Gå til innhold

ADSL vs kabel ?


Zarine

Anbefalte innlegg

Vi flyttar frå ADSLen vår :-(

Midt i gleda over å ha klart å skaffe oss vår eigen stad å bu, så viser det seg at vi ikkje kan flytte med oss ADSLen vår fordi sentralen ikkje er klar for det der inne. Berre 15 kilometer frå der vi bur no, i same kommune, men tydelegvis knytta til ein anna telefonsentral. Korleis skal vi klare å venje oss av med det - har hatt ADSL no i tre månader og det har jo vore som paradis å rekne i forhold til slik det var för...

E d nokken som har erfaring med å koble seg til internett via kabel? Eg veit null og niks om det...

Det er opplegg for kabel-tv der vi skal flytte, og det vil vi nok ha... Det blir kanskje litt dyrare enn ADSL, men er det *bra* - og er det lettvint i forhold til dette peset med oppringing? Billigare enn å bruke telefonen blir det nok uansett, mtp vår internettbruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg på dette med kabel, for det har jeg ingen erfaring med, men kontakt Telenor så vil dere få vite når det er planlangt dere kan få ADSL der dere nå bor.

Jeg sjekket dette på internett for en tid siden der jeg bor og det så ut til at det kunne gå lang tid før "vår " sentral var klar for ADSL. Men bare noen uker etterpå fikk jeg brev fra Telenor om at dette var klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er installert kabel-tv der dere skal flytte er det en smal sak og få lagt inn internett via kabel.

Vi betaler ca 340 inklussive abonnement(Telenor) og har da 512 kb/s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg jobber hos UPC, og du kan ikke få internett over kabel hvis kabelfirmaet ikke tilbyr det. Faktisk få som gjør det, knapt noen utenom TeleNor og UPC. Så hvis det er UPC kan jeg svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er installert kabel-tv der dere skal flytte er det en smal sak og få lagt inn internett via kabel.

Vi betaler ca 340 inklussive abonnement(Telenor) og har da 512 kb/s.

Glemte å skrive at området der dere skal bo må være klargjort for internett via kabel.

Du kan ringe Telenor å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber hos UPC, og du kan ikke få internett over kabel hvis kabelfirmaet ikke tilbyr det. Faktisk få som gjør det, knapt noen utenom TeleNor og UPC. Så hvis det er UPC kan jeg svare.

Nei det er Telenor det er snakk om, ellers skal du ha takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber hos UPC, og du kan ikke få internett over kabel hvis kabelfirmaet ikke tilbyr det. Faktisk få som gjør det, knapt noen utenom TeleNor og UPC. Så hvis det er UPC kan jeg svare.

Har du noen formening om UPCs fremtid UIF?

Selv har jeg både bredbånd, kabelTV (digital) og telefon via UPC, men må si jeg er nyskjerrig på UPCs fremtid....

Selve tjenestene er ikke så aller verst, selv om jeg har et par ting å klage på.

Bredbåndsleveransen er jeg litt i tvil om blir levert etter hva de lover mtp hastighet.

Og spesielt lyden på digitalTV signalene via "setup-boksen" er dårlig. Det blir faktisk bedre lydgjengivelse via de analoge PAL signalene - og det er for dårlig!

Men selve billedgjengivelsen er bra.

Servicen (tilgjengeligheten) via telefon eller internett/mail skal jeg ikke uttale meg om, for slike ord egner seg ikke på trykk...:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HummerOgKanari

Har du noen formening om UPCs fremtid UIF?

Selv har jeg både bredbånd, kabelTV (digital) og telefon via UPC, men må si jeg er nyskjerrig på UPCs fremtid....

Selve tjenestene er ikke så aller verst, selv om jeg har et par ting å klage på.

Bredbåndsleveransen er jeg litt i tvil om blir levert etter hva de lover mtp hastighet.

Og spesielt lyden på digitalTV signalene via "setup-boksen" er dårlig. Det blir faktisk bedre lydgjengivelse via de analoge PAL signalene - og det er for dårlig!

Men selve billedgjengivelsen er bra.

Servicen (tilgjengeligheten) via telefon eller internett/mail skal jeg ikke uttale meg om, for slike ord egner seg ikke på trykk...:-)

Mvh

Set-top box - en boks som står på toppen av ditt "TV set".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Set-top box - en boks som står på toppen av ditt "TV set".

Kjært barn - mange navn:-)

Men du har helt rett i at jeg skrev det feil.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdager nå at jeg kan få internett via kabel her jeg bor nå, men ikke der jeg flytter om 2 uker.. Selv om det bare er 500 meter lenger borte..

Kanskje like greit, så sparer jeg de pengene...

Sjekka det via linken du gav mot vår framtidige adresse - og kva får eg til beskjed? "Telenor Avidi tilbyr ikke produkter eller tjenester i ..."

og det *må* da vere feil for vi veit jo at det er kabel der i burettslaget, og i informasjonspermen er det brev frå Telenor Avidi om kabeltilbudet frå dei!

Kan ein i det heile tatt stole på noko informasjon dei gir, må vel undre seg litt... Sjekk igjen du, Åsemor, prat gjerne med dei personleg. Kanskje det rett og slett ikkje stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka det via linken du gav mot vår framtidige adresse - og kva får eg til beskjed? "Telenor Avidi tilbyr ikke produkter eller tjenester i ..."

og det *må* da vere feil for vi veit jo at det er kabel der i burettslaget, og i informasjonspermen er det brev frå Telenor Avidi om kabeltilbudet frå dei!

Kan ein i det heile tatt stole på noko informasjon dei gir, må vel undre seg litt... Sjekk igjen du, Åsemor, prat gjerne med dei personleg. Kanskje det rett og slett ikkje stemmer?

Selv om det er innlagt kabel-tv der, så må området være klargjort for internett gjennom kabel.

Vi har hatt kabel-tv i mange år, men det var først for 1 1/2 år siden vi kunne benytte kabel-ineternett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det er innlagt kabel-tv der, så må området være klargjort for internett gjennom kabel.

Vi har hatt kabel-tv i mange år, men det var først for 1 1/2 år siden vi kunne benytte kabel-ineternett.

Ja men i fölge dette så fins det ikkje eingong TV-tilbud via kabel der vi skal bu, og det er jo åpenbart feil, så eg stiller meg litt tvilande til informasjonen ;-)

Men naturlegvis er det ikkje dermed sagt at det ikkje er slik at det ikkje er internett via kabel for dét. Eg må berre undersöke det litt närmare, og stoler altså ikkje heilt på internett-söket for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka det via linken du gav mot vår framtidige adresse - og kva får eg til beskjed? "Telenor Avidi tilbyr ikke produkter eller tjenester i ..."

og det *må* da vere feil for vi veit jo at det er kabel der i burettslaget, og i informasjonspermen er det brev frå Telenor Avidi om kabeltilbudet frå dei!

Kan ein i det heile tatt stole på noko informasjon dei gir, må vel undre seg litt... Sjekk igjen du, Åsemor, prat gjerne med dei personleg. Kanskje det rett og slett ikkje stemmer?

har akkurat fått meg bredbånd via UPS.

Men når jeg sjekka tlf nr. mitt på UPS' nettsider fikk jeg til svar at jeg ikke kan få verken kabel eller bredbånd. Salgskonsulenten forklarte med at de ikke hadde oppdatert databasen på nettet. Dette gjelder trolig oxo andre firmaer, så ikke gi opp håpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat fått meg bredbånd via UPS.

Men når jeg sjekka tlf nr. mitt på UPS' nettsider fikk jeg til svar at jeg ikke kan få verken kabel eller bredbånd. Salgskonsulenten forklarte med at de ikke hadde oppdatert databasen på nettet. Dette gjelder trolig oxo andre firmaer, så ikke gi opp håpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Har du noen formening om UPCs fremtid UIF?

Selv har jeg både bredbånd, kabelTV (digital) og telefon via UPC, men må si jeg er nyskjerrig på UPCs fremtid....

Selve tjenestene er ikke så aller verst, selv om jeg har et par ting å klage på.

Bredbåndsleveransen er jeg litt i tvil om blir levert etter hva de lover mtp hastighet.

Og spesielt lyden på digitalTV signalene via "setup-boksen" er dårlig. Det blir faktisk bedre lydgjengivelse via de analoge PAL signalene - og det er for dårlig!

Men selve billedgjengivelsen er bra.

Servicen (tilgjengeligheten) via telefon eller internett/mail skal jeg ikke uttale meg om, for slike ord egner seg ikke på trykk...:-)

Mvh

Det kan jeg ikke svare deg på, hovedsaklig fordi jeg ikke har nok kunnskaper om akkurat det du spør om. Jeg er en bitteliten brikke i systemet med 350 ansatte i UPC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Har du noen formening om UPCs fremtid UIF?

Selv har jeg både bredbånd, kabelTV (digital) og telefon via UPC, men må si jeg er nyskjerrig på UPCs fremtid....

Selve tjenestene er ikke så aller verst, selv om jeg har et par ting å klage på.

Bredbåndsleveransen er jeg litt i tvil om blir levert etter hva de lover mtp hastighet.

Og spesielt lyden på digitalTV signalene via "setup-boksen" er dårlig. Det blir faktisk bedre lydgjengivelse via de analoge PAL signalene - og det er for dårlig!

Men selve billedgjengivelsen er bra.

Servicen (tilgjengeligheten) via telefon eller internett/mail skal jeg ikke uttale meg om, for slike ord egner seg ikke på trykk...:-)

Mvh

Det kan jeg ikke svare deg på, hovedsaklig fordi jeg ikke har nok kunnskaper om akkurat det du spør om. Jeg er en bitteliten brikke i systemet med 350 ansatte i UPC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Har du noen formening om UPCs fremtid UIF?

Selv har jeg både bredbånd, kabelTV (digital) og telefon via UPC, men må si jeg er nyskjerrig på UPCs fremtid....

Selve tjenestene er ikke så aller verst, selv om jeg har et par ting å klage på.

Bredbåndsleveransen er jeg litt i tvil om blir levert etter hva de lover mtp hastighet.

Og spesielt lyden på digitalTV signalene via "setup-boksen" er dårlig. Det blir faktisk bedre lydgjengivelse via de analoge PAL signalene - og det er for dårlig!

Men selve billedgjengivelsen er bra.

Servicen (tilgjengeligheten) via telefon eller internett/mail skal jeg ikke uttale meg om, for slike ord egner seg ikke på trykk...:-)

Mvh

Hvis du ringer til UPC, ring mellom kl 15 og 17, da er du nesten alene, og du kommer rett inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...