundt suicidalitet. Og det å skrive om suicidalitet er den eneste regelen jeg noen gang har brutt der inne (så vidt jeg vet og kan huske av advarsler og tilbakemelding fra moderatorer og admin). Anonymkode: bf865...4d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En annen ting er det at jeg har vært på kvinneguiden av og på siden jeg var 12 år. Jeg har aldri fått varsler eller utestengelse der før jeg ble psykisk syk da jeg var 20 og begynte å ha spørsmål rundt suicidalitet. Og det å skrive om suicidalitet er den eneste regelen jeg noen gang har brutt der inne (så vidt jeg vet og kan huske av advarsler og tilbakemelding fra moderatorer og admin). Anonymkode: bf865...4d7 Da har du kanskje lært nå da og ikke spre den dritten utover forumet. Anonymkode: 9deb5...194 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du kanskje lært nå da og ikke spre den dritten utover forumet. Anonymkode: 9deb5...194 Jeg skriver fortsatt om suicidalitet av og til. Synes du det er helt feil, selv her inne der det ikke er brudd på reglene? Anonymkode: bf865...4d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mener dere jeg burde få en ny sjanse eller ikke? Gjerne begrunn svaret ditt hvorfor du mener som du gjør. (Ikke det at jeg tror at det faktisk kan hjelpe meg å komme meg inn igjen på Kvinneguiden dersom noen her mener jeg burde få lov. Er mer interessant å bare høre deres begrunnelser for om man bør få en ny sjanse i en slik eller lignende situasjon eller ikke). Jeg synes det skulle være større terskel for å gi brukere som har blitt utestengt permanent en ny sjanse. Jeg ble permanent utestengt fra Kvinneguiden for 2 år siden fordi jeg hadde opprettet for mange tråder om suicidalitet (det var ikke så lett for meg å forstå hvor grensen gikk). Jeg fikk tips fra Admin å heller benytte meg av forumet her og jeg synes jo absolutt dette er et veldig bra forum også, med mange bra brukere som gir gode innspill og svar men jeg savner å kunne bruke Kvinneguiden med tanke på at det er mange flere brukere der inne og litt mer interesse for enkelte tema som ikke er psykiatri. Og for dere som undrer dere så har jeg virkelig tatt til meg de tilbakemeldingene som førte til utestengelse fra Kvinneguiden, jeg har i løpet av de siste 2 årene her inne aldri fått en eneste varsel eller tilsnakk fra Admin (og naturligvis heller aldri blitt utestengt herfra). Anonymkode: bf865...4d7 Men hva er det som gjør at du ikke forstår hva som er greit for andre å lese og ikke? Hva er det som gjør at du gjentatte ganger ikke forsto hvor grensene gikk? Og hvorfor bruker du KG som forum til å snakke om slike ting når det finnes behandlere og hjelp i hverdagen? Anonymkode: 3609b...e0e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men hva er det som gjør at du ikke forstår hva som er greit for andre å lese og ikke? Hva er det som gjør at du gjentatte ganger ikke forsto hvor grensene gikk? Og hvorfor bruker du KG som forum til å snakke om slike ting når det finnes behandlere og hjelp i hverdagen? Anonymkode: 3609b...e0e Det som gjør at jeg ikke forstår det er vel kanskje at jeg selv tåler å lese alt og dermed ikke helt forstår hvordan andre kan bli eller blir påvirket. Jeg brukte KG til å snakke om ting fordi jeg ikke turte å snakke om det med behandler. Anonymkode: bf865...4d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som gjør at jeg ikke forstår det er vel kanskje at jeg selv tåler å lese alt og dermed ikke helt forstår hvordan andre kan bli eller blir påvirket. Jeg brukte KG til å snakke om ting fordi jeg ikke turte å snakke om det med behandler. Anonymkode: bf865...4d7 Da er forbudet helt på sin plass fordi du fortsatt ikke forstår eller kommer til å gjenkjenne om du skulle tråkke over grensen igjen. Du er nok stuck med dol 🙂 Anonymkode: 3609b...e0e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da er forbudet helt på sin plass fordi du fortsatt ikke forstår eller kommer til å gjenkjenne om du skulle tråkke over grensen igjen. Du er nok stuck med dol 🙂 Anonymkode: 3609b...e0e Jeg er uenig med deg i det. Jeg har fått med meg at på KG er det like så greit å aldri nevne suicidalitet. Mens her inne er det helt greit å spørre om hjelp og andres tanker rundt suicidalitet så lenge man ikke fremstår som at man er i akutt fare. Lønner seg også å skrive mer generelt rundt det, enn å skrive personlig. DOL er ikke det verste man kan være stuck med 🙂 Anonymkode: bf865...4d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Både og. På den ene siden mener jeg ofte at man bør få en ny sjanse. Men så kommer det an på hvor mange sjanser man har hatt før. Hvor mange ganger skal man få prøve? Hvor mye tid skal moderator bruke på èn bruker som gjentar samme feil mange ganger? Ett sted må grensen gå. Anonymkode: af810...6f7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både og. På den ene siden mener jeg ofte at man bør få en ny sjanse. Men så kommer det an på hvor mange sjanser man har hatt før. Hvor mange ganger skal man få prøve? Hvor mye tid skal moderator bruke på èn bruker som gjentar samme feil mange ganger? Ett sted må grensen gå. Anonymkode: af810...6f7 Jeg ser argumentet ditt. Hvor mange sjanser man burde få har jeg ikke noen mening om, men det å bli utestengt på livstid uten å få en sjanse til etter ett eller flere år synes jeg er strengt. Med mindre man har brutt norsk lov da. Anonymkode: bf865...4d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser argumentet ditt. Hvor mange sjanser man burde få har jeg ikke noen mening om, men det å bli utestengt på livstid uten å få en sjanse til etter ett eller flere år synes jeg er strengt. Med mindre man har brutt norsk lov da. Anonymkode: bf865...4d7 Men har du tatt kontakt med Kvinneguiden nå etter noen år borte og spurt om en sjanse til? Anonymkode: af810...6f7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men har du tatt kontakt med Kvinneguiden nå etter noen år borte og spurt om en sjanse til? Anonymkode: af810...6f7 Ikke nå i det siste nei, men jeg spurte om det var muligheter for en sjanse til om f.eks 1 år da jeg ble utestengt og fikk nei da. Anonymkode: bf865...4d7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.