Gå til innhold

Hvordan vet jeg om svarene mine her inne virkelig er til hjelp eller egentlig bare plagsomme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må lese en gang til, jeg skriver ikke på vegne av "oss". 

Anonymkode: d8126...416

Du trenger ikke å være redd for å være for mye, eller ikke være nyttig for oss andre. 

Anonymkode: 2149f...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du trenger ikke å være redd for å være for mye, eller ikke være nyttig for oss andre. 

Anonymkode: 2149f...5ed

Det er ikke det samme som å si «vi andre synes …», «vi vil …» eller «på vegne av oss andre kan jeg si …». Jeg tilskriver ikke andre forumbrukerne noen mening eller følelse. Jeg sier noe om hva trådstarter ikke trenger å bry seg om. 

Å omtale en gruppe er ikke det samme som å uttale seg på gruppens vegne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud så kjedelig det ville vært her inne ute  deg. Opprett så mange tråder du vil. Forhåpentligvis, for din egen del, vil du bli tryggere på deg selv og behovet for å spørre om alt blir mindre, men sånn ståa er nå har du masse du lurer på, og forumet her er til for å spørre om sånt. Du trenger ikke å være redd for å være for mye, eller ikke være nyttig for oss andre. 

Helt enig.
Hvis det kan bidra til at du blir tryggere på deg selv, opprett så mange tråder du vil. Hvis noen synes det er plagsomt kan de la være og lese.

Du har min fulle støtte. Stå opp for deg selv. Du har ingen grunn til og be om tillatelse og skrive her.

Anonymkode: 43434...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Skriv akkurat hva du ønsker og vil!!!❤️

Anonymkode: 9d919...2ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lover deg og alle andre her inne at jeg heretter skal skrive alle tanker jeg har som jeg egentlig ønsker å opprette en tråd om på forumet ned i ett dokument for meg selv fremfor å faktisk poste på forumet den neste måneden. Og i stedet for å diskutere det på forumet skal jeg heller diskutere det med behandlere. Eller skrive ned mine egne tanker, følelser, refleksjoner i dette dokumentet. Og når jeg etter denne måneden kommer tilbake til forumet skal jeg maks opprette en tråd i uka under brukernavn. 

Anonymkode: 0f767...20d

Hvorfor skal du la et par negative innlegg begrense deg til og bare opprette en tråd i uka. Ikke gi noen den makten.
Du oppretter akkurat så mange tråder du vil. Les alle de positive svarene du har fått, det er de som teller. 

Skrevet
Sjø skrev (2 timer siden):

Ja, greit. Det er jeg som står bak tråden. (Det er sikker så åpenbart for de fleste at jeg kan like gjerne bare være ærlig om det). Kommer sikkert til å angre, men hele hovedgrunnen min til å være på forumet er å bli bedre så jeg får vel bare øve meg på å stå i dette ubehaget.

Jeg har aldri tenkt at du oppretter mange tråder eller tar stor plass, med mindre det er på psykiatriforumet du mener? Der er jeg svært sjeldent innom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud så kjedelig det ville vært her inne ute  deg. Opprett så mange tråder du vil. Forhåpentligvis, for din egen del, vil du bli tryggere på deg selv og behovet for å spørre om alt blir mindre, men sånn ståa er nå har du masse du lurer på, og forumet her er til for å spørre om sånt. Du trenger ikke å være redd for å være for mye, eller ikke være nyttig for oss andre. 

Jeg synes det er interessant at du er uenig med de andre egentlig. Mener du virkelig at det ville være kjedelig her inne uten meg eller er det ironi? (Sånt er jo ikke alltid så lett å skjønne over internett). Jeg tenker jeg tar meg en måneds pause fra posting så får en se hva som skjer etter det. Jeg setter alt for mye pris på forumet og brukerne her inne til å forlate det helt så det kommer nok ikke til å skje, men jeg kan nok med stor fordel bruke mye mindre tid her inne (og mer tid på å leve livet mitt).

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Kjære vene, når ble det et problem at det er liv i forumet? At tråder blir liggende fremme lenge er jo ikke et sunnhetstegn for et forum. 

Jeg er helt uenig. Lag alle trådene med så mange spørsmål som du vil. Det er det forumet er for. Noenting kan plasseres i dagboken, men vil du ha noe åpent så go for it. Det er positivt at det er liv på forumet. 

Interessant at du også er uenig. Jeg tenker jeg gjør som jeg hadde tenkt denne måneden også ser jeg hvordan ting blir etter det (se svaret under, det begrunner hvorfor). Jeg kjenner bare nå at jeg egentlig har et ganske stort behov for å klare å reflektere mer selv samt diskutere ting direkte med behandlerne mine fremfor å diskutere alt her inne først.

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor skal du la et par negative innlegg begrense deg til og bare opprette en tråd i uka. Ikke gi noen den makten.
Du oppretter akkurat så mange tråder du vil. Les alle de positive svarene du har fått, det er de som teller. 

Fordi jeg er enig i at det er et problem. Det er jo noe som har skjedd over lang tid, jeg har fått negative tilbakemeldinger på det flere ganger tidligere også ikke bare nå. Jeg tenker at fordelene med å opprette så mange tråder jeg ønsker er mye mindre enn ulempene. Men den viktigste grunnen tenker jeg er at jeg selv ønsker å forsøke bruke forumet mindre. Jeg tenker som sagt ovenfor at jeg kunne hatt godt av å reflektere litt mer selv samt diskutere det direkte med behandlere IRL fremfor å skulle umiddelbart søke svar og hjelp her inne. 

Lillemus skrev (14 minutter siden):

Jeg har aldri tenkt at du oppretter mange tråder eller tar stor plass, med mindre det er på psykiatriforumet du mener? Der er jeg svært sjeldent innom.

Det er på psykiatriforumet ja. De aller fleste trådene har jeg og opprettet som anonym så skal en skjønne at det er meg må en følge litt med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet jeg nok burde skrevet denne tråden med brukernavn, men jeg er for feig til det. Så det får bli generelle svar svar fra dere på om hvordan vet om svarene man gir er  til hjelp eller bare plagsomme og ikke nøyaktig et svar på om mine svar er hjelpsomme eller plagsomme.

Dette er noe jeg tenker mye på. Jeg forsøker jo alltid skrive bra, hjelpsomme, reflekterte osv svar men det kan jo godt hende noen/dere opplever svarene mine som plagsomme likevel? Som at jeg bare svarer for å gi et svar eller som at jeg bommer helt med det jeg skriver, eller noe annet negativt?

Anonymkode: 0f767...20d

Noen er nok negative til alle svar du gir andre ikke. 

Skrevet

Nå har jeg ingen mening om du oppretter for mange tråder og jeg svarer derfor generelt.

Men som det har vært diskutert tidligere her på forumet så kan det oppleves som spam når én og samme bruker oppretter mange tråder over en relativt kort tidsperiode. Det har ikke så mye å si om det er med nick/anonym. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...