Moffy Skrevet 1. mai 2002 Skrevet 1. mai 2002 Jeg har fått diagnosen Psoriasis Arthrit. Jeg kjenner at dette ikke er godt. På alle plasser i kroppen kjenner jeg det brenner, steker og koker. Føler meg relativt ofte utbrendt. Jeg orker simpelthen ikke mye. Kjenner liksom at øynene mister synet. Trettheten er stor. Utbrenthet-følelsen har nesten tatt overhånd. De medisin jeg tar til daglig er Celebra. 200 mg 3 x om dagen. I tillegg om jeg skulle føle for det ta Pinex og Paracet samtidig. Legen sier dette er ikke mye å bekymre seg for. Det er ikke farlig. Men orken er liiiten. Tidligere i livet var jeg sterk og orket mye både tunge ting og utholdenhet. Men nå detter jeg sammen - om jeg vil vise meg frem... Alt jeg har brent for i foreningsliv, interesser mv føles som om er et stort ork. Orker knapt påbegynne nå, eller fullføre. Finnes det tips for slike ting? 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 3. mai 2002 Skrevet 3. mai 2002 Kjære Moffy, Psoriasis artritt er oftest en langvarig sykdom og det er slitsomt å ha smerter over tid. Min erfaring er at mange kan ha nytte av et opphold ved en helseheim, for å teste ut om kost og livsstil kan virke gunstig inn på deres sykdom. Tonsåsen helseheim i Valdres har i samarbeid med Revmatismesykehuset vist at pasienter med artritt kan ha nytte av kostomlegging og de har både fine turmuligheter og muligheter til opptrening. For å komme på helseheim må legen søke trygdekassen og det er en egenandel på 150 kr per døgn å betale. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.