Gå til innhold

Hvordan vet jeg om svarene mine her inne virkelig er til hjelp eller egentlig bare plagsomme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ser ikke problemet med at hun oppretter mange tråder. SÅ mye aktivitet på forumet er det ikke. 

Takk for det. Jeg ser likevel kritikken og tenker jeg skal prøve begrense meg mer. Ikke bare for andre brukere her innes del som opplever det som plagsomt og/eller ødeleggende for andre, men også for egen del. Jeg har nok bare godt av å tenke og reflektere litt mer for meg selv (eller ta det opp med behandler i psykiatrien) enn å opprette en tråd på forum eller chat gpt med en gang når jeg har en problemstilling eller et spørsmål. Jeg ser jo egentlig selv på det som ganske negativt å bruke forumet så mye så jeg ønsker jo å bli bedre på det selv også, ikke bare fordi andre (kan) synes at det er plagsomt.

Anonymkode: 0f767...20d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke fokusere på å også fylle livet ditt med andre ting? Se TV-serier, filmer eller dokumentarer, gå en tur (geocaching og stolpejakt er gøy og gir et mål med turene), start med en hobby, les en bok, begynn med håndarbeid... fyll dagene med noe annet enn å bare sitte på forum. 

Det er noe vi alle vil ha godt av.

Anonymkode: 0d668...6b1

Jo så absolutt kan jeg det og det har vært planen min de siste årene egentlig. Og i enkelte perioder klarer jeg det og. Men så spesielt når jeg er dårlig orker jeg ingenting annet enn å sitte hjemme og har ikke fokus nok til å lese eller se serie og da blir det lett til at jeg tyr til forumet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for det. Jeg ser likevel kritikken og tenker jeg skal prøve begrense meg mer. Ikke bare for andre brukere her innes del som opplever det som plagsomt og/eller ødeleggende for andre, men også for egen del. Jeg har nok bare godt av å tenke og reflektere litt mer for meg selv (eller ta det opp med behandler i psykiatrien) enn å opprette en tråd på forum eller chat gpt med en gang når jeg har en problemstilling eller et spørsmål. Jeg ser jo egentlig selv på det som ganske negativt å bruke forumet så mye så jeg ønsker jo å bli bedre på det selv også, ikke bare fordi andre (kan) synes at det er plagsomt.

Så bra. Da håper jeg ordene dine her fører til handling og etterlevelse. Det er jo noe helt voldsomt som du har holdt på/holder på. Vil nesten sidestille det med spamming tidvis. 

Anonymkode: 52dbe...2d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo så absolutt kan jeg det og det har vært planen min de siste årene egentlig. Og i enkelte perioder klarer jeg det og. Men så spesielt når jeg er dårlig orker jeg ingenting annet enn å sitte hjemme og har ikke fokus nok til å lese eller se serie og da blir det lett til at jeg tyr til forumet.

Et annet problem jeg har er nok at jeg har ødelagt konsentrasjon og vilje til å gjøre ting i hverdagen med å sitte på forum og spesielt det med å scrolle på telefonen (tiktok, instagram osv). Jeg er så vandt til å få umiddelbar belønning at å gjøre noe som ikke gir det er blitt skikkelig vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg litt streng, men hvis du har fokus nok til både skrive, lese og svare på forum, da klarer du også å se en enkel serie eller lese. Trenger ikke være noe superavansert. Det virker mer som en uvane hvor du har "lært" hjernen din at dette er hva du gjør. 

Du må lære hjernen din nye baner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du som er så redd for å bli mislikt; det virker ikke som du har noen sperrer når det gjelder å ta plass på forumet? Tenker da på alle trådene du oppretter (som bidrar til at mye annet forsvinner langt bakover).

Anonymkode: 2149f...5ed

Enig. Godt sagt. 

psykedeliker
Skrevet

Jeg skal gjøre det enkelt for deg og gi deg det du fisker etter: svarene dine er bare plagsomme.

Fornøyd nå?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal gjøre det enkelt for deg og gi deg det du fisker etter: svarene dine er bare plagsomme.

Fornøyd nå?

Hun fisker ikke etter det, hun vil høre det motsatte. 

AnonymBruker
Skrevet

Så bra. Da håper jeg ordene dine her fører til handling og etterlevelse. Det er jo noe helt voldsomt som du har holdt på/holder på. Vil nesten sidestille det med spamming tidvis. 

Jeg lover deg og alle andre her inne at jeg heretter skal skrive alle tanker jeg har som jeg egentlig ønsker å opprette en tråd om på forumet ned i ett dokument for meg selv fremfor å faktisk poste på forumet den neste måneden. Og i stedet for å diskutere det på forumet skal jeg heller diskutere det med behandlere. Eller skrive ned mine egne tanker, følelser, refleksjoner i dette dokumentet. Og når jeg etter denne måneden kommer tilbake til forumet skal jeg maks opprette en tråd i uka under brukernavn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lover deg og alle andre her inne at jeg heretter skal skrive alle tanker jeg har som jeg egentlig ønsker å opprette en tråd om på forumet ned i ett dokument for meg selv fremfor å faktisk poste på forumet den neste måneden. Og i stedet for å diskutere det på forumet skal jeg heller diskutere det med behandlere. Eller skrive ned mine egne tanker, følelser, refleksjoner i dette dokumentet. Og når jeg etter denne måneden kommer tilbake til forumet skal jeg maks opprette en tråd i uka under brukernavn. 

Eller du kan skrive ned en del av dine tanker i dagboken. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg litt streng, men hvis du har fokus nok til både skrive, lese og svare på forum, da klarer du også å se en enkel serie eller lese. Trenger ikke være noe superavansert. Det virker mer som en uvane hvor du har "lært" hjernen din at dette er hva du gjør. 

Du må lære hjernen din nye baner.

Jeg liker at du er streng. Takk. Jeg er helt enig, det er nok en uvane jeg har tillært hjernen. Skal forsøke lese resten av kvelden nå og logge av forumet.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Fornøyd nå?

Hva med svarene er plagsomt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun fisker ikke etter det, hun vil høre det motsatte. 

Jeg fisker ikke etter noe, det eneste jeg ønsker er 100% ærlige svar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så bra! 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fisker ikke etter noe, det eneste jeg ønsker er 100% ærlige svar.

Da kan du begynne med å poste med brukernavn, så vi vet hvem og hva vi faktisk snakker om.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så kjedelig det ville vært her inne ute  deg. Opprett så mange tråder du vil. Forhåpentligvis, for din egen del, vil du bli tryggere på deg selv og behovet for å spørre om alt blir mindre, men sånn ståa er nå har du masse du lurer på, og forumet her er til for å spørre om sånt. Du trenger ikke å være redd for å være for mye, eller ikke være nyttig for oss andre. 

Anonymkode: d8126...416

Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Da kan du begynne med å poste med brukernavn, så vi vet hvem og hva vi faktisk snakker om.

Ja, greit. Det er jeg som står bak tråden. (Det er sikker så åpenbart for de fleste at jeg kan like gjerne bare være ærlig om det). Kommer sikkert til å angre, men hele hovedgrunnen min til å være på forumet er å bli bedre så jeg får vel bare øve meg på å stå i dette ubehaget.

Endret av Sjø
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du som er så redd for å bli mislikt; det virker ikke som du har noen sperrer når det gjelder å ta plass på forumet? Tenker da på alle trådene du oppretter (som bidrar til at mye annet forsvinner langt bakover).

Kjære vene, når ble det et problem at det er liv i forumet? At tråder blir liggende fremme lenge er jo ikke et sunnhetstegn for et forum. 

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ok, det er fint å høre. Jeg er enig i det og hadde nok følt det samme hadde jeg opplevd det fra noen andre. Jeg skal forsøke få meg et liv og ellers bruke dagboken mer, da er det jo lettere å være plagsom der uten at det plager noen ettersom en enkelt dagbok er enklere å ignorere enn et flust av enkelt tråder ute på forumet. Utenom det vil jeg gjerne si at jeg skjønner veldig godt at det er plagsomt med mange tråder og jeg prøver virkelig begrense meg men enkelte ganger mister jeg det litt, enkelte dager er det eneste jeg gjør å sitte på forumet så man blir sikkert litt blind.

Jeg er helt uenig. Lag alle trådene med så mange spørsmål som du vil. Det er det forumet er for. Noenting kan plasseres i dagboken, men vil du ha noe åpent så go for it. Det er positivt at det er liv på forumet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud så kjedelig det ville vært her inne ute  deg. Opprett så mange tråder du vil. Forhåpentligvis, for din egen del, vil du bli tryggere på deg selv og behovet for å spørre om alt blir mindre, men sånn ståa er nå har du masse du lurer på, og forumet her er til for å spørre om sånt. Du trenger ikke å være redd for å være for mye, eller ikke være nyttig for oss andre. 

Du får snakke på vegne av deg selv, ikke «oss».

Jeg tror ikke det er bra verken for trådstarter eller forumet med en slik nærmest manisk opprettelse av stadig nye tråder, ofte med gjentagende innhold. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du får snakke på vegne av deg selv, ikke «oss».

Jeg tror ikke det er bra verken for trådstarter eller forumet med en slik nærmest manisk opprettelse av stadig nye tråder, ofte med gjentagende innhold. 

Du må lese en gang til, jeg skriver ikke på vegne av "oss". 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...