Gå til innhold

Tannlege straff for unge voksne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men er det de samme som glemmer tannlegetimene sine, eller tenke at det ikke er så nøye å møte opp, som bevisst ikke betaler på trikken? 

Hvem er disse unge voksne som får gratis tannbehandling? 

Anonymkode: f94f7...d7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ekstra skrev (4 minutter siden):

I følge denne artikkelen i DN, riktignok fra 2020, blir ca. halvparten av bøtene ikke betalt Ruter taper årlig 50 mill. på ubetalte «snike-bøter» | DN. Fra 2015-2020 hadde Ruter akkumulerte krav på ca. 250 mill., mao. ikke hundrevis av millioner årlig i ubetalte bøter. Jeg synes uansett beløpet var overraskende høyt.

Nå refererte jeg til inkassosakene.

Tallet jeg så sist var 96 mill, og det er en stund siden. Ruter har siden det trappet opp kontrollene kraftig.

AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/p1Wz8V/stortinget-vil-straffe-unge-voksne-som-ikke-moeter-til-tannlegen

I følge denne var det 2000 unge som ikke betalte, og det står at unge under 28 får 75 prosent av regningen dekket. Jeg tviler på at alle disse ungdommene er i den samme gruppen som de som ikke har råd til å betale eller ikke betaler på trikken. Så om det i hvert fall har en oppdragende effekt på 1000 av de, så kan man finne en annen måte å løse det på for de som verken møter eller har penger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/p1Wz8V/stortinget-vil-straffe-unge-voksne-som-ikke-moeter-til-tannlegen

I følge denne var det 2000 unge som ikke betalte, og det står at unge under 28 får 75 prosent av regningen dekket. Jeg tviler på at alle disse ungdommene er i den samme gruppen som de som ikke har råd til å betale eller ikke betaler på trikken. Så om det i hvert fall har en oppdragende effekt på 1000 av de, så kan man finne en annen måte å løse det på for de som verken møter eller har penger. 

Jeg synes uansett saken er litt latterlig å bruke trontaledebatten i Stortinget til.

1.000 konsultasjoner er i såfall snakk om 1 million kroner. Høyre har jo nærmest gått all in i denne saken og markedsført den i øst og vest. Var det det man klarte på 4 år i opposisjon med såpass mange mandater på Stortinget? Gratulerer og lykke til med å bygge et politisk fundament folk faktisk bryr seg om.

Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Jeg synes uansett saken er litt latterlig å bruke trontaledebatten i Stortinget til.

1.000 konsultasjoner er i såfall snakk om 1 million kroner. Høyre har jo nærmest gått all in i denne saken og markedsført den i øst og vest. Var det det man klarte på 4 år i opposisjon med såpass mange mandater på Stortinget? Gratulerer og lykke til med å bygge et politisk fundament folk faktisk bryr seg om.

Haha, ja, du et poeng. Helt enig i dette! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...