Gjest kisseypooh Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hei igjen!! På tide å begynne på et nytt innlegg nå tenkte eg... Astma e virkeli herk og særli når det gjelde den tida av livet som liksom ska vera så kjekk og mykje ska skje!! Eg e antakeli ikkje den einaste som synst da e noko drit å vera dårlig og ikkje kunne vera med på noko særli i RUSSATIDO!!! Tomatos: koss gjekk da hos legen i dag?? Og med typen?? må forveta meg litt på den kanten og Ellers e da ikkje så mykje nytt her hos meg, ingen bedring i sikte så langt, e drit lei av å ikkje kunne bevege meg noko særli heimefra... Ka sku eg gjort uten dette forumet?? koz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51271-astma-e-noko-herk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei på deg. Jeg må si det er leit å høre at det ikke finnes noen kjent oppskrift på behandling for deg. Som du sier har du prøvd det meste og ingen ting er spesielt bra. Jeg vet ikke om det hjelper noe, men du har min medfølelse. Har du ligget inne på en lungeavdeling over tid for å utrede dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51271-astma-e-noko-herk/#findComment-204229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung astmatiker Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Huff, det høres ut som du er skikkelig dårlig for tiden. Er det ikke noe som kan hjelpe deg? du bør jo kunne få deg et forstøverapparat eller bli lagt inn på en lungeavdeling for å undersøkes nøye. Det skal ikke være nødvendig å lide unødig. Ellers er vi nok mange som har det ille for tiden. Men vi får trøste oss med at det går over etterhvert. god bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51271-astma-e-noko-herk/#findComment-204689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kisseypooh Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei igjen!! Tusen takk for omtanken og gode råd!!! Eg e virkelig takknemlig. Har ikkje vært innlagt over lengre tid for utredning, eg er av den typen som er litt redd for å si imot legen min og rett og slett ikkje tør å komme med forslag! Det er til og med så gale at eg kan ligge med anfall i opptil 8 timer uten å be om hjelp.. (veit at det er skikkeli dumt av meg...) Han eg av den sorten som meine at unge folk ikkje kan vera noko sjuke... For øyeblikket er målet mitt å komme meg tilbake til skulen og klare å fullføre (dvs å få vitnemål...) Nå vil eg bare sei unskyld for all klaginga mi... God natt!!! Koz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51271-astma-e-noko-herk/#findComment-204717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatos Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei igjen!! Tusen takk for omtanken og gode råd!!! Eg e virkelig takknemlig. Har ikkje vært innlagt over lengre tid for utredning, eg er av den typen som er litt redd for å si imot legen min og rett og slett ikkje tør å komme med forslag! Det er til og med så gale at eg kan ligge med anfall i opptil 8 timer uten å be om hjelp.. (veit at det er skikkeli dumt av meg...) Han eg av den sorten som meine at unge folk ikkje kan vera noko sjuke... For øyeblikket er målet mitt å komme meg tilbake til skulen og klare å fullføre (dvs å få vitnemål...) Nå vil eg bare sei unskyld for all klaginga mi... God natt!!! Koz hei kesseypooh. skjære deg da, jeg føler virkelig med deg. jeg håper så inderlig & virkelig at du kan få bli i stand til å få d vitnemålet ditt. d har du oppriktig fortjent, du som strever sånn. også vil jeg selvfølgelig mane deg til å få deg en skikkelig utredning på sykehus. i d minste få deg 1 forstøver. d er jo ikke noe mening skapt i at du skal gå rundt å plages sånn, & d bare på grunn av 1 usunn & dum stolthet! her hos oss? vell vi er i live fremdeles. skjæresten min begynner å bli frisk fra infekskjonen sin. men er alvorlig forskjøla fremdeles. men hvem er d vell som ikke er d på denne tia av året. d ville vell kanskje også vært litt rart om ikke skjæresten min blei sjug etter hvert da. d er jo tross alt 1 god del smitte i å omgåes meg da. med meg? jeg kom ut av sykehuset om søndagen. etter ett par dager med oksygen tilførsel. jeg pressa meg innom skolen for å levere den siste sykemeldingen min. der fikk jeg ett sånt alvorlig anfall at jeg falt bevistløs om, & slutta helt å puste. jeg kom til meg sjøl av at 1 lærer ga meg munn til munn metoden, mens d sto 1 svær ring rundt meg av lærere & elever. jeg blei gitt anfalls medisin + forstøveren. så forsvant jeg vekk igjen. da jeg våkna opp igjen, så hadde jeg 1 oksygenmaske forran heile ansiktet mitt. å d var bare så skjønt å få puste. d var nokk min egen feil at d gikk så galt da. før jeg kom til skolen så hadde jeg stror rengjøring i støvete skjeller & loft. så astmaen min var i full alarm beredskap før jeg dro til skolen. da jeg kom til skolen blei gresset uten for klippa. jeg tok medisin gang på gang. oppe på kontoret så var alle vinduene åpne. jeg skjente at jeg tetna skikkelig til. jeg tok bricanyl & ventolin igjen, men d hjalp ikke noen værdens ting. jeg forsøkte med forstøveren, men den hjalp heller ikke. jeg har 1 forstøver hjemme, & 1 på skolen. jeg fiksa selvfølgelig ikke, å be læreren om å lukke vinduene, dumme meg. så dermed gikk d som d gikk da. d er snakket om, at jeg skal få noe alla 1 sånn maskin, som jeg hadde på sykehuset, hjemme. også slik d ser ut nå, så må jeg ha nye lunger, innen jeg fyller 40 år. forøvrig så blir d ikke noen eksamen på meg denne våren, & dermed ingen vitnemål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51271-astma-e-noko-herk/#findComment-210371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kisseypooh Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 hei kesseypooh. skjære deg da, jeg føler virkelig med deg. jeg håper så inderlig & virkelig at du kan få bli i stand til å få d vitnemålet ditt. d har du oppriktig fortjent, du som strever sånn. også vil jeg selvfølgelig mane deg til å få deg en skikkelig utredning på sykehus. i d minste få deg 1 forstøver. d er jo ikke noe mening skapt i at du skal gå rundt å plages sånn, & d bare på grunn av 1 usunn & dum stolthet! her hos oss? vell vi er i live fremdeles. skjæresten min begynner å bli frisk fra infekskjonen sin. men er alvorlig forskjøla fremdeles. men hvem er d vell som ikke er d på denne tia av året. d ville vell kanskje også vært litt rart om ikke skjæresten min blei sjug etter hvert da. d er jo tross alt 1 god del smitte i å omgåes meg da. med meg? jeg kom ut av sykehuset om søndagen. etter ett par dager med oksygen tilførsel. jeg pressa meg innom skolen for å levere den siste sykemeldingen min. der fikk jeg ett sånt alvorlig anfall at jeg falt bevistløs om, & slutta helt å puste. jeg kom til meg sjøl av at 1 lærer ga meg munn til munn metoden, mens d sto 1 svær ring rundt meg av lærere & elever. jeg blei gitt anfalls medisin + forstøveren. så forsvant jeg vekk igjen. da jeg våkna opp igjen, så hadde jeg 1 oksygenmaske forran heile ansiktet mitt. å d var bare så skjønt å få puste. d var nokk min egen feil at d gikk så galt da. før jeg kom til skolen så hadde jeg stror rengjøring i støvete skjeller & loft. så astmaen min var i full alarm beredskap før jeg dro til skolen. da jeg kom til skolen blei gresset uten for klippa. jeg tok medisin gang på gang. oppe på kontoret så var alle vinduene åpne. jeg skjente at jeg tetna skikkelig til. jeg tok bricanyl & ventolin igjen, men d hjalp ikke noen værdens ting. jeg forsøkte med forstøveren, men den hjalp heller ikke. jeg har 1 forstøver hjemme, & 1 på skolen. jeg fiksa selvfølgelig ikke, å be læreren om å lukke vinduene, dumme meg. så dermed gikk d som d gikk da. d er snakket om, at jeg skal få noe alla 1 sånn maskin, som jeg hadde på sykehuset, hjemme. også slik d ser ut nå, så må jeg ha nye lunger, innen jeg fyller 40 år. forøvrig så blir d ikke noen eksamen på meg denne våren, & dermed ingen vitnemål. Halloen tomatos!! Eg va redd for at da va noko sånn som gjorde at du ikkje hadde vært innpå her på ei stund... Det var faktisk derfor eg kom innpå i dag... Da va virkeli synd å høre at du blei så mykje dårligare og at du ikkje får tatt eksamen!!! Eg slepper å tenke meir på tentamen som var forrige veke,men må skrive ein tilsvarende stil heime til mandag, håpe at eg holde meg nokonlunde oppegående til dess... Eksamen veit eg ingentilng om enno,men eg lever i håpet, aldri godt å vite!!! Eg vil ikkje begynne å gå til nokon nye legar her vest nå for eg ska flytte østover til høsten... Får sjå då kanskje!!! Lykke til!! Koz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51271-astma-e-noko-herk/#findComment-210639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.