Gjest kul Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg ble så utrolig glad på lørdag da jeg så at FrP hadde snudd i saken at jeg kunne ha omfavnet dem! Har sendt endel mailer, brev og avisartikler fra nyttår og har vært frustrert, sint og maktesløs. Vi var så heldige at vi fikk tak i medisiner før nyttår til vårt første ICSI-forsøk i mars, så vi har ikke fått føle det (økonomisk) på kroppen. Har bestilt 3-pack på Maigaard, så vår øk. gevinst blir evt. medisiner til 3 og 4 forsøk. Siden jeg er 36 år har vi ikke tid til å vente så lenge i kø i det offentlige, så derfor privat for oss. I går kjente jeg at jeg ble fryktelig lei meg og fik skikkelig grinekule! Det begynte etter innslaget på distriktsendingene NRK. Jeg fikk plutselig føle på kroppen andres lengsel, frustrasjon og håp. Tenk så mange fortvilte par som brukes som brikker i det politsike spill!! Jeg er kvalm nå når jeg tenker på at Frp kanskje bare bruker dette til en maktdemonstrasjon. Det handler ikke bare om penger føler jeg, men det å ha respekt for andres lengsel etter barn. Hvorfor kunne ikke politikerne ha vist oss litt respekt å satt seg inn i saken før de tok den beslutningen i desember!!! Da hadde de spart oss for mye unødig stress og vi kunne ha brukt energien vår til det prosessen Egentlig handler om, nemlig det å få barn!! Jeg måtte bare få ut dette, det er deiligå sette ord på det. Skjønte ikke hvorfor jeg var så lei meg i går, nå jeg egentlig er utrolig glad for alle dere som nå kan sette igang. Hvordan har dere andre reagert? Lykke, lykke til alle sammen!! klem kul 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juli1 Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg synes det var litt ekkelt å høre FrP-toppenes begrunnelse for snuoperasjonen. Alvheim fremhever at hensynet til forskningen er avgjørende, og ikke hensynet til oss ufrivillig barnløse. Og med ett følte jeg meg som den lab-rotta som skal pumpes med hormoner og tømmes for egg i samfunnets interesse... Hagen derimot fremhever ønsket om økte fødselstall i Norge som avgjørende for vedtaket, les: flere barn av norsk arisk opprinnelse. Plutselig er vi en liten del av FrPs høyst elskede befolkningspolitikk... Synes det er sårt at vi ikke får en offentlig uttalt anerkjennelse av hvor forferdelig vondt det kan være å ikke få de barna man ønsker seg. Ingen menneskerett liksom... Den der holder ikke lenger. Det er ingen menneskerett å få rettet opp en skjev nese eller utstående ører heller, men det betales jo av det offentlige?!? Men jeg er jo litt sårbar for tida, og hormonene herjer.... Vet ikke om andre har tenkt noe lignende? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-201924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
synarella Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hei! Jeg synes faktisk ikke at FrP er noe "verre" enn andre her - synes det er viktig å presisere at det var AP som sin tid kom med dette famøse forslaget, og som sørget for flertall i Stortinget. Det har også vært en rekke enkeltpersoner fra flere ulike partier som har stått fram i pressen med tildels hårreisende utsagn - både representanter fra SV og Høyre har markert seg der. Synes det er litt på kanten å beskylde Hagen for at det han vil er at det skal fødes "ariske" barn - såvidt jeg vet har aldri noen blitt nektet assistert befruktning pga hudfarge eller nasjonalitet! Man kan si mye rart om FrP - men det er vel positivt at de snur uansett hva slags begrunnelse de har. Bedre det enn at de står og "griner" på TV og snur full helomvending når de kommer i opposisjon slik AP har gjort! Politikk i dag er dessverre mer preget av hestehandel, sirkus og personlig maktbegjær enn et genuint ønske om å gjøre noe "godt" for samfunnet man lever i. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-201934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kul Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg synes det var litt ekkelt å høre FrP-toppenes begrunnelse for snuoperasjonen. Alvheim fremhever at hensynet til forskningen er avgjørende, og ikke hensynet til oss ufrivillig barnløse. Og med ett følte jeg meg som den lab-rotta som skal pumpes med hormoner og tømmes for egg i samfunnets interesse... Hagen derimot fremhever ønsket om økte fødselstall i Norge som avgjørende for vedtaket, les: flere barn av norsk arisk opprinnelse. Plutselig er vi en liten del av FrPs høyst elskede befolkningspolitikk... Synes det er sårt at vi ikke får en offentlig uttalt anerkjennelse av hvor forferdelig vondt det kan være å ikke få de barna man ønsker seg. Ingen menneskerett liksom... Den der holder ikke lenger. Det er ingen menneskerett å få rettet opp en skjev nese eller utstående ører heller, men det betales jo av det offentlige?!? Men jeg er jo litt sårbar for tida, og hormonene herjer.... Vet ikke om andre har tenkt noe lignende? Ja, akkurat det samme har jeg tenkt. Det du sier med off. annerkjennelse var vel egentlig det jeg også mener, og savner. Vel, vel da er jeg kanskje ikke så rar allikevel da (tar ikke hormoner heller nå, så). Lykke til juli1! kul 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-201939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juli1 Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg synes det var litt ekkelt å høre FrP-toppenes begrunnelse for snuoperasjonen. Alvheim fremhever at hensynet til forskningen er avgjørende, og ikke hensynet til oss ufrivillig barnløse. Og med ett følte jeg meg som den lab-rotta som skal pumpes med hormoner og tømmes for egg i samfunnets interesse... Hagen derimot fremhever ønsket om økte fødselstall i Norge som avgjørende for vedtaket, les: flere barn av norsk arisk opprinnelse. Plutselig er vi en liten del av FrPs høyst elskede befolkningspolitikk... Synes det er sårt at vi ikke får en offentlig uttalt anerkjennelse av hvor forferdelig vondt det kan være å ikke få de barna man ønsker seg. Ingen menneskerett liksom... Den der holder ikke lenger. Det er ingen menneskerett å få rettet opp en skjev nese eller utstående ører heller, men det betales jo av det offentlige?!? Men jeg er jo litt sårbar for tida, og hormonene herjer.... Vet ikke om andre har tenkt noe lignende? ...men må jo understreke at jeg først og fremst er utrolig glad for resultatet da!! Det kommer jo ikke oss til gode i første omgang, som akkurat har kjøpt en trepakning i Sverige, men kanskje ved en senere anledning. Er så glad på vegne av alle som ikke har hatt råd til forsøk i overskuelig fremtid på grunn av den hersens egenbetalingen.... Måtte bare si det og :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-201947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juli1 Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hei! Jeg synes faktisk ikke at FrP er noe "verre" enn andre her - synes det er viktig å presisere at det var AP som sin tid kom med dette famøse forslaget, og som sørget for flertall i Stortinget. Det har også vært en rekke enkeltpersoner fra flere ulike partier som har stått fram i pressen med tildels hårreisende utsagn - både representanter fra SV og Høyre har markert seg der. Synes det er litt på kanten å beskylde Hagen for at det han vil er at det skal fødes "ariske" barn - såvidt jeg vet har aldri noen blitt nektet assistert befruktning pga hudfarge eller nasjonalitet! Man kan si mye rart om FrP - men det er vel positivt at de snur uansett hva slags begrunnelse de har. Bedre det enn at de står og "griner" på TV og snur full helomvending når de kommer i opposisjon slik AP har gjort! Politikk i dag er dessverre mer preget av hestehandel, sirkus og personlig maktbegjær enn et genuint ønske om å gjøre noe "godt" for samfunnet man lever i. Mvh Nei, det var ikke meningen å beskylde noen for direkte diskriminering i denne sammenheng. Satte problemstillingen litt på spissen bare. Men det er vel en kjensgjerning at flere etniske nordmenn enn personer av utenlandsk opprinnelse benytter seg av muligheten til assistert befruktning i Norge i dag, først og fremst fordi vi er i flertall! Det har vel også vært hevdet fra flere hold at kvinner fra sydligere himmelstrøk kan vise til en større grad av fruktbarhet enn gjennomsnittet av norske kvinner. Mulig jeg er litt fordomsfull, men antar at FrP er interessert i at fødselstallet i Norge skal stige slik at behovet for arbeidsinnvandring i fremtiden skal reduseres. Det var vel egentlig dette jeg mente, uten å ønske å tråkke noen på tærne her. Mulig jeg gjør det enda verre nå... Men pytt pytt!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-201977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
synarella Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Nei, det var ikke meningen å beskylde noen for direkte diskriminering i denne sammenheng. Satte problemstillingen litt på spissen bare. Men det er vel en kjensgjerning at flere etniske nordmenn enn personer av utenlandsk opprinnelse benytter seg av muligheten til assistert befruktning i Norge i dag, først og fremst fordi vi er i flertall! Det har vel også vært hevdet fra flere hold at kvinner fra sydligere himmelstrøk kan vise til en større grad av fruktbarhet enn gjennomsnittet av norske kvinner. Mulig jeg er litt fordomsfull, men antar at FrP er interessert i at fødselstallet i Norge skal stige slik at behovet for arbeidsinnvandring i fremtiden skal reduseres. Det var vel egentlig dette jeg mente, uten å ønske å tråkke noen på tærne her. Mulig jeg gjør det enda verre nå... Men pytt pytt!! Hei! Jeg ser synspunktet ditt, men personlig har jeg opplevd å møte en rekke personer med "ikke nordisk" bakgrunn på Ullevål. Jeg er ingen FrP tilhenger, men vil påpeke at dette med å øke fødselsraten i Norge faktisk er viktig for mange partier - LO og FrP er faktisk helt på linje her. Synes bare det er litt merkelig hvis FrP nå skal få kritikk fra oss fordi "bakgrunnen" for endring av vedtaket er "feil". Synes vi skal rette blikket mot de som ikke innrømmer noe "feil" her og holder på sine avgjørelser - som ikke har noe medfølelse og menneskesyn å gjøre men kun handler om penger! Synes det er heller merkelig at noen av de andre partiene fremdeles holder på sin steile holdning i dette nå da de burde se hvilken innvirkning dette har for en enkelt gruppe mennesker. Det hadde vært hyggelig hvis noen stod fram og sa : Ja, vi gjorde en feil og hadde ikke satt oss inn i saken! Beklager så mye! Men det må vi vel skyte en hvit pil etter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-202027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullmor Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hei! Jeg synes faktisk ikke at FrP er noe "verre" enn andre her - synes det er viktig å presisere at det var AP som sin tid kom med dette famøse forslaget, og som sørget for flertall i Stortinget. Det har også vært en rekke enkeltpersoner fra flere ulike partier som har stått fram i pressen med tildels hårreisende utsagn - både representanter fra SV og Høyre har markert seg der. Synes det er litt på kanten å beskylde Hagen for at det han vil er at det skal fødes "ariske" barn - såvidt jeg vet har aldri noen blitt nektet assistert befruktning pga hudfarge eller nasjonalitet! Man kan si mye rart om FrP - men det er vel positivt at de snur uansett hva slags begrunnelse de har. Bedre det enn at de står og "griner" på TV og snur full helomvending når de kommer i opposisjon slik AP har gjort! Politikk i dag er dessverre mer preget av hestehandel, sirkus og personlig maktbegjær enn et genuint ønske om å gjøre noe "godt" for samfunnet man lever i. Mvh Ang. FRp snuoperasjon synes jeg vi skal takke alle de internt i pariet, som frp Hordaland for det presset de har lagt på sine ledere. De har argumentert med uretten som rammer ufb ere. Hva den patetiske offentlige begrunnelen til en gammel mann som knapt vet hva assistert befruktning er., og heller ikke tok ansvaret sitt alvorlig nok å ta en utredning før det ble vedtatt. Enda mer skuffende er det at Siv Jensen gikk imot å fjerne full betaling! Nei de vi skal takke er frp "vanlige" politikere! Ikke de som styrer partiet!!! MVH meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-202102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pulp Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Ja, akkurat det samme har jeg tenkt. Det du sier med off. annerkjennelse var vel egentlig det jeg også mener, og savner. Vel, vel da er jeg kanskje ikke så rar allikevel da (tar ikke hormoner heller nå, så). Lykke til juli1! kul Jeg synes ikke det er en menneskerettighet å få barn. Jeg synes derimot at samfunnet godt kan ta seg råd til å yte hjelp til de som ønsker barn. For det første betyr det svæt mye for den enkelte, dernest vil også samfunnet nyte godt av "investeringen". Hagen har et poeng når han sier at Norge har et såkalt demografisk problem. Assistert befruktning kan aldri løse disse problemene alene, det vil fortsatt være behov for mye arbeidsinnvandring. Jeg har aldri vært noen tilhenger av Frp, men jeg synes de skal ha honnør for at de våger å innrømme en feil. Der har endel andre partier og politikere noe å lære. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51190-er-det-flere-som-har-blandede-f%C3%B8lelser/#findComment-202289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.