Gå til innhold

Hvordan vet jeg om svarene mine her inne virkelig er til hjelp eller egentlig bare plagsomme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg nok burde skrevet denne tråden med brukernavn, men jeg er for feig til det. Så det får bli generelle svar svar fra dere på om hvordan vet om svarene man gir er  til hjelp eller bare plagsomme og ikke nøyaktig et svar på om mine svar er hjelpsomme eller plagsomme.

Dette er noe jeg tenker mye på. Jeg forsøker jo alltid skrive bra, hjelpsomme, reflekterte osv svar men det kan jo godt hende noen/dere opplever svarene mine som plagsomme likevel? Som at jeg bare svarer for å gi et svar eller som at jeg bommer helt med det jeg skriver, eller noe annet negativt?

Anonymkode: 0f767...20d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, jeg skjønner jo at det ikke er enten eller. Noen kan oppleve meg hjelpsom, andre plagsom osv. Ville bare presisere dette da det nok ikke kommer helt frem over her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet jeg nok burde skrevet denne tråden med brukernavn, men jeg er for feig til det. Så det får bli generelle svar svar fra dere på om hvordan vet om svarene man gir er  til hjelp eller bare plagsomme og ikke nøyaktig et svar på om mine svar er hjelpsomme eller plagsomme.

Dette er noe jeg tenker mye på. Jeg forsøker jo alltid skrive bra, hjelpsomme, reflekterte osv svar men det kan jo godt hende noen/dere opplever svarene mine som plagsomme likevel? Som at jeg bare svarer for å gi et svar eller som at jeg bommer helt med det jeg skriver, eller noe annet negativt?

"vi" er ikke en ensartet gruppe. Noen vil like svarene, andre ikke. Slik er det for alle oss andre også.

Anonymkode: cbf65...6b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"vi" er ikke en ensartet gruppe. Noen vil like svarene, andre ikke. Slik er det for alle oss andre også.

Kan du tenke deg en bruker på forumet som skriver plagsomme svar? Kan du tenke deg til at det er meg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du tenke deg en bruker på forumet som skriver plagsomme svar? Kan du tenke deg til at det er meg?

Du virker langt over normalt opphengt i dette. Det høres ikke sunt ut.

Anonymkode: 0d668...6b1

Skrevet

Du virker langt over normalt opphengt i dette. Det høres ikke sunt ut.

Anonymkode: 0d668...6b1

Jeg vet. Det er ikke sunt. Du skulle bare visst hvordan dette er 'i det virkelig livet'.

Skrevet

Hva jeg synes er irriterende og hva andre synes er irriterende kan være to ulike ting. Prøv å svar andre med på en fin måte og forsøk å bidra om du kan. Alle liker hyggelige folk. Du trenger ikke gjøre mer enn det. Ikke vær så selvsentrert :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva jeg synes er irriterende og hva andre synes er irriterende kan være to ulike ting. Prøv å svar andre med på en fin måte og forsøk å bidra om du kan. Alle liker hyggelige folk. Du trenger ikke gjøre mer enn det. Ikke vær så selvsentrert :) 

Ja, jeg vet jo egentlig det. Hehe uff, ja jeg er nok veldig selvsentrert egentlig. Og jeg er nok ikke helt klar over det selv hvor ille det egentlig er. Jeg er ikke det med vilje da... Men... 

Skrevet

Ja, jeg vet jo egentlig det. Hehe uff, ja jeg er nok veldig selvsentrert egentlig. Og jeg er nok ikke helt klar over det selv hvor ille det egentlig er. Jeg er ikke det med vilje da... Men... 

Har du autisme?

Anonymkode: 2149f...5ed

Skrevet

Har du autisme?

Hvorfor spør du? Er det vanlig å være selvsentrert når man har autisme?

Skrevet

Hvorfor spør du? Er det vanlig å være selvsentrert når man har autisme?

Du virker unormalt opphengt i dette. 

De aller fleste vil ha en en grei oppfatning av sine bidrag og hvordan de rent objektivt vil kunne oppfattes av mottaker, uten å måtte søke bekreftelse fra andre. 

Skrevet

Du virker unormalt opphengt i dette. 

De aller fleste vil ha en en grei oppfatning av sine bidrag og hvordan de rent objektivt vil kunne oppfattes av mottaker, uten å måtte søke bekreftelse fra andre. 

Jeg tror jeg nok egentlig har en grei/viss oppfatning av det du nevner. Men så blir jeg så ufattelig usikker på meg selv at jeg må bare spørre likevel.

Skrevet

Har ikke opplevd deg som plagsom i svar du gir til andre. Men den masseproduksjonen du har av tråder er litt plagsomt, det skal jeg medgi.

Anonymkode: 52dbe...2d1

Skrevet

Du skriver det du mener er det rette på en ryddig og ordentlig måte. Ikke bry deg så mye om og tilfredsstille andre.
Det er noen brukere her som er veldig opptatt av og være enig med visse andre. 

Anonymkode: 43434...6f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke opplevd deg som plagsom i svar du gir til andre. Men den masseproduksjonen du har av tråder er litt plagsomt, det skal jeg medgi.

Anonymkode: 52dbe...2d1

Ok, det er fint å høre. Jeg er enig i det og hadde nok følt det samme hadde jeg opplevd det fra noen andre. Jeg skal forsøke få meg et liv og ellers bruke dagboken mer, da er det jo lettere å være plagsom der uten at det plager noen ettersom en enkelt dagbok er enklere å ignorere enn et flust av enkelt tråder ute på forumet. Utenom det vil jeg gjerne si at jeg skjønner veldig godt at det er plagsomt med mange tråder og jeg prøver virkelig begrense meg men enkelte ganger mister jeg det litt, enkelte dager er det eneste jeg gjør å sitte på forumet så man blir sikkert litt blind.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du skriver det du mener er det rette på en ryddig og ordentlig måte. Ikke bry deg så mye om og tilfredsstille andre.
Det er noen brukere her som er veldig opptatt av og være enig med visse andre. 

Anonymkode: 43434...6f9

Jeg skal prøve på det.
Jeg er helt sikkert en av de brukerne du nevner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok, det er fint å høre. Jeg er enig i det og hadde nok følt det samme hadde jeg opplevd det fra noen andre. Jeg skal forsøke få meg et liv og ellers bruke dagboken mer, da er det jo lettere å være plagsom der uten at det plager noen ettersom en enkelt dagbok er enklere å ignorere enn et flust av enkelt tråder ute på forumet. Utenom det vil jeg gjerne si at jeg skjønner veldig godt at det er plagsomt med mange tråder og jeg prøver virkelig begrense meg men enkelte ganger mister jeg det litt, enkelte dager er det eneste jeg gjør å sitte på forumet så man blir sikkert litt blind.

Du som er så redd for å bli mislikt; det virker ikke som du har noen sperrer når det gjelder å ta plass på forumet? Tenker da på alle trådene du oppretter (som bidrar til at mye annet forsvinner langt bakover).

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du som er så redd for å bli mislikt; det virker ikke som du har noen sperrer når det gjelder å ta plass på forumet? Tenker da på alle trådene du oppretter (som bidrar til at mye annet forsvinner langt bakover).

Ser ikke problemet med at hun oppretter mange tråder. SÅ mye aktivitet på forumet er det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Godt poeng. Hvis jeg skal gi et ordentlig svar så ser jeg ikke helt på det å skrive tråder her inne som å ta opp plass. Selv om jeg nok absolutt burde tenke på den måten. Når jeg skriver med brukernavn tenker jeg på det på den måten siden da ser jo alle at det er meg, men når jeg skriver som anonym er jeg nok litt for naiv og tenker at folk her ikke ser sammenhenger og skjønner at det er meg. Jeg er også så vandt til å skrive på forum om alt og ingenting ettersom jeg har gjort det nesten daglig siden jeg var barn at det kommer veldig naturlig for meg. Å si noe eller ta opp plass IRL blir noe helt annet. Beklager litt rotete forklaring men håper du skjønte likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...