Gå til innhold

ADSL vs kabel ?


Zarine

Anbefalte innlegg

Sjekk med Telenor om du kan sette deg på venteliste for ADSL. Telenor venter til ett visst antall abonnenter har bedt om ADSL før de oppgraderer sentralen og gjør ADSL tilgjengelig.

Ellers er det, som de andre her sier, ett spørsmål om hvorvidt kabelselskapet tilbyr internett eller ikke. Internett via kabel er omtrent som via ADSL i bruk. Veldig greit, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk med Telenor om du kan sette deg på venteliste for ADSL. Telenor venter til ett visst antall abonnenter har bedt om ADSL før de oppgraderer sentralen og gjør ADSL tilgjengelig.

Ellers er det, som de andre her sier, ett spørsmål om hvorvidt kabelselskapet tilbyr internett eller ikke. Internett via kabel er omtrent som via ADSL i bruk. Veldig greit, med andre ord.

Takk for tipset om interesse/venteliste. Det er jo lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ringer til UPC, ring mellom kl 15 og 17, da er du nesten alene, og du kommer rett inn :-)

Har sett at du har gitt tips om det her tidligere, men desverre så passer det som regel dårlig når jeg har hatt behov for bistand når noe ikke har fungert.

Sitter på den tiden enten på jobb eller på bilen/mc'en på vei hjem.

Men takk for tipset!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Har sett at du har gitt tips om det her tidligere, men desverre så passer det som regel dårlig når jeg har hatt behov for bistand når noe ikke har fungert.

Sitter på den tiden enten på jobb eller på bilen/mc'en på vei hjem.

Men takk for tipset!

Mvh

Råtips:

Jeg pleier å finne fram en stabel samlede verker når jeg venter på audiens hos UPC. Har nettopp fått Dickens samlede, så jeg er ved godt mot.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Har sett at du har gitt tips om det her tidligere, men desverre så passer det som regel dårlig når jeg har hatt behov for bistand når noe ikke har fungert.

Sitter på den tiden enten på jobb eller på bilen/mc'en på vei hjem.

Men takk for tipset!

Mvh

Det tror jeg gjelder hele Norge, for alle ringer fra 17 og utover. ikke lett å ta unna da. Vi betjener ca 2000 henvendelser pr dag. Nå er ventetida på 1 til 3 minutter ser det ut til. Det er mye unødig, og ting som ikke angår kabelnettet vårt eller vårt utstyr dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg gjelder hele Norge, for alle ringer fra 17 og utover. ikke lett å ta unna da. Vi betjener ca 2000 henvendelser pr dag. Nå er ventetida på 1 til 3 minutter ser det ut til. Det er mye unødig, og ting som ikke angår kabelnettet vårt eller vårt utstyr dessverre.

Jeg skal gi deg/dere ros for en ting. Når jeg endelig har kommet igjennom så har jeg også fått god hjelp.

Og det har alltid vært UPC sitt utstyr som har "kranglet" - spesielt var det mye problemer med den nye digitale set-top boxen, og kommunikasjonen mellom den og UPC sin sentrale server.

Men nå har det fungert bra - bortsett fra lyden som sagt, og en ting til..... Kanalinformasjonen om hvilke programmer som sendes ut over kvelden er ofte gale. Og det skyldes sikkert ikke UPC direkte, men heller hvordan (mot hvem) dere sørger for å innhente og oppdatere informasjonen.

Spesielt på Eurosport er dette helt elendig - for å si det mildt. Den informasjonene er ALDRI korrekt - og slik burde det ikke være. Da hadde det vært bedre med 0 informasjon, enn hele tiden gal informasjon.....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg skal gi deg/dere ros for en ting. Når jeg endelig har kommet igjennom så har jeg også fått god hjelp.

Og det har alltid vært UPC sitt utstyr som har "kranglet" - spesielt var det mye problemer med den nye digitale set-top boxen, og kommunikasjonen mellom den og UPC sin sentrale server.

Men nå har det fungert bra - bortsett fra lyden som sagt, og en ting til..... Kanalinformasjonen om hvilke programmer som sendes ut over kvelden er ofte gale. Og det skyldes sikkert ikke UPC direkte, men heller hvordan (mot hvem) dere sørger for å innhente og oppdatere informasjonen.

Spesielt på Eurosport er dette helt elendig - for å si det mildt. Den informasjonene er ALDRI korrekt - og slik burde det ikke være. Da hadde det vært bedre med 0 informasjon, enn hele tiden gal informasjon.....

Mvh

Vet ikke så mye om det heller dessverre, men jeg kan opplyse at UPC Norge har verdens mest avanserte headend (hovedmaskin) for digitalTV over kabel. Å være den første med slikt utstyr er å "stikke huet ut". Det gikk vesentlig bedre enn vi trodde visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...